• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5225 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ خرداد

پيشخوان

پيشنهاد  رييس‌جمهور  براي تشكيل شوراي  منطقه‌اي 
جهت حل  مشكل   ريزگردها

ايلنا:رييس‌جمهور پيشنهاد كرد براي پيگيري موضوع ريزگردها يك شوراي منطقه‌اي حفاظت از محيط زيست تشكيل و اين مشكل با محوريت كشورمان حل و فصل شود.
سيدابراهيم رييسي، رييس‌جمهور ظهر دوشنبه در اولين جلسه شوراي عالي محيط زيست در دولت مردمي نقش اين شورا را در زمينه اجراي موثر سياست‌هاي محيط‌زيستي بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: اين شوراي عالي به اعتبار جايگاه و اعضاي حقوقي و حقيقي كه دارد، پشتوانه محكمي براي سازمان حفاظت محيط زيست است و مي‌تواند به رفع موانع و مشكلات پيش‌روي پيشبرد سياست‌ها و برنامه‌هاي اين سازمان كمك شاياني كند. رييس‌جمهور با بيان اينكه آمادگي دارد هر زمان كه نياز بود جلسات شوراي عالي محيط زيست را برگزار كند، افزود: با تكيه بر اسناد بالادستي، از جمله قانون اساسي كه اجراي هر گونه سياست توسعه‌اي را فرع بر حفاظت از محيط زيست قرار داده، سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري و ساير قوانين موضوعه راهكارهاي تسهيل و تسريع در اجراي موثرتر وظايف و تكاليف سازمان حفاظت محيط زيست را تدوين و به جلسات اين شورا ارايه كنيد تا بررسي و تصويب شود. رييسي با اشاره به اينكه شوراي عالي محيط زيست به اعتبار جايگاه فراقوه‌اي و حضور مسوولاني از دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف مي‌تواند به رفع چالش‌هاي اجرايي سازمان حفاظت محيط زيست كمك كند، اظهار داشت: سازمان حفاظت محيط زيست مرزدار و مرزبان زيست بوم كشور است، لذا لازم است با احصاي دقيق مسائل و چالش‌هاي مرتبط، در عين حالي كه روي خطوط قرمز خود محكم ايستادگي مي‌كنيد، از ايجاد مانع غيرموجه در مسير پيشرفت كشور نيز پرهيز كنيد. رييس‌جمهور همچنين پيشنهاد كرد براي پيگيري موضوع ريزگردها يك شوراي منطقه‌اي حفاظت از محيط زيست تشكيل و اين مشكل با محوريت كشورمان و با مشاركت كشورهاي منطقه پيگيري و حل و فصل شود.

 

بهادري‌جهرمي: 

هيچ‌گونه تغييري در قيمت نان صورت  نخواهد گرفت


ايلنا| سخنگوي دولت تاكيد كرد: هيچ‌گونه افزايش قيمتي در حوزه نان نخواهيم داشت، بلكه پرداخت يارانه‌ها براي نان سنتي اصلاح خواهد شد. علي بهادري‌جهرمي درباره اينكه گفته مي‌شود طرح پايلوت اجرا شده در استان زنجان براي دادن نان به مردم خبر از افزايش قيمت اين كالا و حتي جيره‌بندي آن مي‌دهد، گفت: هيچ‌گونه تغييري در حوزه قيمت نان، يارانه نان و مبلغ پرداختي از جيب مردم براي اين كالا در دستور كار  دولت نيست. 
سخنگوي دولت تاكيد كرد: ما در حال اصلاح در شيوه تخصيص يارانه هستيم كه آن را هم به شيوه آزمايشي در برخي استان‌ها انجام مي‌دهيم. وي ادامه داد: از مردم زنجان بپرسيد آيا قيمت نان تغيير كرده است؟ آيا مشكلي در دسترسي به نان ايجاد شده است؟ آيا تغييري صورت گرفته است؟ هيچ‌گونه قراري مبني بر اين نيست كه تغييري صورت گيرد؛ بلكه قرار است پرداخت يارانه‌ها بهينه و نظام توزيعش با حفظ همين پرداخت‌ها از جيب مردم نسبت به خريد نان سنتي اصلاح شود.


تجهيزات ارتش تا پايان  عمليات در  متروپل  باقي مي‌ماند
فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش با بيان اينكه تجهيزات ارتش تا پايان عمليات در متروپل باقي مي‌ماند، گفت: نيروهاي ما از همان لحظات نخست حادثه متروپل داوطلبانه براي كمك‌رساني به محل حادثه رفتند.
امير سرتيپ دوم ستاد حمزه بيدادي، فرمانده قرارگاه منطقه‌اي ارتش در جنوب غرب در گفت‌وگو با فارس، درباره فعاليت‌هاي ارتش در حادثه متروپل آبادان اظهار داشت: ارتش از همان لحظه‌هاي نخست ريزش متروپل در آبادان، تيپ ۷۲ مستقر در پادگان دژ و نيرو‌هاي پايگاه دريايي خرمشهر را به صورت داوطلبانه وارد عمل كرد.وي افزود: اين نيرو‌ها پس از ورود به محل حادثه با استفاده از تجهيزاتي كه داشتند مشغول به  آواربرداري شدند.
 همچنين، اين نيروها در حوزه تامين مواد غذايي و آب آشاميدني براي مردم و امدادگران نيز فعاليت داشتند.فرمانده قرارگاه منطقه‌اي ارتش در جنوب غرب با بيان اينكه تعدادي از ادوات مهندسي ارتش نيز متناسب با نياز به منطقه اعزام شدند، تصريح كرد: البته تجهيزاتي از شركت نفت، هلال‌احمر و آتش‌نشاني، قرارگاه خاتم‌الانبياي سپاه در آن منطقه حضور دارند.وي ادامه داد: در كنار همه دستگاه‌ها، تجهيزاتي از قبيل بيل مكانيكي و لودر نيز از ما در خواست كردند كه بلافاصله به منطقه اعزام شد. هنوز هم تعدادي از اين تجهيزات در منطقه حضور دارند و قرار است تا پايان عمليات حضور داشته باشند. امير بيدادي بيان داشت: ارتش علاوه بر آواربرداري در حادثه متروپل آبادان در حوزه امداد و نجات نيز فعال بود و اين حضور را تاكنون نيز ادامه داده است. وي در پايان گفت: ارتش تا هر زمان كه نياز باشد در صحنه حضور خواهد داشت و كمك‌رساني خواهد كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون