• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5245 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۹ تير

21 ماه حبس براي سرقت 10 عدد پتو

اين تماس توسط زنداني از يكي از زندان‌هاي كشورمان گرفته شده است. «ب.ر» با پاسخ به تلفنش بدون توجه به اولين سوالم به «اعتماد» مي‌گويد: «من رو به خاطر سرقت آوردن اينجا. 17 ماهه كه در زندان هستم و بايد 10 ميليون تومن به شاكي پرداخت كنم تا بتونم از زندان بيام بيرون. مريض هم هستم قند دارم، تشنج مي‌كنم.» صحبت‌هايش را قطع مي‌كنم تا بتوانم سوالاتي را كه براي مصاحبه نياز است از او بپرسم.
  چند سال داريد؟
37 سال دارم.
  شغل شما چيست؟
كشاورز هستم.
  ازدواج كرديد؟
نه.
  اولين‌بار است كه به جرم سرقت در زندان هستيد؟
بله. الان به خاطر سرقت 10 تا پتو زندانم.
  جريان سرقت پتوها چه بوده است؟
سه سال پيش همسايه ما به من مشكوك شد كه از خانه آنها دزدي كردم. به من گفتند تو وسايل خانه ما رو دزديدي و شكايت كردن. دادگاه من رو فرستاد براي انگشت‌نگاري اونجا هيچ ردي از اثر انگشت من در وسايل و خانه شاكي نبود. سه چهار ماه زندان افتادم ولي بعدش آزاد شدم تا اينكه بعد از سه سال دوباره دستگيرم كردن و گفتن بايد رد مال بدي و زندان برام بريدن. شاكي اعتراض كرده بود و براي همين من دوباره افتادم زندان. 21 حبس در پرونده‌ام خرده شد و پرداخت 10 ميليون تومن به عنوان رد مال. اولين‌بار محكوم شدم به پرداخت 30 ميليون تومن اما در جلسه دادگاه توافق كرديم به همين 10 ميليون تومني كه براتون گفتم.
  شاكي‌تان با شما مشكل خاصي داشت؟
نه اصلا اختلافي نداشتيم. راستش من مواد پخش مي‌كردم. پدرم به رحمت خدا رفته و من فرزند آخر بودم براي همين در كار فروش مواد افتادم. همسايه ما هم يكي از خريدارانم بود و مواد مي‌كشيد. دو نفر شهادت دادن كه من پتوها رو بردم الان هم دو نفري كه شهادت دادن كنار دست من در همين زنداني كه هستم افتادن. خودشون به من گفتن شاكي من به اينها پيشنهاد پول داده بود و اينها هم قبول كردن كه شهادت بدن.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون