• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5272 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۳ مرداد

ويژه

خسارت 50 ميليارد ريالي بارندگي و سيل به شبكه‌هاي برق‌رساني چهارمحال و بختياري

در پي وقوع بارندگي چند روز گذشته و جاري شدن سيل 50 ميليارد ريال خسارت به شبكه‌هاي برق‌رساني در استان چهارمحال و بختياري وارد شد. به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان چهارمحال و بختياري، مهندس مجيد فرهزاد، مديرعامل اين شركت در تشريح خبر گفت: طي بارندگي و وقوع سيل در روزهاي گذشته، 50 ميليارد ريال خسارت به شبكه‌هاي برق‌رساني استان وارد كه با حضور 26 اكيپ عملياتي در كوتاه‌ترين زمان رفع عيب و اصلاح شد. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر تمامي مشتركين برق استان از برق مطمئن و پايدار برخوردار هستند، گفت: اصلاح و بهينه‌سازي شبكه‌هاي آسيب‌ديده با نصب 94 پايه برق‌رساني، 3000 متر شبكه فشار متوسط و ضعيف، 1500 متر كابل انشعاب، نصب 6 دستگاه ترانسفورماتور توزيع با تجهيزات كامل، تعويض 20 كنتور برق‌رساني و ... انجام شد. مجيد فرهزاد افزود: بيشترين خسارات وارده به شبكه‌هاي برق‌رساني در روستاي بارده در شهرستان بن، روستاي دره‌بيد در شهرستان فارسان و برخي مناطق روستايي در شهرستان‌هاي لردگان، خانميرزا و كوهرنگ بوده است.گفتني است، پس از جاري شدن سيل با تلاش شبانه‌روزي اكيپ‌هاي عملياتي اين شركت، برق ۹۰ درصد مشتركين در همان ساعات اوليه وصل شد و ۱۰ درصد مشتركين نيز پس از رفع نقاط حادثه‌خيز و ايمن‌سازي محل، طي روز بعد از وقوع سيل، برق‌دار شدند.


 ۷۷ درصد سيم‌كارت‌هاي دايمي‌ همراه اولي هستند

گزارش رگولاتوري از حوزه ارتباطات، نشان‌دهنده آن است كه ۲۷ ميليون از ۳۱ ميليون سيم‌كارت دايمي واگذار شده، فعال و ۲۱ ميليون آن در اختيار شركت ارتباطات سيار ايران است. موبنا - به گز ارش موبنا، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، وضعيت بازار ارتباطي در اپراتورهاي همراه‌اول، ايرانسل و رايتل را تا پايان فصل بهار ۱۴۰۱ اعلام كرده است. طبق اين آمار، اپراتورها بيش از ۳۱ ميليون سيم‌كارت دايمي را به فروش‌ رسانده‌اند كه از اين تعداد ۸۶.۸۸ درصدشان فعال است. همراه اول با «فعال كردن» بيش از ۲۱ ميليون سيم‌كارت از ۲۲ ميليون سيم‌كارت دايمي واگذار شده و تنها با غيرفعال بودن ۳.۸ درصد از آنها، پرچمدار ميزان فعال‌سازي خطوط در بين اپراتورهاست. ايرانسل در مقام دوم اپراتورها، بيش از ۸ ميليون خط دايمي را واگذار كرده كه بالاي ۵ ميليون از آنها فعال و ۳۰.۵ درصد از آنها غيرفعال است. رايتل نيز در انتهاي جدول، بيش از ۶۰۰ هزار سيم‌كارت دايمي را به فروش رسانده و ۴۶۱ هزار خط را فعال كرده است‌. عملكرد اپراتورها در واگذاري خطوط دايمي خود به ترتيب در همراه اول ۹۶.۲ درصد، ايرانسل ۶۹.۵ درصد و در آخر رايتل ۶۶.۹ درصد بوده است كه نسبت به فعال‌سازي سيم‌كارت‌هاي اعتباري در همراه اول، ايرانسل و رايتل هر كدام با ۶۴.۴ درصد، ۶۴.۷ درصد و ۶۱.۷ درصد، قابل قبول‌تر بوده است. هرچند كه هزينه خريد سيم‌كارت‌هاي دايمي اپراتورهاي تلفن همراه كشور بيشتر از خطوط اعتباري است، اما با كمي دقت به اعداد و ارقام اعلام شده متوجه محبوبيت بيشتر خطوط دايمي نزد مردم و جامعه مي‌شويم. بخشي از اين اختلاف در ميزان محبوبيت بين خطوط دايمي و اعتباري، به گران‌تر بودن تعرفه ارتباطي سيم‌كارت‌هاي اعتباري، شهرت دايمي‌ها، ماهيت پس‌پرداخت و پيش‌پرداخت بودن و ميزان تضمين پرداخت براي سيم‌كارت‌هاي دايمي تا سقفي مشخص مربوط مي‌شود كه مشتركان ترجيح مي‌دهند به جاي خريد سيم‌كارتي اعتباري با قيمتي كمتر، سيم‌كارت دايمي با سرويس‌هاي جذاب تهيه كنند. هر سه اپراتور تلفن همراه كشور، در باب فروش خطوط دايمي خود مزايايي مانند اينترنت رايگان، بسته‌هاي خوشامد، مكالمات و پيامك‌هاي رايگان، ارسال رايگان سيم‌كارت را ارايه كرده‌اند كه مي‌تواند انگيزه افراد را براي خريد خط دايمي و فعال كردن و استفاده از آن بيشتر كند.


اختصاص 42 درصد طرح‌هاي بركت به بانوان كارآفرين

42 درصد طرح‌هاي اشتغال بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام به بانوان كارآفرين اختصاص دارد. محمد تركمانه، مديرعامل بنياد بركت با اعلام اين خبر افزود: از مجموع 203 هزار طرح اشتغال‌زايي اجتماع‌محور كه تا به امروز در مناطق محروم و روستايي سراسر كشور ايجاد شده، 42 درصد معادل بيش از 85 هزار طرح به بانوان كارآفرين اختصاص پيدا كرده است. تركمانه تاكيد كرد: بنياد بركت بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست را به عنوان اقشار آسيب‌پذير اجتماعي در اولويت طرح‌هاي اشتغال‌زايي خود قرار داده است.  مديرعامل بنياد بركت در تشريح فعاليت‌هاي اشتغال‌زايي اين بنياد گفت: تاكنون 203 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور در مناطق كم‌برخوردار كشور راه‌اندازي شده كه ايجاد فرصت‌هاي كسب و كار براي 610 هزار نفر را به شكل مستقيم و غيرمستقيم فراهم آورده است. به گفته تركمانه، حجم كل سرمايه‌گذاري براي راه‌اندازي اين 203 هزار طرح اشتغال نزديك به 23 هزار ميليارد ريال است. وي كه در آيين امضاي تفاهمنامه 400 هزار ميليارد ريالي ايجاد اشتغال ميان بنياد بركت و بانك‌هاي عامل سخن مي‌گفت، ادامه داد: شبكه 1000 نفري مجريان و تسهيل‌گران بركت با هدف ايجاد اشتغال پايدار در كشور در 370 شهرستان و 11 هزار روستا مشغول فعاليت هستند. مديرعامل بنياد بركت خاطرنشان كرد: شبكه تسهيل‌گري بركت با 30 هزار نفر از مسوولان محلي از جمله امامان جمعه، دهياران، بخشداران و فرمانداران در تماس مدام و تعامل سازنده هستند تا اشتغال در مناطق محروم و روستايي كشور روند مناسب و پرشتابي داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون