• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5301 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۰ شهريور

روي خط سياست

رييس‌جمهور اجازه افزايش قيمت بنزين را نمي‌دهد
ايسنا|معاون اجرايي رييس‌جمهور تاكيد كرد: رييس‌جمهور اجازه افزايش قيمت بنزين را نمي‌دهد. صولت مرتضوي در حاشيه جلسه هيات دولت در گفت‌وگويي ادامه داد: تحت هيچ شرايطي آقاي رييس‌جمهور اجازه اين افزايش قيمت را نخواهد داد. همچنين رييس‌جمهور در رابطه با قيمت ساير اقلام هم تاكيد دارند تا پايان سال افزايش قيمتي صورت نگيرد.
انتقاد مطهري از تصويب «طرح صيانت» در شوراي عالي فضاي مجازي اعتماد|نايب‌رييس مجلس دهم معتقد است؛ طبق قانون اساسي، غير از مجلس هيچ نهادي حق قانونگذاري ندارد. علي مطهري با انتشار پيامي در توييتر نوشت: مصوبه اخير شوراي عالي فضاي مجازي درباره وظايف و اختيارات و تركيب كميسيون عالي تنظيم مقررات فضاي مجازي كشور كه در واقع همان طرح صيانت است و در مجلس به جايي نرسيد، يك قانونگذاري است و طبعا نبايد معتبر باشد. مجلس بايد از حق خود و حق مردم دفاع كند.


لغو ديدار مقام معظم رهبري با اعضاي مجلس خبرگان كذب است
طي يكي، دو روز گذشته برخي اكانت‌هاي مجازي شايعه‌اي منتشر كرده‌اند مبني بر اينكه ديدار اعضاي مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب لغو شده است. با اين حال اساسا از ابتدا برنامه‌اي براي ديدار اعضاي مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب در شهريور ماه وجود نداشت كه بخواهد لغو شود! بر همين مبنا برخي از اين اكانت‌ها، داستان‌هايي هم درباره چرايي و چگونگي شايعه‌ لغو ساختند و همين تصورات را در گام بعدي تحليل و تفسير هم كردند! با اين حال واقعيت ساده ماجرا اين است كه اساسا از ابتدا برنامه‌اي براي ديدار اعضاي مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب در شهريور ماه وجود نداشت كه بخواهد لغو شود. همچنانكه سيد احمد خاتمي؛ سخنگوي هيات‌رييسه مجلس خبرگان رهبري نيز پيش‌تر اعلام كرده بود ديدار اعضاي خبرگان با رهبر معظم انقلاب اسفند ماه انجام خواهد شد.


 دفتر لاريجاني: اين خبر «شيطنت رسانه‌اي» است
ايسنا|دفتر علي لاريجاني به انتشار شايعه انتصاب وي به عنوان رييس هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا واكنش نشان داد. پيگيري‌ها از دفتر علي لاريجاني حاكي از آن است كه منبع اين خبر موثق نيست و صرفا در فضاي مجازي و كانال‌هاي خبري پخش شده است. دفتر وي نفيا و اثباتا اين خبر را نه تاييد كرد و نه تكذيب و انتشار آن را «شيطنت رسانه‌اي» دانست. پيش از اين برخي منابع از انتصاب علي لاريجاني، نماينده سابق قم و رييس سابق مجلس شوراي اسلامي به رياست هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه خبر داده بودند. اين هيات نخستين‌بار با حكم رهبر انقلاب در مردادماه سال ۱۳۹۰ با هدف حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه در اجراي بند ۷ اصل ۱۱۰ قانون اساسي تشكيل شده است كه آيت‌الله هاشمي شاهرودي در آن مقطع به عنوان رييس آن منصوب شده بود.


نرخ ارز بايد واقعي شود!
فارس|رييس كميسيون اصل ۹۰ مجلس گفت: عده‌اي درصدد هستند و فشار مي‌آورند كه مجدد در مسير دو نرخي شدن قيمت ارز قرار بگيريم كه بايد در مقابل آن ايستاد. نصرالله پژمانفر همچنين با اشاره به اينكه نرخ ارز در ايران هنوز واقعي نشده، تاكيد كرد: «نرخ ارز در ايران بايد واقعي شود.» اين نماينده با اشاره به مشكلات پيش روي اقتصاد گفت: يكي ديگر از مشكلات در حوزه توليد، تصميمات لحظه‌اي مسوولان در بخش‌ها و قواي مختلف است، به عنوان مثال كالايي در كشور توليد مي‌شود، اما در حين توليد اين كالا، دستور واردات همان محصول نيز صادر مي‌شود و با صدور چنين دستوراتي توليد كشور آسيب مي‌بيند. واقعي شدن نرخ ارز اقدام مهم ديگري است كه در ادامه مسير تك‌نرخي شدن بايد انجام شود، واقعيت اين است كه قيمت ارز در كشور ما هنوز واقعي نشده است.


صدور كيفرخواست عليه «بازپرس» پرونده ضرب و شتم خبرنگار
مركز رسانه قوه قضاييه|قوه قضاييه از صدور كيفرخواست براي «بازپرس» پرونده ضرب وشتم يك خبرنگار و ارسال پرونده او به دادگاه عالي انتظامي قضات خبر داد. مركز رسانه قوه قضاييه اعلام كرد: سال گذشته خبرنگاري كه براي تهيه گزارش از فرآيند واكسيناسيون كرونا به مجموعه ورزشي ساعي مراجعه كرده بود با ضرب و شتم حراست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي مواجه و دچار شكستگي شديد در ناحيه دست شد. پس از اين اتفاق، خبرنگار عليه فرد خاطي طرح شكايت مي‌كند. مدتي بعد، خبرنگار مورد اشاره در فضاي مجازي اعلام كرد قرار نهايي دادسرا مبني بر قرار منع تعقيب صادر و ابلاغ شده است. اما اين پايان ماجرا نبود و موضوع با دستور حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي از طريق دستگاه قضايي مورد بررسي قرار گرفت. در پي بررسي پرونده در دادسراي انتظامي قضات، نهايتا مشخص شد كه بازپرس در رسيدگي به اين پرونده تخلف كرده است و براي وي پرونده‌اي جداگانه تشكيل مي‌شود. به دليل تخلفات انجام شده از سوي بازپرس، پرونده وي از سير مراحل قانوني با صدور كيفرخواست به دادگاه عالي انتظامي قضات ارسال شده و دادگاه پس از اخذ دفاعيات از بازپرس، حكم صادر خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون