• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5239 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲ تير

پيشخوان

رييسي: 

فعاليت موسسات مالي ناسالم بايد ساماندهي و تعيين‌تكليف شود

رييس‌جمهور تاكيد كرد كه با اتكا به مصوبات قانوني، هرچه سريع‌تر آن دسته از موسسات اعتباري كه با عملكرد ناسالم باعث رشد نقدينگي و تورم در كشور مي‌شوند، ساماندهي و تعيين تكليف شوند. به گزارش ايلنا، در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي كه سه‌شنبه شب به رياست سيد ابراهيم رييسي برگزار شد، در ادامه پيگيري مطالبه مقام معظم رهبري در خصوص ساماندهي بانك‌ها و موسسات اعتباري، بانك مركزي گزارشي از سياست‌ها و برنامه‌هاي پيشنهادي براي ساماندهي نظام بانكي و ساماندهي موسسات اعتباري با عملكرد ناسالم و غيرسازنده ارايه كرد.
رييس‌جمهور در اين زمينه تاكيد كرد كه با اتكا به مصوبات قانوني، هرچه سريع‌تر آن دسته از موسسات اعتباري كه با عملكرد ناسالم باعث رشد نقدينگي و تورم در كشور مي‌شوند، ساماندهي و تعيين تكليف شوند. در اين جلسه بانك مركزي همچنين گزارشي از اقدامات تاثيرگذار در مديريت بازار ارز را كه در روزهاي اخير منجر به آغاز روند كاهشي نرخ آن شده، ارايه كرد.


صباغيان در نطق ميان دستور: 

از ترس رد صلاحيت نمي‌توانيم  از برخي نهاد‌ها انتقاد كنيم
عضو كميسيون امور داخلي كشور در مجلس گفت: براي برون‌رفت از اين شرايط بايد مجلس با مقام معظم رهبري مشورت كرده و مجلس را از اين وضعيت نجات دهد. كاري كه آقاي قاليباف در اوايل سال وعده آن را داد اما انجام نشد. صباغيان بافقي در ادامه با اشاره به ضعف ديگر عنوان كرد: «روابط بر ضوابط و مقررات مي‌چربد كه نتيجه آن ريزش متروپل، سانحه قطار مشهد- يزد، حادثه پلاسكو و ساخت برج‌هايي است كه قارچ‌وار بدون توجه به فضاهاي آموزشي و بهداشتي و تفريحي مي‌رويند و آسيب‌هاي اجتماعي آنها بالاترين كشتار را از ساكنان خود دارد.» عضو مجمع نمايندگان استان يزد ادامه داد: ترافيك وحشتناك، آلودگي هوا، افزايش پرونده‌ها در دادگاه‌ها، افزايش زندانيان، سرقت‌ها، طلاق و كودكان كار و سفارشي شدن كارها و اشتغال و تسهيلات و حتي بخشي از گرانفروشي‌ها نتيجه چربيدن روابط بر ضوابط است كه كمتر به آن پرداخته مي‌شود. وي اضافه كرد: ربا و اخذ سودهاي كلان بانك‌ها باعث بركت كم امروز، تورم و افزايش قيمت‌ها، شب و روز دويدن مردم و ۲ و ۳ شيفت كردن شده است و بي‌دليل نيست كه خداوند در قرآن مي‌فرمايد اگر ربا را ترك نمي‌كنيد با خدا و رسول خدا (ص) اعلان جنگ كنيد. در تعجب هستم چرا علماي دين و مراجع فرياد نمي‌زنند. علماي بزرگ اگر اين سودهاي بانكي ربا نيست، پس ربا چيست و كجاست؟ برخي كشورهاي غربي و پيشرفته مدت‌ها است آثار آن را متوجه و سود بانكي را از سيستم حذف يا به حداقل رسانده‌اند اما ما اقدامي نكرده‌ايم. صباغيان بافقي افزود: اصلاح ساختار سياسي و اداري كشور و نبود اجراي واحد مديريت شهري يكي از ضروريات حل مشكلات مردم است و تا اصلاح نشود، ساير امور درست نمي‌شود. نماينده مردم مهريز در ادامه با بيان اينكه آخرين ايرادي كه احساس مي‌شود به مرور ميان مسوولان به خصوص نمايندگان بيشتر شكل گرفته، اين است كه از مقامات و مسوولان عادلانه انتقاد نمي‌كنيم، اظهار داشت: نمايندگان بر اساس وظيفه و مطابق اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسي در همه امور كشور مي‌توانند اظهارنظر كرده و نقد و پيشنهاد داشته باشند اما براي برخي مسوولان و دستگاه‌ها در انتقاد افراط مي‌كنيم. وي افزود: از نقد برخي نهادها و دستگاه‌ها احتياط مي‌كنيم و از ترس رد صلاحيت انتقاد و ايرادي را مطرح نمي‌كنيم و حتي خود من كه الان اين مطلب را مي‌گويم ترس از رد صلاحيت دارم شايد هم رد صلاحيت نباشد اما اين ترس وجود دارد. اين ترس براي نمايندگان نبايد وجود داشته باشد كه در احاديث ما به نصيحت و امر به معروف و نهي از منكر مسوولان سفارش شده و اگر ما نگوييم، دشمنان به شكل ديوانه‌وار در سايت‌ها، گروه‌ها و شبكه‌ها مي‌گويند.


رييس سازمان بسيج: 

بسيج و سپاه به حوزه كشاورزي ورود كرده‌اند
ايرنا: رييس سازمان بسيج مستضعفان كشور با بيان اينكه امروزه بخش كشاورزي محور تامين امنيت غذايي كشور است، گفت: انتظار مي‌رود اين بخش براي رشد و شكوفايي به سمت دانش‌بنيان حركت كند.
 سردار غلامرضا سليماني روز چهارشنبه در مراسمي كه به مناسبت روز سازمان بسيج جامعه كشاورزي در دانشكدگان كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران مستقر در كرج برگزار شد، افزود: با مذاكرات صورت‌گرفته با وزارت جهاد كشاورزي در كنار بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي كشور و كمك گرفتن از ظرفيت بسيج در متجلي كردن قدرت اقتصادي ملت ايران در بخش كشاورزي گام بر مي‌داريم. وي افزود: در برخي از استان‌ها شاهد اين هستيم كه محصولاتي بيولوژيك براي مقابله با آفات توليد شده و در حالت تجاري‌سازي آن هستند. رييس سازمان بسيج مستضعفان كشور در ادامه با بيان اينكه اين سازمان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز با توجه به اهميت بخش كشاورزي به آن ورود كرده‌اند، ادامه داد: چرا كه امنيت غذايي براي ما يك موضوع حياتي است و بر همين اساس بسيج و سپاه در كنار ساير دستگاه‌هاي مرتبط بيشترين توجه را به اين عرصه حياتي دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون