• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5218 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۷ خرداد

اجراي سرود «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادي

سرود «سلام فرمانده» با حضور نوجوانان و خانواده‌هاي‌شان در ورزشگاه آزادي بازخواني شد. اين اجتماع خانوادگي پس از پخش سرود ملي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
به گزارش ايسنا، همخواني سرود سلام فرمانده در روزهاي گذشته در نقاط مختلف كشور نيز اجرا شده است. در تهران نيز پنجشنبه در منطقه ۲۲ تهران كنار درياچه چيتگر، قطعه ۴۰ بهشت زهرا، اسلامشهر و جمعه ۳۰ ارديبهشت در نمايشگاه كتاب در مصلي تهران برگزار شد. شعر سرود «سلام فرمانده» از سيدمهدي بني‌هاشمي‌لنگرودي است و ابوذر روحي آن را با كودكان همخواني كرده است.
اجتماع خانوادگي سرود «سلام فرمانده » كه اسفند سال گذشته توسط گروه ماح يا همان ملت امام حسين در شهرستان لنگرود اجرا شد، اين روزها در نقاط مختلف كشور اجرا شده و به ورزشگاه آزادي رسيده و همزمان با ايام هفته مقاومت، با حضور دهه هشتادي‌ها و نودي‌ها و خانواده‌هاي‌شان از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه 5 خرداد در ورزشگاه صدهزار نفري آزادي پس از پخش سرود ملي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
در اين اجتماع بزرگ كودكان، زنان و مردان پرچم ايران و برخي دست‌نوشته‌هايي كه بخش‌هايي از سرود سلام فرمانده روي آن نوشته شده است را در دست داشتند. برخي نيز پرچم‌هايي كه روي آن «يا قمر بني‌هاشم» نوشته شده در دست داشتند.
عكس سردار قاسم سليماني نيز روي دستان جوانان حاضر در سكوهاي ورزشگاه بزرگ آزادي بالا رفته بود.در ابتداي اين مراسم در ميدان ورزشگاه گروهي از ورزشكاران رزمي اجراي ورزش زورخانه‌اي را به نمايش گذاشتند.جمعي از دانش‌آموزان نيز در كنار زمين چمن به اجراي سرود جمعي پرداختند.
برخي شركت‌كنندگان در مراسم چفيه‌هايي در دست داشتند كه منقش به عكس رهبر انقلاب بود و همزمان به همسرايي با سرودهاي پخش شده از بلندگوي ورزشگاه پرداختند.افرادي با لباس نظامي و سربند «لبيك يا خامنه‌اي» پرچم «يا حسين» در دست به دور ميدان چمن آزادي دويدند و سپس به انجام حركات رزمي مشغول شدند.در گوشه و كنار زمين تابلو و بنرهايي با نوشته‌هايي همچون «عشق جانم امام زمانم» و «اللهم عجل لوليك الفرج» به چشم مي‌خورد.
هر چند برگزاري اين برنامه قبل از رخ دادن فاجعه متروپل در آبادان برنامه‌ريزي شده بود، اما برخي معتقد بودند كه شايد بهتر بود اين برنامه جشن و سرور در فرصتي ديگر برگزار مي‌شد. هر چند برخي نظير امام جمعه رشت معتقدند كه اجراي سرود «سلام فرمانده» خود نوعي جهاد محسوب مي‌شود. علي بهادري‌جهرمي، سخنگوي دولت نيز براي شركت در اين جشن در ورزشگاه آزادي حضور يافته بود. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون