• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5222 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ خرداد

قاتل شهداي محيط‌بانان فارس دستگير شد

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: قاتل و همدستش كه هفته گذشته دو محيط‌بان را در كوه‌هاي اطراف شهرستان بوانات به قتل رسانده بودند دستگير شدند.
سردار رهام‌بخش حبيبي گفت: ششم خردادماه يك فقره درگيري بين شكارچيان و محيط‌بانان در ارتفاعات كوه‌هاي حفاظت‌شده «دره باغ» شهرستان بوانات حادث و منجر به آسماني شدن دو محيط‌بان و زخمي شدن ديگر همكارشان شده بود كه بلافاصله ماموران انتظامي اقدامات فني خود را جهت شناسايي و دستگيري ضاربان شروع كردند. ماموران پليس آگاهي از همان لحظات اوليه وقوع با تحقيقات تخصصي و پليسي موفق شدند در كمتر از ۴ روز قاتل و همدستش كه براي شكار غيرمجاز به كوه رفته بودند و با محيط‌بانان درگير و اقدام به تيراندازي كرده بودند را شناسايي و آنان را در مخفيگاه‌شان دستگير كنند. قاتل ۳۲ ساله و سابقه‌دار به همراه همدست ۳۱ ساله خود علت و انگيزه قتل را شكار غيرمجاز اعلام كردند، متهمان براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.حبيبي با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهمان يك قبضه سلاح شكاري غيرمجاز و مقداري مهمات مربوطه كشف شد، از شهروندان و دوستداران محيط زيست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمينه‌هاي مختلف زيست‌محيطي مراتب را به مركز فوريت‎هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع‌رساني كنند تا در اسرع وقت رسيدگي شود.
ديروز مراسم تشييع و قدرداني از دو شهيد محيط بان و محيط يار محيط زيست فارس در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور خانواده شهدا، دوستداران محيط زيست، فرمانده يگان حفاظت محيط زيست كشور، معاون محيط زيست طبيعي كشور، استاندار، فرماندهان نظامي و اتظامي و توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) برگزار شد. شهيد محيط‌بان «يارمحمد فرهمند» و شهيد محيط‌يار «رضا بهرامي‌پور» جمعه ۶ خرداد، طي درگيري متخلفان شكار با محيط‌بانان در منطقه دره‌باغ شهرستان بوانات استان فارس به شهادت رسيدند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون