• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5211 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۹ ارديبهشت

در انتظار يكشنبه‌اي جنون‌آميز در سري ‌آ و پريميرليگ

وظيفه جذابيت فوتبال اروپا روي دوش ايتاليا و انگليس

مرضيه حسين‌خاني

 

درحالي‌كه از پنج ليگ معتبر اروپايي تكليف ۳ ليگ آلمان، اسپانيا و فرانسه از مدت‌ها قبل معلوم شده، سرنوشت دو ليگ در هفته آخر مشخص مي‌شود؛ ايتاليا و انگليس. در اسپانيا رئال مادريد در هفته سي‌وچهارم و در فاصله چهار هفته تا پايان لاليگا به جام قهرماني رسيد. آنها در فاصله يك هفته تا پايان مسابقات فاصله‌اي ۸ امتيازي با تيم دوم جدول دارند. در بوندسليگا كه سال‌هاست در قبضه بايرن مونيخ است، اين تيم در هفته سي‌ويكم و سه هفته تا پايان بوندسليگا با شكست دادن رقيب مستقيم يعني دورتموند به دهمين قهرماني متوالي‌اش در ليگ آلمان رسيد. در فرانسه پاري‌سن‌ژرمن همانند رئال در هفته سي‌وچهارم با گل مسي جشن قهرماني را برپا كرد. موفقيتي كه البته چندان هواداران اين تيم را راضي نكرد. هواداراني كه انتظار داشتند امسال با مسي و نيمار و امباپه و دوناروما برنده ليگ قهرمانان شوند.
به اين ترتيب مي‌توان گفت جذابيت فوتبال باشگاهي اروپا در ليگ‌هاي داخلي را امسال سري آ و پريمير ليگ به دوش كشيده‌اند. در ايتاليا دو تيم همشهري شمال اين كشور يعني ميلان و اينتر در فاصله دو امتيازي هم قرار دارند. ميلان با ۸۳ امتياز صدرنشين است و اينتر با كسب ۸۱ امتياز دوم. در هفته پاياني شاگردان پيولي به مصاف ساسولو مي‌روند و در صورت كسب حتي يك تساوي به مقام قهرماني دست پيدا مي‌كنند. اين در حالي است كه سه هفته پيش اينتر شانس اول قهرماني بود اما آنها در يك بازي عقب افتاده به شكل عجيبي مقابل بولونيا شكست خوردند تا ميلان شانس داشته باشد بعد از يازده سال دوباره اسكودتو را فتح كند. اينتر در هفته آخر مقابل سمپدوريا به ميدان خواهد رفت. 
در انگليس شرايط از سري‌ آ هم حساس‌تر است. دو تيم منچسترسيتي و ليورپول كه در سال‌هاي گذشته مدام در تعقيب يكديگر بوده‌اند امسال هم براي كسب عنوان قهرماني در هفته پاياني مي‌جنگند. در هفته سي‌وهفتم سيتيزن‌ها در كمال تعجب مقابل وستهام به تساوي دو بر دو رسيدند و با توجه به برد دو بر يك ليورپول مقابل ساوتهمپتون در بازي سه‌شنبه شب فاصله دو تيم از سه به يك امتياز كاهش پيدا كرد. منچسترسيتي در بازي مقابل وستهام در دقيقه ۹۰ صاحب يك ضربه پنالتي شد اما رياض محرز آن را از دست داد. اگر آن توپ گل شده بود فاصله سه امتيازي دو تيم حفظ مي‌شد و شانس قهرماني شاگردان گوارديولا به بالاي ۹۰ درصد مي‌رسيد. در هفته پاياني ليگ جزيره منچسترسيتي در خانه پذيراي استون‌ويلاست و ليورپول هم در آنفيلد از وولورهمپتون پذيرايي مي‌كند. نكته جالب توجه بازي‌هاي هفته آخر ليگ برتر حضور استيون جرارد روي نيمكت استون‌ويلاست. اين ليورپولي اصيل حالا تبديل به آخرين اميد قرمزهاي آنفيلد شده تا بتوانند به جام قهرماني دست پيدا كنند. طرفداران ليورپول از جرارد درخواست كرده‌اند تمام تلاشش را براي كسب امتياز از گوارديولا بكند. اين وضعيت زماني دراماتيك‌تر مي‌شود كه داستان سر خوردن جرارد كه باعث شد جام از دست ليورپولي‌ها بپرد هم ضميمه اتفاقات هفته آخر ليگ برتر شود.
بازي‌هاي هفته آخر ليگ برتر و سري آ روز يكشنبه برگزار مي‌شود. بازي‌هاي انگليس ساعت 19:30 و بازي‌هاي سري آ ساعت 22:30 به وقت تهران. اگر ليورپول در انگليس بتواند به مقام قهرماني برسد، به سومين جام داخلي اين فصل رسيده و مي‌تواند در فينال ليگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادريد براي كسب چهارگانه تلاش كند. اتفاقي تاريخي كه يورگن كلوپ و شاگردانش را از اين هم جاودانه‌تر خواهد كرد. در سمت مقابل گوارديولا بعد از حذف از ليگ قهرمانان اروپا مقابل رئال و حذف از جام اتحاديه انگليس حالا تنها اميدش را روي فتح ليگ برتر گذاشته. در ايتاليا اينتر مي‌تواند با قهرماني در سري‌آ به نوعي سه‌گانه داخلي را فتح كند. آنها پيش از اين سوپرجام و جام حذفي را به دست آوردند. اما ميلان وضعيت متفاوتي دارد. آنها سال‌هاست برنده هيچ جامي نشده‌اند و احتمالا نمي‌خواهند جامي كه در يك قدمي‌شان قرار دارد را به راحتي از دست بدهند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون