• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5246 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۱ تير

سيد حسن خميني: راه‌حل مشكلات اقتصادي از سياست مي‌گذرد

حجت‌الاسلام سيد حسن خميني با اشاره به اينكه قصد مچ‌گيري و اذيت كردن نبايد در كار باشد، چراكه قرار است همه ما در كنار يكديگر كشورمان را بسازيم، گفت: من مطمئنم اين مساله هم مورد رضايت روح امام و هم مورد نظر رهبر معظم انقلاب است. همه بايد كمك كنند؛ در اين راستا بايد كساني كه تصدي امور را دارند عملكرد خود را بهبود ببخشند و كساني كه بيرون كار هستند نيز بهتر كمك و همدلي كنند تا ان‌شاء‌الله اين مشكلات هم برطرف شود و كارنامه درخشان جمهوري اسلامي به خاطر موج اتفاقات سال‌هاي اخير در كشور بدنام نشود.
يادگار امام با تاكيد بر اينكه شهيد بهشتي نماد «عقلانيت» است، گفت: ما امروز هم به اين عنصر نياز داريم. 
به گزارش جماران، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد حسن خميني در ديدار با جمعي از جانبازان واقعه هفتم تير با تاكيد بر اينكه بايد از توان كارشناسي كشور استفاده شود، گفت: 44 سال از عمر جمهوري اسلامي مي‌گذرد و يك انبان پر از تجربه در اختيار داريم. همه‌ چيز را همگان دانند، يك عده خاص. يك فرد، گروه يا مسوول فلان اداره بايد از خرد جمعي استفاده كند؛ اجحاف و ظلم است كه از خرد، كارنامه و تجربه مديريتي جمهوري اسلامي در طول اين مدت استفاده نشود. وي افزود: تغيير عيب ندارد، اما از تجارب هم بايد استفاده شود. تكرار تجربه، به عناوين و بهانه‌هاي مختلف، خلاف عقلانيت است. عقلانيت اين است كه ما از داشته‌ها و تجربيات هم استفاده كنيم. يك ملت آن روزي پيروز است كه «همه با هم» پيروز شوند. يعني شكست‌خوردگان و كساني كه نتيجه مي‌گيرند يكپارچه ديده شوند. كسي كه پيروز مي‌شود در حقيقت از تجارب شكست‌خورده‌ها استفاده مي‌كند و اين ايرادي هم ندارد.
سيد حسن خميني اظهار داشت: واقعيت اين است كه بايد در حوزه مسائل كشور همه دست به دست هم بدهند و مشكلات معيشتي را از سر راه بردارند. يكي از بحث‌هاي مهم در عقلانيت اين است كه انسان امر «مهم» را اولويت ندهد و «اهم» را زمين بگذارد. امروز هيچ موضوعي در كشور به اهميت حل مسائل اقتصادي نيست. البته راه‌حل مشكلات اقتصادي ما از حوزه سياست مي‌گذرد و اين محتاج همدلي و همراهي بيشتر است. ولي به هر نحوي هر كسي فكر مي‌كند راه‌حلي براي آن وجود دارد بايد عزم راسخي داشته باشد و ان‌شاء‌الله همه به آن كمك كنند.
 يادگار امام افزود: قصد مچ‌گيري و اذيت كردن نبايد در كار باشد، چراكه قرار است همه ما در كنار يكديگر كشورمان را بسازيم و من مطمئنم اين مساله هم مورد رضايت روح امام و هم مورد نظر رهبر معظم انقلاب است. همه بايد كمك كنند؛ در اين راستا بايد كساني كه تصدي امور را دارند عملكرد خود را بهبود ببخشند و كساني كه بيرون كار هستند نيز بهتر كمك و همدلي كنند تا ان‌شاء‌الله اين مشكلات هم برطرف شود و كارنامه درخشان جمهوري اسلامي به خاطر موج اتفاقات سال‌هاي اخير در كشور بدنام نشود.
 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون