• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5301 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۰ شهريور

نمايش ضعيف فرنگي‌كاران در چهار وزن نخست مسابقات قهرماني جهان

شكست‌هاي پياپي!

گروه ورزش

رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان در حالي روز گذشته آغاز شد كه ايران به عنوان نايب‌قهرمان دوره قبل مي‌خواست در نبود روسيه كه دور پيش بر سكوي نخست ايستاد، بالاخره عنوان قهرماني جهان را از آن خود كند اما شرايط براي چهار كشتي‌گير ايران كه روي تشك حاضر شدند اصلا خوب پيش نرفت. هر چهار نماينده ايران روز گذشته با شكست مقابل رقبا حتي از رسيدن به جمع چهار كشتي‌گير پاياني باز ماندند. 

در وزن 55 كيلوگرم پويا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 6 بر 5 از سد اكرم اوزترك از تركيه گذشت. اين نتيجه در حالي به دست آمد كه دادمرز ابتدا ۵ بر صفر از حريف خود عقب افتاد و در نهايت با گرفتن ۶ امتياز برنده شد. وي در دور بعد و در مرحله يك‌چهارم نهايي مقابل امانگالي بكبولاتوف دارنده مدال نقره آسيا از قزاقستان با نتيجه 3 بر 1 مغلوب شد. دادمرز در وقت دوم نتوانست از فرصت نشستن حريف در خاك استفاده كند وگرنه با يك بارانداز و كسب دو امتياز مي‌توانست راهي نيمه‌نهايي شود.  در وزن 72 كيلوگرم محمدرضا مختاري پس از استراحت در دور اول، در نخستين مبارزه‌اش در دور دوم با نتيجه 7 بر 3 مقابل ابراهيم غانم از فرانسه مغلوب شد. مختاري در وقت نخست روي خاك مقاومت كرد و امتيازي به حريف خود نداد، در وقت دوم توانست در حالت خاك حريف را بارانداز كند اما هنگام اجراي سالتو بارانداز خودش در خاك قرار گرفت. نماينده كشورمان در ثانيه‌هاي پاياني خاك شد و پس از آن هم ۳ امتياز ديگر از دست داد. در اين وزن علي ارسلان كشتي‌گير ايراني‌الاصل كه زير پرچم صربستان كشتي مي‌گيرد با اقتدار راهي نيمه‌نهايي شد. 
در وزن 77 كيلوگرم محمدعلي گرايي كه مي‌خواست طلسم‌شكني كند و بعد از ۳ نشان برنز اين‌بار سكوي نخست را تصاحب كند شروعي نااميدكننده داشت. كاپيتان تيم ملي كشتي فرنگي پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه 5 بر 4 آنتونيو كامنياسيويچ از كرواسي را از پيش رو برداشت اما در دور سوم با نتيجه 6 بر 1 مغلوب كيم هيون وو قهرمان جهان و المپيك از كره جنوبي شد. در اين مبارزه و در وقت نخست با اخطاري كه داوران به گرايي دادند او در خاك نشست و يك بارانداز هم شد تا 3 بر صفر عقب بيفتد. در تايم دوم داوران به كيم اخطار دادند و همه اميدوار بودند گرايي امتيازات از دست رفته را جبران كند، اما او كاري از پيش نبرد و چلنج مربيان هم يك امتياز به حساب كيم واريز كرد. تلاش لحظات پاياني گرايي هم بي‌فايده بود و او بار ديگر در خاك فرنگي‌كار كره‌اي نشست تا 6 بر يك شكست بخورد.
در وزن 87 كيلوگرم ناصر عليزاده در دور اول با نتيجه 6 بر 5 ميركو مينگوزي از ايتاليا را مغلوب كرد و در دور بعد با نتيجه 5 بر 3 آتابك عزيزبيكوف از قرقيزستان را شكست داد و راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله با نتيجه 2 بر 1 مغلوب تورپال بيسلطانوف قهرمان اروپا از دانمارك شد. در اين رقابت ابتدا در خاك قرار گرفت اما مقاومت كرد و امتيازي نداد. در وقت دوم، عليزاده هم نتوانست از فرصت خاك استفاده كند و امتيازي نگرفت اما اين كشتي‌گير روسي‌الاصل در ادامه توانست پاي نماينده كشورمان را از تشك خارج كند تا عليزاده ۲ بر ۱ شكست بخورد. 
در ادامه اين رقابت‌ها علاوه بر تلاش نمايندگان ايران در شانس مجدد ساير نماينده‌هاي ايران به روي تشك مي‌روند. در وزن 60 كيلوگرم كه 29 شركت‌كننده دارد، مهدي محسن‌نژاد در دور اول با هان جائه چانگ از كره جنوبي مبارزه مي‌كند و در صورت گذر از اين حريف، در دور بعد به مصاف برنده ديدار ميان ايلدار بهرام اف از ازبكستان و كرم كمال از تركيه مي‌رود. 
در وزن 63 كيلوگرم كه با حضور 30 نفر برگزار مي‌شود، عليرضا نجاتي در دور نخست با احمت اويار از تركيه مبارزه مي‌كند و در صورت گذر از اين حريف در دور دوم به مصاف برنده ديدار خوزه رودريگوئز از مكزيك و عبدالمحمد پاپي از آلمان مي‌رود. 
در وزن 67 كيلوگرم كه 30 نفر شركت كرده‌اند، محمدرضا گرايي قهرمان المپيك پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده كشتي ميان كريستين وانزا از مجارستان و امانتور اسماعيل اف از قرقيزستان مي‌رود.  در وزن 82 كيلوگرم كه 25 نفر حضور دارند، پژمان پشتام بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه ميان كارپت چاليان از ارمنستان و فيليپ ساسيچ از كرواسي مي‌رود.
در وزن 97 كيلوگرم كه با حضور 29 نفر برگزار مي‌شود، محمدهادي ساروي پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده ديدار ميان فليكس بالدوف از نروژ و يان ليو از چين مي‌رود. در وزن130 كيلوگرم كه 25 نفر شركت كرده‌اند، امين ميرزازاده در دور نخست با عليمخان سيزديكوف از قزاقستان كشتي مي‌گيرد و در صورت غلبه بر اين حريف در دور دوم به مصاف برنده مبارزه ميان صباح شريعتي و ساتيش از هند مي‌رود. مسابقات اوزان ۶۰ و ۱۳۰ كيلوگرم روز دوشنبه برگزار مي‌شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون