• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5239 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲ تير

نتايج ضعيف تيم ملي واليبال ادامه دارد

چه كسي بي‌تجربه است؟ تيم يا مربي؟

تيم ملي واليبال ايران هفته دوم رقابت‌هاي ليگ ملت‌ها را با شكستي ديگر آغاز كرد. شاگردان بهروز عطايي در صوفيه بلغارستان مقابل ميزبان كه به همراه استراليا تنها تيم بدون برد هفته نخست بود قرار گرفتند و با نتيجه نااميدكننده سه بر صفر شكست خوردند. اين باخت انتقادات از كادرفني و ملي‌پوشان را به اوج رسانده است. 
واليباليست‌هاي كشورمان در بازي با بلغارها عملكرد بهتري نسبت به بازي با ژاپن ارايه دادند و دست‌كم مي‌توان گفت از لحاظ جنگندگي شرايط بهتري را به نمايش گذاشتند. با اين وجود تيم همچنان از مجموعه اشتباهات بچگانه چه از جانب كادرفني و چه از جانب بازيكنان رنج مي‌برد. اشتباهاتي كه قاعدتا نبايد در چنين سطحي وجود داشته باشد اما به وفور در تيم ايران به چشم مي‌آيد. اشتباهاتي ساده در دريافت و عبور توپ و زدن آبشار. اشتباهاتي در ارنج تيم و تعويض‌ها و استفاده از تايم استراحت. 
در بازي با بلغارستان ايران در ست دوم ۲۳ بر ۲۰ از حريف جلو بود و بلغارستان با ۵ سرويس پياپي به بازي برگشت و برنده شد. در طول اين امتياز از دست دادن‌ها عطايي هيچ تمهيدي براي از جريان انداختن زمان بازي انجام نداد. كاري كه مربيان بين‌المللي با زيركي انجام مي‌دهند و حتي اگر وقت استراحت و درخواست بازبيني نداشته باشند با تعويض يا صحبت با داور يا به هر شكلي كه شده وقفه‌اي ايجاد مي‌كنند تا روند امتيازگيري حريف تخريب شود. براي نمونه مي‌توان به بازي ايران و برزيل در ليگ ملت‌هاي سال ۹۹ رجوع كرد كه چطور سرمربي حريف با جنجال بي‌دليل و بازي رواني كنار زمين بازي برده را از چنگ ملي‌پوشان كشورمان خارج كرد.
بهروز عطايي سرمربي تيم ملي كه اين روزها به‌شدت تحت فشار رسانه‌ها و هواداران قرار گرفته بعد از باخت مقابل تيم بدون برد بلغارستان اظهار داشت تيم در حال تاوان دادن بابت كم‌تجربگي‌ است. در عين حال به نظر مي‌رسد اين بي‌تجربگي در وهله اول متوجه سرمربي تيم ملي است تا بازيكنان. نوع عملكرد عطايي و تقديم برد به تيم‌هايي كه تا قبل از بازي با ايران برنده هيچ مسابقه‌اي نشده‌اند نشان‌دهنده همين مساله است. 
تيم ملي واليبال ايران از ۶ مسابقه خود در ليگ ملت‌ها ۴ باخت داشته است. باخت‌هاي ايران در مقابل تيم‌هايي به دست آمده كه معمولا جزو حريفان راحت ما به حساب مي‌آمدند. تيم‌هايي نظير هلند و ژاپن و بلغارستان. قسمت ترسناك ماجرا اينجاست كه از امشب و بازي مقابل ايالات متحده بازي‌هاي سخت تيم ملي شروع مي‌شود. بعد از آن ملي‌پوشان بايد مقابل برزيل قرار بگيرند و سپس مقابل كانادا به ميدان بروند.
ميلاد عبادي‌پور كاپيتان تيم ملي ايران كه جزو معدود بازيكنان نسل قديمي واليبال به حساب مي‌آيد قبل از بازي با بلغارستان گفته بود برد و باخت در اين مسابقات براي ما مهم نيست و تيم براي كسب تجربه در ليگ ملت‌ها حاضر شده. با اين حال واكنش‌ها به شكست‌هاي متوالي تيم ملي نشان مي‌دهد هواداران كاملا به نتايج مسابقات و مهم‌تر از آن شكل بازي ملي‌پوشان اهميت مي‌دهند. بالاخره بحث پرچم كشور و نتايجي است كه پاي واليبال مملكت نوشته مي‌شود. از دست دادن جايگاه و اعتبار تيم ملي به قيمت كسب تجربه آن‌هم در شرايطي كه بسياري از تيم‌ها شرايطي مشابه ايران دارند و در حال پوست‌اندازي و كسب تجربه هستند چندان قابل قبول نيست. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون