• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5303 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۲ شهريور

نگذاريد مرغك كانون خاموش شود

غلامرضا امامي

خبر واگذاري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به نهادي ديگر غم‌انگيز است. كانون نهادي است آن‌چنان كه از نامش برمي‌آيد بايد به پرورش فكري كودكان و نوجوانان بپردازد. بگذاريد همين‌جا بيفزايم كتابخانه‌هاي كانون تنها كتابخانه نيستند از مراكز فرهنگي به شمار مي‌آيند كه در آن كودكان نه تنها كتاب مي‌خوانند بلكه به آموختن تئاتر، نقاشي، فيلم‌سازي و موسيقي مي‌پردازند. در هيچ كجاي جهان شبيه مراكز فرهنگي كانون وجود ندارد. بسياري از هنرمندان نامي فعلي پس از انقلاب، اعضاي قبلي كتابخانه‌هاي كانون به شمار مي‌آيند.
هرچند كه با تغيير و تعويض مديريت‌ها مدت بسياري است كه از اوضاع كانون بي‌خبرم و نسبت به عدم تجديد چاپ كتاب‌هايم كه خواستاران و خوانندگان فراوان دارد معترضم، اما نمي‌توانم تاسف عميق خود را از شنيدن اين خبر ابراز ندارم. هرچند كه سال‌هاي اخير كانون بيشتر از اهداف اصلي خويش دور شده، چاپخانه عظيم كانون فروخته شده و كانون از هدف آموزشي به تبليغي گام مي‌زند و كميت جاي كيفيت را گرفته است. متاسفم كه در سال‌هاي گذشته فروشگاه‌هاي كانون بسته شد و كتاب‌هاي نويسندگان و مترجمان كانون از جمله كتاب‌هاي من بدون اجازه و بدون قرارداد از سوي كانون در فضاي مجازي و سايت‌هاي ديجيتال عرضه شد. شگفتا كتاب‌هايم به صورت چاپي موجود نيست، اما به‌رغم عدم قرارداد در سايت‌هاي مجازي از سوي كانون به فروش مي‌رسد. اين تنها نمونه‌اي است از اموري كه كانون از اهداف خويش دور شده است.

اميدوارم در اين تصميم تجديد نظر شود: 
خانم‌ها، آقايان: 
 نگذاريد صداي مرغك كانون خاموش شود. بگذاريد اين مرغك در روزهاي دراز تابستان، در شب‌هاي سرد زمستان بخواند. بگذاريد آگاهي و زيبايي در دل‌ها و انديشه‌هاي كودكان پاك ميهن ما نقش بندد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون