• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5246 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۱ تير

زيرپوست خبر

هر نوع تخلف نمايندگان قابل پيگيري است

روز پنجشنبه گزارشي در روزنامه اعتماد با موضوع وقوع برخي تخلفات در كنكور منتشر شد. متعاقب انتشار اين گزارش تحليلي برخي رسانه‌هاي اصولگرا تلاش كردند براي روزنامه اعتماد حاشيه‌سازي كنند. اين در حالي است كه «اعتماد» در اين گزارش بدون تهمت به هيچ فرد يا نهاد خاصي تلاش كرده بود نوري به ابعاد پنهان يكي از موضوعات كليدي خانواده‌ها بتاباند. روز گذشته خبرنگار ما براي پيگيري موضوع تماسي را با احمد حسين فلاحي، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس برقرار كرد تا ديدگاه اين نماينده را در خصوص برخي نقل‌قول‌ها كه به نقل از ايشان در برخي رسانه‌ها منتشر شده بود، جويا شود. 
عضو كميسيون آموزش مجلس در همين خصوص گفت: روز پنجشنبه، فردي با من تماس گرفت و اعلام كرد روزنامه اعتماد گزارشي را منتشر و برخي نمايندگان را متهم كرده است. من در پاسخ به اين پرسش و در شرايطي كه گزارش مورد بحث را مطالعه نكرده بودم، اعلام كردم، هر شخصي كه موضوعي را مطرح مي‌كند، مدارك مرتبط با آن را نيز بايد ارايه كند.
فلاحي خاطرنشان كرد: به‌طور كلي در اين مورد خاص نظري ندارم و معتقدم كه چنانچه نماينده‌اي هم تخلفي را مرتكب شده باشد، در هيات نظارت بر رفتار نمايندگان بايد پاسخگو باشد. همه بايد سعي كنيم فضاي آموزشي كشور در نهايت شفافيت و امنيت اعتماد مردم را جلب كند و از حاشيه‌سازي‌هاي بدون دليل خودداري شود.

اتهام‌زدن غرب بيانگر عدم پايبندي است
پاد| رييس‌جمهور گفت: اتهام‌زني غرب عليه ايران همزمان با مذاكرات بيانگر عدم پايبندي آنها به اقتضائات مذاكره جدي و واقعي است. سيد ابراهيم رييسي در پاسخ به تماس تلفني شيخ تميم بن حمد آل ثاني امير قطر با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران تحريم‌هاي يكجانبه را ظالمانه، غيرقانوني و ناحق مي‌داند و در دفاع از حقوق خود مصمم است، گفت: همه تلاش‌ها بايد در مسير برداشتن كامل تحريم‌ها با ضمانت‌هاي لازم در اين زمينه پيگيري شود. توافق پايدار مستلزم لغو تحريم‌ها و كنار گذاشتن بي‌قيد و شرط ادعاهاي بي‌اساس و پايه است. رييسي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به ميزباني قطر در مسابقات جام جهاني فوتبال آمادگي كشور را براي كمك به برگزاري هر چه بهتر اين رويداد مهم ورزشي، به ويژه همكاري‌هاي فرهنگي، در كنار حمايت‌هاي اقتصادي، با هدف تاثيرگذاري سازنده اعلام كرد.


تشريح اقدامات قضايي پرونده ترور شهيد سليماني
 ايسنا | دادستان تهران در واكنش به پيگيري جدي و مستمر حقوقي ترور شهيد قاسم سليماني در مجامع داخلي و بين‌المللي اظهار كرد: در بخشي از اين اقدامات تاكنون بيش از ۸۰۰ مكاتبه و دستور قضايي خطاب به ضابطان قضايي و مراجع مختلف حقوقي و اداري، تهيه و ارسال شده و بيش از يك هزار و ۷۰۰ صفحه از قرار جلب به دادرسي نگارش شده است و كيفرخواست در شرف تنظيم است. صالحي افزود: از سويي همچنين ۱۵۴ رديف از متهمان آمران، عاملان و مباشران كه در طرح‌ريزي و اجراي عمليات تروريستي منجر به شهادت سردار شهيد قاسم سليماني و همراهان ايشان، نقش داشته‌اند شناسايي شده‌اند. متهمان از طريق آدرس‌هاي موجود در خارج از كشور احضار شده و براي‌شان درخواست صدور اعلان قرمز (جلب بين‌الملل) از ناحيه پليس اينترپل شده است.

۱۰۵ هزار درخواست تابعيت فرزندان مادران ايراني
فارس| در شرايطي كه موضوع صدور شناسنامه براي فرزندان داراي مادر با تابعيت ايراني، همواره به عنوان يكي از چالش‌هاي مهم اين نوع خانواده‌هاست، عضو كميسيون شوراها با اشاره به مطالبه‌اي درباره ضرورت اجراي قانون تابعيت فرزندان مادر ايراني اظهار داشت: علاوه بر اينكه حدود ۱۱ هزار نفر طبق قانون سال ۹۸ تابعيت ايراني دريافت كرده‌اند، ۱۰۵ هزار نفر نيز در سامانه ثبت‌نام كرده‌اند. ابوالفضل ابوترابي با اشاره به مطالبه‌اي درباره ضرورت اجراي قانون تابعيت فرزندان مادر ايراني اظهار داشت: در دولت تصويب شده كه ظرف سه ماه دستگاه‌هاي نظارتي از لحاظ امنيتي بررسي كنند و پاسخ دهند، اما باز تعلل‌هايي در انجام اين وظايف صورت گرفته است.

برجام حاصل 20سال مذاكره است
 ايلنا|  معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي گفت: اميدواريم تيم مذاكره‌كننده با استدلال قوي از نظر سياسي و حقوقي اين شر را از سر ملت برطرف ‌كند و كشور در مسير پيشرفت و توسعه گام بردارد. محمد اسلامي با اعتقاد به اينكه برنامه اقدام مشترك (برجام) يك سند معامله است، اظهار كرد: برجام حاصل 20سال مذاكره است؛ سندي واضح كه اتهامات كار پنهان يا نظامي در قالب ابعاد احتمالي نظامي‌برنامه هسته‌اي (PMD) با يك شرح و بسطي بسته است، در حقيقت برجام يك تعهد از طرف آنها براي برداشتن همه تحريم‌هايي  است كه به بهانه هسته‌اي طي چهار قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران وضع شده است.

تصويب رشته معارف اسلامي و روابط بين‌الملل
برنامه درسي رشته «معارف اسلامي و روابط بين‌الملل» به تصويب نهايي اعضاي شوراي تحول و ارتقاي علوم انساني رسيد. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن موفقيت آميز دانستن تجربه دانشگاه امام صادق(ع) در تهيه برنامه‌هاي درسي و رعايت چهار موضع شوراي تحول تصريح كرد: از تجارب اين دانشگاه به عنوان الگو به خوبي مي‌توان استفاده كرد. حداد عادل درجلسه ۲۱۵ شوراي تحول و ارتقاي علوم انساني در خصوص اهميت تدوين رشته روابط بين‌الملل با رويكرد اسلامي و بومي و كاربرد آن در عرصه‌هاي مختلف اعم از كارشناسان و مديران وزارت امور خارجه و تحليلگران روابط بين‌الملل تاكيد كرد.


منظور رييس مجلس از سوپرانقلابي‌ها ؟
 ايلنا| يك فعال سياسي اصولگرا گفت: با توجه به نزديك شدن به انتخابات مجلس، طبيعي است كه قاليباف مواضع خود را شفاف‌تر بيان و جريان اصولگرايي را خط‌كشي‌شده‌تر، ترسيم كند تا بتواند يارگيري خود را در چند ماه آينده داشته باشد. همچنين مجلس آينده مي‌تواند مقدمه‌اي براي چهاردهمين انتخابات رياست‌جمهوري يعني دو انتخابات بعدي باشد. حسين كنعاني‌مقدم در ادامه اظهار داشت: سخنان ايشان از اين جهت قابل تحليل است كه يك آتش ته‌گرفته‌اي را آماده كرده‌اند براي اينكه بتوانند رقباي خود را در درون جريان اصلاح‌طلب كنار بزنند. الان رقابت‌ها حالت تحليلي به خود گرفته است. پس ايشان چنين مواضعي را مي‌گيرد و به هواداران خود مي‌گويد مسير خود را از كساني كه انقلابي نيستند و جزو محافظه‌كاراني كه در جنگ شركت نمي‌كردند و در بحران‌هايي كه وجود داشته كنار نشسته بودند اما اكنون مي‌خواهند ميدان‌دار انقلاب باشند، جداكنند.
اين فعال سياسي در پاسخ به اين سوال كه آيا ادبيات آقاي قاليباف در به كار بردن اين كليدواژه به نوعي براي فرار از مسووليت است، گفت: تمام سياستمداراني كه در راس كار نيستند، وقتي به منصب مي‌نشينند، سعي مي‌كنند ديگران را از رده انتخاباتي خارج كنند، چراكه اين‌گونه قدرت‌شان را در رياست‌شان استقرار مي‌بخشند. اگر آقاي قاليباف احساس مي‌كند كه براي انتخابات نياز به يارگيري دارد، رفتاري طبيعي انجام داده است. اما اگر مي‌خواهد بگويد كه من مي‌خواهم كار كنم اما نمي‌گذارند، عذر بدتر از گناه آورده است.


از اول گفتم مساله قطر يك تله امريكايي است
انتخاب| امام جمعه مشهد گفت: همان اول به مناسبتي عرض كردم كه مساله قطر يك تله امريكايي است، يك حكومت وابسته امريكايي در حاشيه خليج فارس به عنوان يك دلال مجاني آمد وسط به عنوان ميانجيگري، محل مذاكرات را از وين منتقل كردند به قطر، با اين وسيله كاري كنند كه ما از مذاكرات عقب‌نشيني كنيم اما تيم قهرمان مقتدر ايراني در مذاكرات كه در راس‌شان يك جوان متدين نمازشب خوان قرار دارد، به‌هيچ‌وجه در مقابل امريكا عقب‌نشيني نكردند. حجت‌الاسلام علم‌الهدي ادامه داد: خدا رحمت كند فقيه بزرگوار مرحوم آيت‌الله مهدوي كني، آن روزي كه همه مسووليت‌ها را كنار گذاشت و دانشگاه امام صادق(ع) را راه انداخت، حساب كرده بود از اين دانش‌آموخته‌ها، چنين انسان‌هاي متعبد، متدين و انقلابي كه بيايند مقابل همه دنيا بايستند.

با گشت ارشاد حجاب و عفاف به شكل كنوني مخالفيم
 ايرنا| سخنگوي ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور گفت: براي اصلاح وضعيت حجاب در جامعه، طرح جامعي را ارايه كرده‌ايم و با ايجاد تقابل به شكل كنوني مخالفيم.  سيد علي خان‌محمدي با بيان اينكه بايد در كنار فرهنگ‌سازي، نسبت به مساله جرايم انضباطي نيز توجه داشته باشيم، خاطرنشان كرد: اگر بانوي بدحجابي در شعبه‌اي از بانك حضور داشته باشد و به او هيچ تذكري ندهند، بايد مدير بانك نسبت به عدم توجه به شوونات اسلامي پاسخگو باشد. وي با بيان اينكه با گشت ارشاد حجاب و عفاف به شكل كنوني آن مخالفيم و نبايد در جامعه تقابل ايجاد شود، تصريح كرد: براي اصلاح وضعيت حجاب در جامعه، طرح جامعي را ارايه كرده‌ايم كه در حال حاضر از ادارات دولتي آغاز شده و در مرحله بعدي اصناف هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون