• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5240 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۴ تير

در پي انتشار گسترده ويديويي در فضاي مجازي مبني‌بر تجمع چندين جوان و نوجوان ۱۵، ۱۶ ساله صورت گرفت

دستگيري تعدادي از تجمع‌كنندگان دهه نودي در شيراز

انتشار گسترده ويديويي در فضاي مجازي مبني‌بر تجمع چندين جوان و نوجوان كه ميانگين سني‌شان ۱۵، ۱۶ سال بيشتر نيست به دليل خاص بودنش در سطح گسترده‌اي از فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد و به دليل كم سن و سال بودن افراد حاضر در اين تجمع، با واكنش مسوولان استاني نيز مواجه شد.
به گزارش انتخاب، فرماندار شيراز با بيان اينكه مطمئنا اين حركات قصدي جز شكستن احكام و هنجارهاي ديني و مذهبي و حتي ملي ما ندارند، گفت: برخي حركات و رفتارهاي اين برنامه را حتي در زمان‌ پيش از اسلام سراغ نداريم يا در ايران باستان نيز چنين صحنه‌هايي در جامعه شاهد نبوده يا آثاري كه از اين رفتارها به جا مانده باشد لذا اين حركات به‌شدت محكوم است و مورد برخورد قضايي قرار مي‌گيرد.
مديركل حوزه اجتماعي و فرهنگي استاندار فارس، اين اتفاق ناشايست را محكوم كرد و از برخورد قانوني و سلبي در مقابل بي‌حجابي در استان خبر داد. حقايقي در گفت‌وگو با فارس، ضمن تاكيد بر اينكه حسب دستور وزير كشور، قرارگاه عفاف و حجاب يك ماهي است كار خود را با جديت آغاز كرده، اظهار داشت: بي‌تفاوتي‌هاي گذشته سبب بروز اين بيماري ريشه‌اي در تن جامعه شده است كه مداواي آن كار يك روز و دو روز نيست.
وي با اشاره به اينكه چنين رخدادهايي در شأن شيراز، سومين حرم اهل بيت نيست، گفت: براساس قانون كشف حجاب جرم آشكار است و بايد با آن برخورد شود. مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استاندار فارس، با تاكيد بر اينكه در جامعه اسلامي كسي نمي‌تواند اين قبح‌شكني‌ها و اين ناهنجاري‌ها را تحمل كند، از لزوم برخورد سلبي و قاطع دستگاه‌هاي متولي خبر داد.
در ادامه، نماينده مردم شيراز و زرقان نيز اظهار داشت: دستگاه‌هاي متولي عفاف و حجاب و عضو اين كميته و همچنين ستاد امر به معروف و نهي از منكر بايد به اين مسائل ورود جدي‌تري داشته باشند‌. ابراهيم عزيزي با تاكيد بر اينكه در حوزه عفاف و حجاب بايد مطالبه‌گري وجود داشته باشد، افزود: رسيدگي به مشكلات اينچنيني برنامه‌اي مدون و حساب‌شده مي‌خواهد و دستگاه‌هاي اجرايي بايد براي برخورد قاطع با آن برنامه جدي داشته باشند.
فرماندار شيراز نيز درباره اين تجمع هنجارشكنانه گفت: طبق بررسي‌هاي انجام‌شده و بر اساس اقدامات ضابطين قوه قضاييه و نيروي انتظامي، مراسمي كه در بلوار چمران برگزار شده با طرح و برنامه قبلي بوده كه براي روزهاي آتي نيز برنامه‌ريزي شده است. لطف‌اله شيباني افزود: نيروي انتظامي به محض ابلاغ، با هماهنگي دستگاه قضايي در جهت شناسايي عوامل موثر در برگزاري اين مراسم اقدام نمود. وي تصريح كرد: تاكنون تعدادي از اين عوامل دستگير و با حكم قضايي تحويل مرجع انتظامي شده‌اند و تحقيقات حول موضوع در حال انجام است، ضمن اينكه سرتيم هم در همان مراسم شناسايي شده و بر اساس مراجع قضايي براي دستگيري وي اقدام شده است. فرماندار شيراز با بيان اينكه مطمئنا اين حركات قصدي جز شكستن احكام و هنجارهاي ديني و مذهبي و حتي ملي ما ندارند، گفت: برخي حركات و رفتارهاي اين برنامه را حتي در زمان‌ پيش از اسلام سراغ نداريم يا در ايران باستان نيز چنين صحنه‌هايي در جامعه شاهد نبوده يا آثاري كه از اين رفتارها بجا مانده باشد لذا اين حركات به‌شدت محكوم است و مورد برخورد قضايي قرار مي‌گيرد.
اين مسوول با بيان اينكه به ‌نظر مي‌رسد انجام اين اقدامات با برنامه انجام شده، تاكيد كرد: مطمئنا دستگاه قضايي و انتظامي با قدرت با آنها برخورد خواهند كرد و اخبار كامل و انگيزه‌هاي اين افراد را به اطلاع عموم خواهد رساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون