• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5301 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۰ شهريور

خبرهاي سينماي جهان

دفاع اوليور استون در ونيز از انرژي هسته‌اي

كارگردان امريكايي با ارايه جديدترين مستند خود با عنوان «هسته‌اي» در جشنواره فيلم ونيز هفتاد‌ونهم از انرژي هسته‌اي دفاع كرد.
به گزارش مهرو به نقل از ورايتي، «هسته‌اي» يا «نوكلير» جديدترين فيلم اوليور استون، مستندي است كه در جشنواره فيلم ونيز ۲۰۲۲ به نمايش درآمد و با اينكه درباره بحران زيست‌محيطي ساخته شده با لحني خوش‌بينانه و غيرمعمول از استون، ساخته شده است. استون در كنفرانس مطبوعاتي پيش از نخستين نمايش فيلمش گفت: بايد ذهنيت ترس را از خودمان دور كنيم. من هم مثل ديگران فيلم «يك حقيقت ناخوشايند» را سال ۲۰۰۶ ديدم و واقعا ترسناك بود. مدام اخبار را مي‌خواندم و مي‌ديدم وضع بدتر مي‌شود. وي در ادامه گفت فيلم‌ها، برنامه‌هاي تلويزيوني و كتاب‌ها همه و همه درباره تغييرات آب و هوايي از جنبه‌اي منفي نگاه مي‌كنند و او در اين فيلم بر آن بود تا با تمركز بر عمل و با ارايه راه‌حل‌هاي موثر اين موضوع را مطرح كند. استون افزود همه اين راه‌حل‌ها را در كتابي با عنوان «آينده‌اي روشن: چگونه برخي كشورها تغييرات آب و هوايي را حل كردند و بقيه هم مي‌توانند همين كار را دنبال كنند» كه سال ۲۰۱۹ به قلم جاشوا اس.گلدشتاين استاد دانشگاه امريكايي نوشته شده، كشف كرده است. اين فيلمساز با تاكيد بر اينكه اميدواركننده بودن كتاب را دوست داشت، گفت نگاهش مثبت است و به شما مي‌گويد مي‌توانيم در اين زمينه كار كنيم و قرباني نباشيم. گلدشتاين، نويسنده كتاب، در نوشتن فيلمنامه اين فيلم مستند با اوليور استون همكاري كرده است. در اين فيلم آنها تلاش دارند انرژي هسته‌اي را از بمب هسته‌اي جدا و تاكيد كنند سريال‌هايي چون «چرنوبيل» موجب ترس‌افزايي ما مي‌شوند و ما را به بيراهه مي‌برند.
گلدشتاين هم در اين نشست مطبوعاتي گفت اگر در مسيري كه دهه ۱۹۷۰ داشت طي مي‌شد (زماني كه توليد هسته‌اي رو به افزايش بود) مانده بوديم اكنون اقتصاد بدون كربن داشتيم و با اين بحران آب‌و‌هوايي دست به گريبان نبوديم. آنها تاكيد كردند شيرين‌سازي آب، سوخت‌هاي هوايي، جداسازي كربن از جو؛ همه به انرژي و گرماي زيادي نياز دارند كه مي‌تواند با انرژي هسته‌اي تامين شود. اين سوخت پتانسيل تغيير اقتصاد جهان و جايگزين شدن با سوخت فسيلي را دارد. در اين كنفرانس استون و گلدشتاين از ابتكارهاي انرژي توسط فرانسه، سوئد و كانادا تجليل كردند و خواستار همكاري بيشتر با روسيه شدند.
استون در آخرين بخش‌هاي كنفرانس مطبوعاتي بر همكاري با روسيه تاكيد كرد و گفت: ما بايد روسيه را ترغيب كنيم. آنها مي‌خواهند همراهي كنند و هميشه اين كار را كرده‌اند. هرچه در مورد اين جنگ فكر كنيد، مي‌بينيد يك شكست است، نه فقط براي اروپا، بلكه براي جهان. بهترين چيزي كه مي‌تواند اتفاق بيفتد همكاري است. استون گفت: پايان جنگ سرد لحظه زيبايي بود و همكاري روسيه و امريكا در زمينه فضا درخشان بود. ۴۰ سال اين نگاه موثر افتاد. وي افزود: با من در مورد نفرت بين اين كشورها صحبت نكنيد زيرا اين نفرت مي‌آيد و مي‌رود و در نهايت از بين خواهد رفت. اگر باهوش باشيم، باهم تلاش مي‌كنيم.

قسمت دوم «درون بيرون» ساخته مي‌شود

دنباله‌اي بر يكي از تحسين‌شده‌ترين انيميشن‌هاي پيكسار در دست ساخت است و تابستان ۲۰۲۴ ديده مي‌شود. به گزارش مهرو به نقل از ورايتي، دنباله‌اي بر «درون بيرون» به كارگرداني كلسي مان در دست ساخت است. در نمايشگاه «ديزني ۲۳» اين خبر اعلام شد و علاوه بر آن افزوده شد امي پولر در نقش شادي بار ديگر صداپيشگي خواهد كرد. مگ لوفاو نويسنده فيلم اصلي با پيت داكتر و جاش كولي نيز فيلمنامه را مي‌نويسند. اين انيميشن كه در مراحل اوليه توليد است و اعلام شده تابستان ۲۰۲۴ راهي سينماها مي‌شود در ادامه داستان قبلي احساسات جديدي را تعريف مي‌كند و رايلي را در دوران نوجواني به تصوير مي‌كشد. در فيلم اصلي كه سال ۲۰۱۵ اكران شد دنيايي تصوير شده بود كه در آن مردم ۵ احساس اصلي دارند كه شامل شادي، غم، ترس، خشم و نفرت است كه افكار و رفتار آنها را در زندگي پيش مي‌برند. شخصيت اصلي هم رايلي است كه دانش‌آموزي است كه تلاش دارد تا با نقل‌مكان خانواده از مينه‌سوتا به سانفرانسيسكو كنار بيايد. احساس شادي او از كنترل خارج شده و با نقطه مقابل يعني غم و اندوه متحد شده است. اين فيلم با درك اين دو احساس به پايان رسيد و رايلي شروع كرد به شناخت و همكاري بيشتر با احساسات ديگر خود. پيت داكتر سازنده «بالا» و «روح» فيلم اصلي را كارگرداني كرده بود و فيلم در نهايت موفق به دريافت جايزه اسكار بهترين انيميشن و نامزدي براي فيلمنامه غيراقتباسي در مراسم اسكار ۲۰۱۶ شد و گلدن گلوب را هم برد. اين فيلم از نظر فروش هم جايگاه خوبي كسب كرد و بيش از ۸۰۰ ميليون دلار در گيشه‌هاي جهان فروخت. خبر ساخته شدن انيميشن اصلي نيز سال ۲۰۱۱ در جشنوازه «ديزني ۲۳» اعلام شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون