• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5272 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۳ مرداد

رييس‌جمهوري:

برخي كارهاي انجام شده از آرزوهاي ديرينه كشور بود

رييس‌جمهور برخي كارهاي انجام شده در اين دولت را از آرزوهاي ديرينه كشور برشمرد و گفت: از بين بردن زمينه رانت و قاچاق دارو با اجراي طرح دارويار، ساماندهي صدور مجوزها، اجراي بخش‌هاي اصلي سامانه جامع تجارت، از جمله مواردي است كه بايد به خوبي براي افكار عمومي تبيين شود تا بزرگي كاري كه انجام شده از نظرها پنهان نماند.
سيدابراهيم رييسي ديروز در جلسه هيات دولت، ضمن عرض تسليت و تعزيت به مناسبت فرارسيدن ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با بيان اينكه عدالت‌خواهي و ظلم‌ستيزي گرايش‌هاي فطري همه انسان‌هاست، گفت: رمز و راز ماندگاري قيام عاشورا همين درهم تنيدگي عميق آن با آرمان‌هاي انساني همچون آزادگي، عدالت‌خواهي و ظلم‌ستيزي است. رييسي حكمراني عالمانه و مسوولانه را در گرو شجاعت دولت در تصميم‌گيري دانست و اظهار داشت: ما نبايد متاثر از برخي حواشي و پيامدهاي كوچك احتمالي، از زير بار مسووليت تصميمات بزرگ و ضروري براي كشور شانه خالي كنيم. دولت تجلي اراده مردم است و بايد در راستاي تامين خير عمومي و منافع مردم گام بردارد. رييسي توفيق در اجراي طرح‌هاي بزرگي همچون دارويار را در گرو اطلاع‌رساني جامع و دقيق و روايتگري مسوولانه دانست و تاكيد كرد: در اجراي چنين طرح‌هايي لازم است نسبت به گره‌هاي ذهني و ابهاماتي كه در افكار عمومي به وجود مي‌آيد حساس باشيد و با سرعت و دقت در اين زمينه اطلاعات لازم را به مردم بدهيد. رييس‌جمهور با تاكيد بر اهميت روايتگري و اقدامات تبييني از سوي دستگاه‌هاي اجرايي، افزود: اگر دستگاه‌هاي مجري، خود روايت درست و بهنگام از اقدامات‌شان را ارايه نكنند، ديگران اين اقدامات را به شكلي روايت مي‌كنند كه نتايج اقدامات مهم دولت زير سوال مي‌رود و بعضا نقاط قوت در افكار عمومي نقطه ضعف جلوه داده مي‌شود. رييسي در اين زمينه موضوع بيمه رايگان افراد فاقد بيمه را مثال زد و خاطرنشان كرد: مثلا تا به امروز حدود ۶ ميليون نفر از افراد فاقد بيمه تحت پوشش بيمه رايگان قرار گرفته‌اند و بررسي پرونده افراد باقي‌مانده هم ادامه دارد اما نبايد در اظهارات و اخبار اقدام مهم دولت در پوشش بيمه‌اي ۶ ميليون نفر به حاشيه برود. رييس‌جمهور برخي كارهاي انجام شده در اين دولت را از آرزوهاي ديرينه كشور برشمرد و گفت: از بين بردن زمينه رانت و قاچاق دارو با اجراي طرح دارويار، ساماندهي صدور مجوزها، اجراي بخش‌هاي اصلي سامانه جامع تجارت، از جمله مواردي است كه بايد به خوبي براي افكار عمومي تبيين شود تا بزرگي كاري كه انجام شده از نظرها پنهان نماند.
رييسي در ادامه جلسه پس از ارايه گزارشي از وضعيت اختلالات شبكه ارتباطي و اينترنت ثابت و همراه در كشور، از سوي وزير ارتباطات، به برخي گلايه‌هاي مردمي در اين خصوص اشاره كرد و گفت: وزارت ارتباطات با دقت و جديت مواردي از اين دست را پيگيري كند تا خللي در خدمات‌رساني به مردم و فعاليت كسب‌وكارها و مشاغلي كه در بستر فضاي مجازي جريان دارد، ايجاد نشود. در پايان اين جلسه رييس‌جمهور با اشاره به اينكه در آستانه اولين سالروز آغاز دولت مردمي قرار داريم، گفت: رسانه‌ها به‌طور طبيعي در چنين مناسبت‌هايي به ارزيابي عملكرد دولت مي‌پردازند و اگر وزرا و مديران اجرايي نتوانند اطلاعات لازم درخصوص عملكرد دستگاه تحت مديريت خود را دراختيار رسانه‌ها بگذارند يا خود در اطلاع‌رساني عملكردشان ابتكار عمل را در دست نداشته باشند، ممكن است روايت خدمات دولت، آنچنان كه شايسته است صورت نگيرد. رييسي با تاكيد بر ضرورت استفاده از همه ظرفيت رسانه‌اي براي اطلاع‌رساني موثر به مردم، اذعان داشت: صرف ارايه عدد و رقم و آمار پاسخگوي نياز افكار عمومي نيست و بايد اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي دولتي، هدفمند و معطوف به نيازهاي افكار عمومي و شبهات مطرح شده در فضاي رسانه‌اي كشور باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون