• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5310 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳۱ شهريور

سريع‌ترين گل‌هاي تاريخ ليگ برتر

آيا كسي مي‌تواند زير ۷ ثانيه گل بزند؟

گروه ورزش

در آخرين هفته ليگ برتر انگليس پيش از فيفادي منچسترسيتي موفق شد ۵ بر يك وولوز را شكست دهد. اولين گل سيتيزن‌ها را گريليش در كمتر از ۶۰ ثانيه به ثمر رساند اما گل او آنقدر سريع نبود كه بتواند جزو10 گل سريع تاريخ مسابقات قرار بگيرد. 

شكي نيست كه اگر يك گل در دقيقه اول به ثمر برسد تيم حريف را براي ۸۹ دقيقه بعدي تحت فشار قرار مي‌دهد. در دقيقه اول ليگ برتر گل‌هاي زيادي به ثمر رسيده اما چه كسي سريع‌ترين گل‌ را به نام خود ثبت كرده است؟ در ادامه ده گل سريع تاريخ ليگ برتر را مرور مي‌كنيم.
 آسمير بگوويچ- ثانيه 13.64
ضربه آسمير بگوويچ در سال ۲۰۱۳ مقابل ساوتهمپتون يكي از شش گلي است كه دروازه‌بان‌ها در تاريخ ليگ برتر به ثمر رساندند. همچنين يكي از سريع‌ترين گل‌هاي تاريخ مسابقات است كه ۱۴ ثانيه پس از شروع بازي به ثمر رسيد. توپ از ميانه ميدان بازي رد شد و رسيد به بگوويچ. دروازه‌بان بورنموث هم توپ را به سمت دروازه حريف شليك كرد و تبديل به گل شد. وزيدن باد شديد در ورزشگاه استوك در آن روز در به ثمر رسيدن گل بي‌تاثير نبود. 
۹- جيمز بيتي- ثانيه 13.52
جيمز بيتي در سال ۲۰۰۴ چلسي را شوكه كرد. اين يك پاس بلند از جو كول بود كه جيمز بيتي به آن حمله كرد. تصور اينكه ژوزه مورينيو چه حالي از اين اتفاق داشت سخت است. ساوتهمپتون با يك والي خيره كننده بهترين شروع ممكن را به خود اختصاص داد. چلسي كه در آن فصل عنوان قهرماني را به دست آورد در كل فصل تنها ۱۵ گل دريافت كرد. 
۸-كوين نولان- ثانيه 13.48
اين يك مسابقه هيجان‌انگيز بود و كوين نولان گل برتري را به ثمر رساند تا بولتون با نتيجه ۴ بر ۳ بر بلكبرن غلبه كرد. تا زماني كه سوت پايان بازي به صدا درآمد به ندرت كسي به اين نكته اشاره كرد كه ۱۴ ثانيه اول بازي چقدر ديوانه‌كننده بود. نولان در ابتداي آن بازي تيزبين‌تر از همه در زمين حضور داشت. اسطوره بولتون بعد از تعقيب توپ از دست رفته آن را به دست آورد و دروازه حريف را گشود. 
۷- كريس ساتن- ثانيه 12.94
عنوان قهرماني بلكبرن روورز در فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۴ دور از دسترس نبود و آنها براي به دست آوردنش تلاش مي‌كردند. براي اين مقصود دو ستاره تيم يعني شيرر و ساتون با هم تركيب شدند. در همان ابتداي بازي توپي را براي شيرر كاشت و سپس همان توپ را دريافت كرد و دروازه اورتون را گشود. آنها براي اين كار تنها به ۱۳ ثانيه زمان نياز داشتند. 
۶-دوايت يورك- ثانيه 12.16
دوايت يورك در دوران اوج خود موفق شد يكي از سريع‌ترين گل‌هاي ليگ برتر را برابر كاونتري به ثمر برساند. در سال ۱۹۹۵. او با هم‌تيمي‌اش يان تيلور به آساني همكاري كرد و در مقابل دروازه استون‌ويلا صاحب توپ شد. باز كردن دروازه در چنين شرايطي براي بازيكن‌ ترينيدادي سخت نبود. او ده‌ها گل ديگر در پريمير ليگ زد اما هيچ كدام به اين سرعت نبود. 
۵-مارك ويدوكا- ثانيه 11.90
مارك ويدوكا در دوران اوج خود يك مهاجم تمام‌عيار بود. بدني ورزيده با شم بالاي گلزني كه در هر جاي محوطه ۱۸ قدم خطرناك نشان مي‌داد. اما معمولا گل زدن براي او كمي طول مي‌كشيد. در بازي ليدز مقابل چارلتون اتلتيك و در اولين لحظات درگيري‌هاي مسابقه‌اي كه در سال ۲۰۰۱ برگزار شد، هم‌تيمي او يعني آلن اسميت ضربه‌اي را به سمت دروازه حريف زد و ويدوكا موفق شد به خوبي از توپ دوم استفاده كند. اين مانند يك هديه براي ويدوكا بود. 
۴-كريستين اريكسن- ثانيه 10.5۴
از زماني كه كريستين اريكسن راهي منچستر يونايتد شده احتمالا لحظاتي را به ياد داويد دخيا انداخته كه او قبل از اينكه بازي به ثانيه ۱۱ برسد در سال ۲۰۱۸ دروازه خودش را مقابل اريكسن باز شده ديد. يكي از آخرين بازي‌هاي خوب دله الي بود كه توانست توپ را براي بازيكن دانماركي مهيا كند تا او دروازه حريف را باز كند. هواداران تاتنهام با خوشحالي آن روزها را به ياد مي‌آورند. 
۳-آلن شيرر-10.52 ثانيه
شيرر ۲۶۰ گل در ليگ برتر به ثمر رسانده و اين زيباترين گل او نيست. آلن شيرر به صورت بالقوه بزرگ‌ترين شكارچي در تاريخ ليگ برتر به حساب مي‌آيد و اين گل يكي از دلايل اثبات اين نظريه است. تنها كاري كه شيرر لازم بود انجام دهد لمس توپ مقابل كارلو نش گلر منچسترسيتي بود. نابغه فوتبال براي اين كار تنها به ۱۰ ثانيه زمان نياز داشت. اين يكي از ركوردهاي خاص شيرر در ليگ انگليس است. 
۲-لدلي كينگ-۹.۸۲ ثانيه
اين ركورد براي ۱۸ سال تمام دست‌نخورده باقي ماند. اين گل توسط بازيكني به ثمر رسيد كه گلزني براي او بعيد بود. بيشتر گل‌هايي كه در چند ثانيه اول بازي به ثمر مي‌رسند توسط مهاجمين يا بازيكناني كه در محوطه جريمه حريف تردد مي‌كند به دست مي‌آيد. البته به استثناي بگوويچ. در سال ۲۰۰۰ و در بازي تاتنهام مقابل برادفورد، كينگ ۳۰ يارد را همانند موشك تا مقابل دروازه حريف دويد و با گلي كه به ثمر رساند بازيكنان و هواداران حريف را در شوك فرو برود. 
۱-شين لانگ-ثانيه 7.69
شين لانگ به دليل نداشتن توانايي در زدن ضربات نهايي در ساوتهمپتون تحت فشار قرار داشت با اين حال رالف هاسن هوتل او را به خاطر فشار بي‌اماني كه به مدافعان وارد مي‌كرد دوست داشت. گلي كه لانگ در كمتر از ۸ ثانيه در سال ۲۰۱۹ مقابل واتفورد به ثمر رساند بهترين شاهد مثال براي اين موضوع بود و بهترين هديه‌اي به حساب مي‌آمد كه لانگ مي‌توانست به قديس‌ها بدهد. لانگ با پرس مدافعين حريف در همان چند ثانيه اول بازي توپ را به دست آورد و با خونسردي تمام آن را وارد دروازه كرد. اين باحال‌ترين و سريع‌ترين گل تاريخ ليگ شد. هرچند بعد از تمام سريع‌ترين گل‌هايي كه سابق بر اين به ثمر رسيد گفته مي‌شد اين يكي ديگر ركوردش شكسته نمي‌شود و بعدها اين اتفاق افتاد اما شكستن ركورد لانگ اگر ناممكن نباشد دست‌كم بي‌نهايت سخت به نظر مي‌رسد. 
منبع: فورفورتو

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون