• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5247 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۲ تير

روي خط سياست

مجلس بايد به شائبه‌هاي كنكور ورود كند
اعتماد|نماينده مردم گرمسار و آرادان با اشاره به اين واقعيت كه هم سال گذشته و هم سال جاري اخبار ناخوشايند و شائبه‌هايي درباره كنكور مطرح مي‌شود كه بايد به آنها رسيدگي شود، پاسخگويي سازمان سنجش به روند شفاف‌سازي اين شائبه‌ها را ضروري ارزيابي كرد. اردشير مطهري با انتشار توييتي در فضاي مجازي نوشت: اخباري از شائبه‌ها درباره كنكور سال گذشته و امسال به گوش نمايندگان مي‌رسد. سازمان سنجش بايد فورا به ابهامات پاسخ دهد. هر ابهام و تخلف احتمالي در راستاي همان پروژه نااميد‌سازي مردم است.


اولين پيش‌شماره روزنامه «هم‌ميهن» منتشر شد
اعتماد|دبيركل سابق كارگزاران سازندگي در صفحه مجازي خود از انتشار روزنامه هم‌ميهن پس از ۱۴ سال، براي سومين بار خبر داد. اين روزنامه كه ۲ دوره يعني در سال‌هاي ۷۹ و ۸۶ چاپ، توقيف و رفع توقيف شد، اولين پيش‌شماره آن، از ديروز (شنبه ۱۱ تير ماه) براي سومين بار به مديرمسوولي و صاحب امتيازي «غلامحسين كرباسچي» منتشر شد. در اين روزنامه «عباس عبدي» و «احمد زيدآبادي» به عنوان اعضاي شوراي مشاوران، «محمدجواد روح» به عنوان سردبير و «افشين اميرشاهي» به عنوان سردبير آنلاين فعاليت  مي‌كنند.


«شفافيت  براي  همه»  فرار از مسووليت است!
ايلنا|در شرايطي كه نمايندگان مجلس قبل از انتخاب به عنوان نماينده مدام در‌خصوص ضرورت افزايش شفافيت در فرآيند راي‌گيري سخن مي‌گفتند، اما بعد از آغاز به كار مجلس مهم‌ترين طرح مجلس با موضوع شفافيت با راي منفي نمايندگان مواجه شده است. در همين خصوص نماينده مردم تبريز معتقد است: رد طرح شفافيت از قبل قابل پيش‌بيني بود. تجربه‌اي بود كه دوره قبل، هيات رييسه مجلس اين مسير را طي كرد و به بن‌بست خورد. اين طرح به نظر من يك نوع فرار از مسووليت است و معناي ديگري من نمي‌بينم. محمدحسين فرهنگي در رابطه با بازگشت طرح شفافيت و مورد ايراد واقع شدن آن از سوي شوراي نگهبان و هيات عالي نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: به‌ نظر بنده اين نوع تصويب طرح شفافيت يك نوع فرار از مسووليت بود، يعني ما به جاي اينكه درمورد شفافيت خود مجلس كه خواسته عموم ملت بود، تصميم بگيريم، به خاطر احتمال عدم راي‌آوري طرح در مجلس، رفتيم به اين سمت كه بگوييم شفافيت براي همه. او ادامه داد: خب اين «همه»، خيلي‌هايش به مجلس ربطي ندارد كه مجلس بخواهد براي آنها تصميم بگيرد و اين اتفاق از قبل قابل پيش‌بيني بود. تجربه‌اي بود كه دوره قبل، هيات رييسه مجلس اين مسير را طي كرد و به بن‌بست خورد. نماينده مردم تبريز در پاسخ به اين سوال «معتقديد كه اصلاحات به مجلس محدود مي‌شود؟» عنوان كرد: خير، اصلاحاتش انجام مي‌شود، دوباره فرستاده مي‌شود و به جايي نمي‌رسد.


واكنش سردار نصيري  به بازنشر شايعات
سپاه نيوز|سردار نصيري در واكنش به بازنشر مجدد شايعه بازداشتش كه پس از ۳ سال مطرح شده است، آن را به دليل شكست‌هاي پي در پي دشمنان از سپاه دانست و گفت: سرباز ولايت و پاسدار انقلاب هستم و خدا را شاكرم كه حيات من در دفاع مقدس و سنگر پاسداري از نظام و انقلاب در سپاه رقم خورده است. روزنامه نيويورك‌تايمز در روزهاي اخير مدعي بازداشت سردار نصيري به اتهام همكاري با سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) شد كه اين خبر مورد توجه رسانه‌هاي معاند نيز قرار گرفت. طرح اين ادعا در واقع بازنشر شايعه‌اي است كه در سال ۱۳۹۸ و پس از مراسم توديع سردار نصيري از فرماندهي حفاظت سپاه توسط رسانه‌هاي ضد انقلاب فارسي‌زبان مطرح شده بود و در همان مقطع نيز توسط سردار رمضان شريف سخنگوي سپاه تكذيب و تاكتيكي نخ‌نما شده كه معمولا پس از تغيير و تحولات سپاه توسط دشمنان مطرح مي‌شود، عنوان شده بود.


شليك يك موتورسوار به امام جماعت مسجدي در اصفهان
حوزه|خبرگزاري حوزه اعلام كرد كه در ساعات ابتدايي صبح روز شنبه، راكب موتوسيكلتي به سمت امام جماعت مسجد بقيه‌الله (عج) اصفهان خيابان برازنده شليك كرد. حجت‌الاسلام سيدمحسن اخوان در ساعات ابتدايي ديروز (شنبه) براي اقامه نماز جماعت صبح به مسجد بقيه‌الله (عج) خيابان برازنده اصفهان مراجعه مي‌كند كه در هنگام بازگشت، راكب موتوسيكلتي با اسلحه به سمت او شليك كرد كه البته آسيب جدي به اين روحاني نرسيد. در حال حاضر حجت‌الاسلام اخوان در بيمارستان بستري است و روند درمان خود را طي مي‌كند. هنوز اخبار از چرايي و عاملان اين سوءقصد در دست نيست. حجت‌الاسلام اخوان پيش از اين مدير مدرسه تبليغي تخصصي بين‌المللي ناصريه حوزه علميه اصفهان بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون