• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5256 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۵ تير

احترام برومند و كتابي درباره داود رشيدي

احترام برومند، همسر داود رشيدي همزمان با سالروز تولد اين هنرمند خبر مي‌دهد كه كتابي درباره داود رشيدي نوشته شده و به چاپ خواهد رسيد. اين هنرمند پيشكسوت به ايسنا مي‌گويد: خوشبختانه سال گذشته توانستيم به همت آقاي منصور خلج كه درباره ديگر هنرمندان هم آثاري را منتشر كرده‌اند، زندگينامه هنري آقاي رشيدي را آماده كنيم. او ادامه مي‌دهد: اين كتاب بيشتر بر فعاليت‌هاي نمايشي آقاي رشيدي تمركز دارد، اما مطالبي هم درباره سال‌هاي آغازين فعاليت ايشان در سينما و نيز زندگي خصوصي‌شان دارد. برومند درباره زمان انتشار اين كتاب توضيح مي‌دهد: كتاب آماده شده و قرار است به همت انجمن نمايش منتشر شود. خيلي علاقه‌مند بوديم اين كتاب همزمان با سالروز تولد ايشان رونمايي شود ولي به دليل تغيير و تحولات اداره كل هنرهاي نمايشي و جابه‌جايي مديران، طبيعتا انتشار اين كتاب هم مدتي به تاخير مي‌افتد، اما اميدواريم و پيگيريم كه اين كتاب همزمان با ۵ شهريور ماه، سالروز درگذشت ايشان منتشر شود.
او كه بعد از درگذشت داود رشيدي، نشان اين هنرمند را به ياد او و در سالروز درگذشت اين هنرمند به بعضي چهره‌هاي فرهنگي و هنري اهدا مي‌كرد، درباره تداوم اين برنامه نيز مي‌گويد: در سه سال گذشته، كرونا اجازه نداد كه اين برنامه را برگزار كنيم و حالا هم مشكلات ديگري هست كه بهتر ديديم امسال هم اين برنامه برگزار نشود. به هر حال كساني كه از دنيا مي‌روند، اگر كار موثري انجام داده باشند، نام‌شان باقي مي‌ماند.
برومند همچنين خشنود است كه به همت موزه سينما بخشي از وسايل داود رشيدي در ويتريني كه به نام اين هنرمند نامگذاري شده، در معرض ديد بازديدكنندگان قرار مي‌گيرد. داود رشيدي ‌زاده ۲۵ تيرماه ۱۳۱۲ بود كه روز پنجم شهريور ۱۳۹۵ درگذشت. او در سال‌هاي پرشمار فعاليت خود علاوه بر بازي در تئاتر، سينما و تلويزيون آثار نمايشي بسياري را ترجمه و كارگرداني كرد. اين هنرمند پيشكسوت در فعاليت‌هاي صنفي نيز حضوري موثر داشت و سال‌ها رياست انجمن بازيگران خانه سينما را عهده‌دار بود.
رشيدي در سال‌هاي پيش از انقلاب مديريت بخش سرگرمي‌هاي تلويزيون را بر عهده داشت كه حضور موثرش در اين سمت موجب گسترش فعاليت‌هاي نمايشي در تلويزيون شد كه از اين راه، عموم مردم كشور با تماشاي تئاترهاي زنده تلويزيوني از اين هنر بهره‌مند بودند. رشيدي در همان مقطع گروه كودك را هم فعال كرد و نخستين برنامه‌هاي كودك در تلويزيون در دوره مديريت او ساخته و پخش شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون