• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5237 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۳۱ خرداد

پيشخوان

واكنش نوبخت به ادعاي رييسي و انتقاد از رييس دانشگاه علوم پزشكي گيلان
علي نوبخت، دبير مجمع انجمن‌هاي علمي تخصصي گروه پزشكي به نقل قول رييسي از رييس علوم پزشكي گيلان درباره مقابله با كرونا واكنش نشان داد و خطاب به وي نوشت: مطالبي كه آقاي رييس‌جمهور از قول جنابعالي گفتند متاسفانه باعث وهن جامعه پزشكي و قدرناشناسي جنابعالي نسبت به همكاران جان بر كف بهداشت و درمان و بزرگ كردن افراد غيرمسوول در امور تخصصي مي‌باشد. در پي اظهارات ابراهيم رييسي، رييس‌جمهور مبني بر اينكه «رييس دانشگاه علوم پزشكي گيلان به من گفت چهره‌هاي بسيجي و جهادي و انقلابي (در ايام كرونا) به بيمارستان‌ها رفته‌اند و به پزشكان و پرستاران ياد مي‌دادند چگونه بايد براي مردم كار كرد»، دكتر علي نوبخت حقيقي، دبير مجمع انجمن‌هاي علمي تخصصي گروه پزشكي و رييس اسبق كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي خطاب به رييس دانشگاه علوم پزشكي گيلان نوشت: «مطالبي كه آقاي رييس‌جمهور از قول جنابعالي گفتند متاسفانه باعث وهن جامعه پزشكي و قدرناشناسي جنابعالي نسبت به همكاران جان بر كف بهداشت و درمان و بزرگ كردن افراد غيرمسوول در امور تخصصي مي‌باشد. احتمالا آقاي رييس‌جمهور نتوانستند منظور جنابعالي را خوب توجيه نمايند. ضمن عرض خسته نباشيد، اميدوارم به نحو مطلوب جبران شود.»


مجلس در پي تصويب طرح جلوگيري از افزايش رسمي قيمت‌هاست
يك نماينده مجلس گفت: «مجلس آماده است اگر دولت بخواهد براي كنترل جهش قيمت‌ها، لايحه پيشنهادي به مجلس ارايه كند، آن را در اولويت بررسي خود قرار دهد و خارج از نوبت، رسيدگي كند.» محمدحسن آصفري، نايب‌رييس كميسيون امور داخلي و شوراها در گفت‌وگويي با خبرآنلاين گفت: «هر دو قوه مقننه و مجريه معتقدند جراحي اقتصادي با حذف ارز ترجيحي بايد انجام شود، ولي مجلس نظرش بر اين است كه جراحي مذكور با افزايش قيمت‌ها فشار زيادي به مردم وارد كرده است. در حالي كه طبق مذاكرات قرار بود اين فشار قابل تحمل باشد. اما متاسفانه فشار اقتصادي روي مردم خيلي زياد شده، به‌رغم آنكه رييس‌جمهوري بارها در سخنراني‌ها و موضع‌گيري‌هاي خود چه قبل و چه بعد از انتخابات تاكيد كرده‌اند كه بايد به وضعيت مردم توجه شود، ولي متاسفانه تصميماتي كه بعدا گرفته شده، دنبال كردن چندين كار با هم و تعجيل در اجرا، چنين مشكلات بزرگي را ايجاد كرده است.»آصفري با اشاره به اينكه در حوزه انتخابي‌اش مهم‌ترين موضوع از نظر مردم گراني كالاهاست، گفت: «در گراني كالاها فقط دولت مقصر نيست، بلكه بخشي از تقصيرات هم برعهده مجلس است. از جمله افزايش ناگهاني قيمت حامل‌هاي انرژي در بودجه يا افزايش سود گمركي كالاهاي وارداتي به منظور كمك به پروژه‌هاي عمراني، باعث افزايش قيمت‌ها و فشار روي مردم در خريداري ارزاق عمومي شده است.» آصفري تاكيد كرد: «مجلس آماده است اگر دولت بخواهد براي كنترل جهش قيمت‌ها، لايحه پيشنهادي به مجلس ارايه كند، آن را در اولويت بررسي خود قرار دهد و خارج از نوبت رسيدگي كند . علاوه بر اين، مجلس پيگير طرحي است تا با تصويب آن از هر گونه اقدام و تصميمي كه منجر به افزايش رسمي قيمت‌ها شود، جلوگيري كند.»


ضارب روحانيون  در حرم مطهر رضوي اعدام شد
ايلنا| بر اساس گزارش روابط عمومي دادگستري خراسان رضوي حكم اعدام ضارب روحانيون رمضان حرم مطهر رضوي درمشهد صبح ديروز اجرا شد.رييس كل دادگستري خراسان رضوي طي گفت‌وگويي با اشاره به گردش كار اين پرونده گفت: پس از وقوع حادثه ناگوار تروريستي عليه ۳ تن از روحانيون جهادي در شانزدهم فروردين سال جاري، مصادف با ايام ماه مبارك رمضان در حرم مطهر رضوي كه نهايتا منجر به جانبازي يك تن و شهادت ۲ تن ديگر از اين عزيزان شد، پرونده قضايي با فوريت تشكيل و تحقيقات همه‌جانبه و گسترده در اين زمينه آغاز شد.رييس كل دادگستري خراسان رضوي افزود: پس از اتمام فرآيند رسيدگي به اتهامات متهم و صدور راي توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي مشهد، پرونده جهت فرجام‌خواهي به ديوانعالي كشور ارسال و راي صادر شده توسط دادگاه انقلاب مشهد مبني بر اعدام نامبرده، توسط شعبه نهم ديوان‌عالي كشور تاييد و پس از اجراي تشريفات قانوني، جهت اجرا به دادستاني مركز خراسان رضوي ارسال شد.رييس شوراي قضايي خراسان رضوي گفت: بر اين اساس و با هدف اجراي سريع و دقيق اين راي، جلسات هماهنگي و شوراي تامين برگزار و حكم اعدام عبداللطيف مرادي به اتهام محاربه، صبح ديروز يعني ۳٠ خردادماه ۱۴٠۱ در حضور جمعي از شهروندان و مسوولان از طريق چوبه‌ دار در محل زندان وكيل‌آباد مشهد به مرحله اجرا در آمد.


معاون پارلماني رييسي:
بحث «اف‌اي‌تي‌اف» و خروج از «ان‌پي‌تي» در دولت مطرح نيست

منيبان| سيد محمد حسيني، معاون پارلماني رييس‌جمهور، در پاسخ به اينكه دولت اين عزم را دارد كه عضويت در FATF را بپذيرد، گفت: در جلسات دولت بحثي درباره FATF مطرح نشده است، اين بحث‌ها معمولا در شوراي عالي امنيت ملي مطرح مي‌شود، در آنجا كميته خاصي تدوين شده كه مسائل هسته‌اي را پيگيري مي‌كند، قاعدتا اين مباحث نيز در كميته مذكور مطرح مي‌شود. در مجموع در دولت به آن صورت تاكنون، صحبتي در مورد FATF نشده است. او در واكنش به اينكه در شرايط فعلي لازم است كه دولت FATF را بپذيرد، افزود: اساس سياست خارجي دولت بر اساس همان كليدواژه‌هاي «عزت، حكمت و مصلحت» است كه رهبري فرمودند. لذا سياست خارجي بايد از موضع عزت باشد، نه اينكه فكر كنند ما در موضع ضعف هستيم و مي‌خواهيم به اين صورت مشكل خودمان را حل كنيم. او تصريح كرد: در حال حاضر بحث روز دولت FATF نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون