• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5207 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت

نماينده دزفول خبر داد

فرد كشته شده در اعتراضات اخير از اهالي انديمشك بود

نماينده دزفول در مجلس  از كشته شدن يك نفر در تجمعات اعتراضي اخير در خوزستان خبر داد. سيد احمد آوايي در گفت‌وگويي با ايلنا، با بيان اينكه فردي كه در تجمعات اخير خوزستان كشته شده اهل دزفول نبوده است، گفت: اين فرد از اهالي شهرستان انديمشك بوده است. آوايي گفت: «هم‌اكنون وضعيت شهرستان دزفول آرام است. دو شب پيش در اين شهرستان حدود 70 نفر تجمع كردند كه خيلي زود هم متفرق شدند.» نماينده دزفول در مجلس از تعداد بازداشتي‌هاي تجمعات اخير در شهرستان دزفول اظهار بي‌اطلاعي كرد. آوايي عنوان كرد: افرادي كه در شهرستان دزفول دست به تجمع زدند از اهالي خود شهر نبوده و بيشتر حاشيه‌نشين‌هايي از بيرون دزفول بودند. 
خبرگزاري ايرنا نيز كه روز جمعه از برپايي تجمعات اعتراضي در هشت شهر كشور خبر داده بود امروز در گزارشي نوشت كه تجمعات اعتراضي محدود‌تر شده است. بر اساس گزارش‌هاي ايرنا، منطقه ماسور در جنوب خرم‌آباد عصر جمعه شاهد شكل‌گيري تجمعي بود كه با شعار عليه افزايش قيمت‌ها ادامه پيدا كرد. در لحظاتي از اين تجمع، حاضران سعي داشتند اقدام به بستن خيابان كنند كه به سرعت با دخالت عوامل انتظامي متفرق شدند. منطقه چليچه از توابع فارسان استان چهارمحال و بختياري نيز روز جمعه با تجمعي اعتراضي همراه بود كه عوامل انتظامي با مديريت اين تجمع اقدام به متفرق‌سازي جمعيت حاضر كردند.
علي‌ شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران روز گذشته به تجمعات اعتراضي به حذف يارانه ترجيحي و گراني‌ها واكنش نشان داد. علي شمخاني در حساب توييتر خود نوشت: «پيشرفت ايران اراده تغييرناپذير كل نظام است كه دشمن با جنگ ۸ ساله و تحريم مانع آن شد. دولت چابك با اصلاح ساختارها، بهينه‌سازي منابع و همراهي مردم از همه موانع عبور خواهد كرد. اعتراضات محدود برخي هموطنان نگران هيچ نسبتي با موج‌سواري رسانه‌هاي معاند و دنباله‌هاي داخلي آنها ندارد.»
روز جمعه نيز برخي ائمه جمعه كشور از مردم خواسته بودند دست به تجمعات اعتراضي نزنند و سعي كنند «درد جراحي اقتصادي» را تحمل كنند. آيت‌الله يوسف طباطبايي‌نژاد، خطيب جمعه اصفهان در خطبه‌هاي نماز جمعه به برخي چالش‌هاي معيشتي در پي «جراحي اقتصادي اخير» اشاره و تصريح كرد: اين اصلا توقع بي‌جايي هم است؛ يا در موضوع مبارزه با قاچاق با وجود هزاران كيلومتر مرز در اطراف كشور مگر تشكيل ديوار گوشتي براي مراقبت از نقاط مختلف ممكن است؟ مردم بايد مانند زمان مبارزه با منافقين كه گاه مادرها و پدرها و خواهرها و خاله‌ها فرد خاطي را لو مي‌دادند، عمل كنند و بر مسائل جاري در اطراف خود نظارت كنند و مسائل را اطلاع دهند، حتي اگر به نفع‌شان نباشد. طباطبايي‌نژاد خاطرنشان كرد: به دفتر ما زنگ مي‌زنند فلان چيز گران شده؛ ما مي‌دانيم، دولت و مسوولان هم مي‌دانند، اما هيچ دولتي چه عادل و چه غيرعادل نمي‌خواهد مردم از سياست‌هايش ناراضي باشند؛ تقوا پيشه كنيد و اقلام را اضافه به خانه‌هاي خود نبريد. 
حجت‌الاسلام قاضي‌دزفولي، خطيب جمعه دزفول نيز در سخناني با بيان اينكه زالوصفتان اقتصادي از اين طريق ضربه‌هاي مهلكي به كشور وارد كرده‌اند، افزود: اكنون هم عده‌اي از اين زالوصفتان، منتقد اجراي طرح مردمي‌سازي يارانه‌ها هستند و ضمن تحريف، افرادي را به خيابان‌ها مي‌فرستند و دشمنان هم به آنها خط مي‌دهند. سيد محمدعلي قاضي‌دزفولي افزود: ما براي انقلاب و نظام جوان و خون داده‌ايم و هرگز اجازه نمي‌دهيم عده‌اي اراذل و اوباش كه سر در آخور منافقان و سلطنت‌طلبان دارند، آرامش جامعه را به هم بزنند.
امام جمعه دزفول با تاكيد بر اينكه آيت‌الله رييسي آمد تا جلوي اين دزدي‌ها و چپاول‌ها را بگيرد، اظهار داشت: اين طرح كه يك جراحي بزرگ در اقتصاد كشور است، بايد سال‌ها قبل و در دولت‌هاي پيشين انجام مي‌شد.حجت‌الاسلام قاضي‌دزفولي با اشاره به عزم ملي مردم ايران در ايستادگي مقابل دشمن بعثي گفت: مردم بايد پروتكل‌هاي رفتار اقتصادي عقلاني را در شوك‌هاي قيمتي رعايت كنند.
روز گذشته نيز حجت‌الاسلام مصباحي‌مقدم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرآنلاين گفته بود: «جراحي درد دارد و از دردي كه اين جراحي دارد، عده‌اي صداي‌شان درآمده است. تصور كنيد پزشكي جراحي قلب انجام دهد ولي بيمار را بي‌هوش نكند. واكنش‌هاي بيمار با آه و ناله خواهد بود. حالا اين دولت مسكني به مردم زده و آن مسكن، پرداخت يارانه نقدي به مدت دوماه بوده كه تاثيرگذار بوده است. حالا ممكن است فشار بيشتري در كوتاه‌مدت بر عده‌اي وارد شود. اما نمي‌توان آنها را تجمعات اعتراضي پايدار، گسترده و اساسي دانست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون