• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5246 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۱ تير

حواشي وزنه‌برداري در سرپرستي چند روزه انوشيرواني

همه‌چيز در خدمت انتخابات

پس از اينكه شعبه ۴۵ ديوان عدالت اداري راي قطعي مبني بر ابطال انتخابات وزنه‌برداري را صادر كرد و طبق آن انتخابات ۱۶ تير ماه ۱۳۹۸ رسما ابطال شد، از سوي وزارت ورزش و جوانان، سجاد انوشيرواني به عنوان سرپرست جديد فدراسيون وزنه‌برداري كشور مشخص شد و حكم گرفت.
سجاد انوشيرواني در حالي تا زمان برگزاري انتخابات به عنوان سرپرست فدراسيون منصوب شده كه پس از صدور اين حكم اتفاقات عجيب و گسترده‌اي در سطح فدراسيون‌ و هيات‌هاي استاني به وقوع پيوسته است. در حالي كه انتظار مي‌رفت سرپرست جديد فدراسيون به مسائل پيش آمده در هفته‌هاي گذشته رسيدگي كند، شنيده شده ايشان تمركز اصلي‌اش را روي انتخابات پيش روي فدراسيون گذاشته و به بيان ساده در حال ياركشي است. طبق اطلاعات به دست آمده گويا مشكلاتي براي نفراتي كه در انتخابات قبلي به نامزد رقيب مرادي راي نداده بودند هم به وجود آمده است. 
انجام تغييرات شتابزده در فدراسيون و سطح استان‌ها و انتظار از مديران كل ورزش و جوانان براي تاثيرگذاري روي مجمع، اين احساس را به وجود آورده كه تصميمات صرفا در راستاي كسب نتيجه در انتخابات پيش روست و نه حل مشكلات وزنه‌برداري. اين موضوع نه تنها به نفع ورزش وزنه‌برداري و فدراسيون نخواهد بود بلكه اين رويه ممكن است خسارات جبران‌ناپذيري را به دنبال داشته باشد. از سجاد انوشيرواني كه خود شاكي پرونده انتخابات سال ۹۸ بوده و امروز با دريافت حكم سرپرستي از وزارت ورزش و جوانان وظيفه آماده‌سازي شرايط انتخابات پيش رو را عهده‌دار شده، انتظار مي‌رود در مسيري گام بردارد كه حق و حقوق ورزشكاران و افرادي كه در اين مسير عرق ريخته و سال‌ها زحمت كشيده‌اند پايمال نشود. از همه مهم‌تر انتظار مي‌رود تصميمات اتخاذشده به سمتي نرود كه در خانواده وزنه‌برداري دو دستگي به وجود بيايد.  با اين حال مسير ايجادشده در ورزش مردمي و پرطرفدار وزنه‌برداري به سمتي پيش رفته كه تنها هدف بزرگ برنده شدن در انتخابات است اما تصميمات و شرايط به گونه‌اي كادوپيچ شده بازتاب داده مي‌شود تا شبهه‌اي در اين زمينه باقي نماند.  انتظار مي‌رود وزارت ورزش و جوانان و شخص وزير با دقت مسائل وزنه‌برداري را در اين برهه حساس دنبال كنند و با ساماندهي فدراسيون، نوجوانان، جوانان و استعدادهاي بالقوه‌اي كه در وزنه‌برداري وجود دارند بتوانند همچنان اميدوارانه به كار خود ادامه دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون