• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5225 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ خرداد

رييس قوه قضاييه درخواست كرد

رسيدگي دستگاه اطلاعاتي به اتفاقات مراسم سالگرد امام(ره)

رييس قوه قضاييه روز گذشته در سخناني از دستگاه اطلاعاتي خواست اتفاقات رخ‌داده در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) را دنبال كند. حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي، امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) در جريان نشست شوراي عالي قوه قضاييه. با اشاره به اتفاقي كه در مراسم گراميداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) در روز چهاردهم خرداد در حرم مطهر امام راحل (هنگام سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين حسن خميني) رخ داد و با موضع‌گيري و نارضايتي رهبر معظم انقلاب همراه بود، گفت: با توجه به اينكه اتفاق رخ‌داده در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل، مسبوق به سابقه است، از دستگاه اطلاعاتي مي‌خواهيم تا اين موضوع را دنبال كنند؛ چنانچه عده‌اي از روي غفلت مبادرت به چنين عملي مي‌كنند بايد متنبه شوند؛ همچنين چنانچه عده‌اي ناخواسته از ناحيه شياطين تحريك مي‌شوند، بايد به اين مساله توجه كنند؛ از سويي ديگر، اگر دست‌هاي پشت پرده‌اي نيز وجود دارد كه مي‌خواهند اينگونه مراسم ملي و مهم ما را مخدوش كنند و سوژه به دست دشمن بدهند، بايد موضوع دنبال و تعقيب شود و اقدام مقتضي و متناسب صورت بگيرد. 
رييس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز شوراي عالي قوه قضاييه، دستوراتي را در راستاي رسيدگي دقيق و سريع درخصوص پرونده‌هايي كه در استان خوزستان در رابطه با فروريختن ساختمان متروپل تشكيل شده، صادر كرد؛ از جمله آنكه به معاون اول خود دستور داد موضوع را از اين حيث كه ممكن است رسيدگي به پرونده برخي افراد تحت تعقيب قرار گرفته در صلاحيت تهران باشد، بررسي كند. وي افزود: چنانچه امكان تفكيك وجود ندارد، براساس ضوابط تدبيري شود تا در يك مرجع با سرعت، نظم و هماهنگي توأمان باشد و بدين‌ترتيب امكان حاشيه‌سازي از آنهايي كه قصد حاشيه‌سازي  دارند، سلب  شود. 
قاضي‌القضات همچنين به معاون اول دستگاه قضايي دستور داد كه نسبت به اتمام سريع‌تر تحقيقات درخصوص حادثه متروپل آبادان پيگيري‌هاي لازم را انجام بدهد تا پرونده هر شخص به هر ميزاني كه در اين حادثه مقصر بوده طبق قانون تكميل شود. رييس عدليه در ادامه از برخي رسانه‌هاي داخلي كه بعضي دروغ‌ها و مطالب خلاف واقع را درخصوص حادثه متروپل منتشر مي‌كنند گلايه كرد و به آنها تذكر داد كه مبادا ناخواسته در زمين دشمن بازي كنند. رييس قوه قضاييه تصريح كرد: افراد متدين و وظيفه‌شناس عنايت داشته باشند، خبري كه مي‌خواهند منتشر كنند، آيا صحت دارد يا نه؟ حتي اگر صحت داشته باشد با چه ادبياتي بايد منتشر كنند و چه كسي از اين خبر بهره مي‌برد؟ آيا اين خبر به تحقق عدالت كمك مي‌كند؟ مبادا براي دشمن سوژه‌سازي شود.
قاضي‌القضات در ادامه مشخصا به انتشار خبر و تفاسير خروج يكي از مسوولان سابق استان خوزستان از كشور و سپس بازگشت او به ايران اشاره كرد و گفت: هيچ‌كدام از مسوولان ذي‌ربط و هيات‌هاي اعزامي (دولت، مجلس و دادستاني كل كشور) نسبت به فرد مورد اشاره در خصوص فروريختن ساختمان آبادان گزارشي ارايه نداده‌اند و طبيعتا اقدام قضايي نيز در مورد وي در اين خصوص صورت نگرفته است. رييس دستگاه قضا در پايان اظهاراتش به بخشي از التهاب‌آفريني و موج‌سواري رسانه‌هاي دروغ‌پراكن دشمن درخصوص قضيه فوق‌الذكر اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون