• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5317 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر

حاشيه‌هاي عجيب فوتبال و ورزش در اين روزها

ول كنين فوتبالو!

گروه ورزش

بازي پرسپوليس و تراكتور در هفته هفتم رقابت‌هاي ليگ برتر با حاشيه‌هاي متعددي همراه شد. از اظهارات مربيان و بازيكنان در روز قبل از بازي تا اخبار مربوط به تصميم بازيكنان براي اعتصاب و در نهايت جنجال داوري و خراب كردن پنالتي توسط مهدي ترابي و در نهايت طغيان سروش رفيعي ستاره پرسپوليس به نيابت از بازيكنان و گلايه‌هاي يحيي گل محمدي . 

ساعتي قبل از شروع مسابقه بود كه خبرهاي غير رسمي رسيد كه بازيكنان پرسپوليس به خاطر حسين ماهيني كاپيتان سابق تيم كه هم‌اكنون در بازداشت به سر مي‌برد قصد اعتصاب دارند و گفته‌اند تا حسين آزاد نشود بازي نخواهيم كرد. ضمن اينكه در همان ساعات اخبار ديگري در مورد بازداشت حميدرضا علي‌عسگري ديگر پيشكسوت باشگاه پرسپوليس و برادرزاده رييس سابق سازمان صداوسيما منتشر شد. خبري كه تا لحظه نگارش اين متن با تكذيب هيچ مرجعي همراه نشده . 
در حالي كه قرار بود بازي ساعت پنج و سي دقيقه آغاز شود، بازيكنان دو تيم با مچ‌بند مشكي وارد زمين شدند تا لااقل مشخص شود بازي برگزار خواهد شد اما اين ورود با تاخير سي دقيقه‌اي انجام شد. دليل اين تاخير سي دقيقه‌اي از سوي مسوولان ورزشگاه اشكال در روشن كردن پروژكتورهاي ورزشگاه عنوان و حتي صبح ديروز احمد مددي مدير ورزشگاه آزادي بابت همين مساله از سمت خود بركنار شد !
اخبار تاييد نشده آن دقايق از رختكن باشگاه پرسپوليس حاكي از آن بود كه در ابتدا به بازيكنان گفته شده در صورت عدم حضور در زمين نتيجه بازي سه بر صفر خواهد شد، از تيم كسر امتياز صورت مي‌گيرد و محروميت‌هايي نيز منظور خواهد شد. با اين وجود بازيكنان باز هم تصميم داشتند در زمين حاضر نشوند، اما تماس‌هايي از برخي نهادها با مديران تيم و ذكر اين نكته كه در صورت بازي نكردن، بازيكنان بايد از برخي لحاظ‌هاي غيرفوتبالي پاسخگو باشند در نهايت بازيكنان را به زمين مسابقه هدايت كرد. همچنين گفته شده در ميان بازيكنان و مربيان تيم، دو بازيكن مخالف چنين اقدامي بودند و حتي در رختكن بحث‌هايي نيز شكل گرفته است . 
به هر ترتيب بازي با سي دقيقه تاخير آغاز شد و تراكتور موفق شد با يك گل به برتري دست پيدا كند. جنجالي‌ترين صحنه بازي جايي بود كه در ده دقيقه آخر مسابقه و در حالي كه تراكتور با تك گل محمد عباس‌زاده از سرخ‌ها پيش بود، موعود بنيادي‌فر در يك صحنه كاملا مشكوك يك خطاي پنالتي به سود پرسپوليس اعلام كرد كه با عصبانيت تراكتوري‌ها همراه بود. بعد از 5 دقيقه اعتراض بالاخره مهدي ترابي يكي از دو بازيكني كه بر خلاف سايرين مچ‌بند سياه نبسته بودند پشت توپ قرار گرفت و فرصت گل تساوي شاگردان گل‌محمدي را خراب كرد. در نهايت تراكتور با يك گل برنده اين رقابت لقب گرفت. 
حاشيه‌هاي بزرگ‌تر بازي دقايقي بعد از سوت پايان رقم خورد. جايي كه گل‌محمدي و سروش رفيعي از فشارها روي بازيكنان اين تيم خبر دادند. سرمربي پرسپوليس در مورد باخت تيمش اظهار داشت: «شرايط قبل از بازي نرمال نبود و آمادگي ذهني خوبي براي اين مسابقه نداشتيم كه درباره‌اش نمي‌توان اينجا صحبت كرد. ذهن بچه‌ها آماده اين بازي نبود و هر كاري كرديم تا به شرايط مسلط شويم، سخت بود. تاكنون نديده بودم يك تيم تا اين اندازه بي‌تمركز باشد، اما از طرفي خوشحال هستم كه در تيمي حضور دارم كه بازيكنانش شرف و معرفت خودشان را نشان داده‌اند. باعث افتخار من است كه با اين نفرات كار مي‌كنم.» وي افزود: «توضيح زيادي در مورد بازي ندارم و فقط به تيم تراكتور تبريك مي‌گويم. بردن حق آنها بود و حتي مي‌توانستند گل‌هاي بيشتري نيز بزنند. در مورد اين بازي صحبتي نمي‌توانم بكنم. از شما هم مي‌خواهم در مورد مسائل فني سوال نپرسيد.»
سرمربي پرسپوليس در خصوص اينكه با توجه به از دست رفتن پنالتي تيمش آيا مهدي ترابي پنالتي‌زن اول سرخ‌پوشان است يا لوكاديا، گفت: «مهم‌ترين موضوع در پنالتي زدن بستگي به شرايط روحي و رواني بازيكن است. در بازي قبلي لوكاديا پنالتي زد و امروز ترابي، هر دو نيز خيلي خوب پنالتي مي‌زنند، اما به حدي بازيكنانم ذهن مشوشي داشتند كه شايد چند تا هم مي‌زديم گل نمي‌شد.»
همين اظهارات را به صورت شفاف‌تر سروش رفيعي هافبك سرخ‌ها در ميكسدزون ورزشگاه و مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني انجام داد. سروش صحبت‌هايش را در مورد حسن عباسي كه چند روز پيش در يك سخنراني به فوتباليست‌ها توهين كرده بود آغاز كرد، اما در ادامه به مواردي اشاره كرد كه حسابي خبرساز شد. رفيعي در خلال اظهاراتش مبني بر اينكه حسن عباسي حق ندارد در مورد فوتباليست‌ها و زن و بچه‌هاشان حرف بزند فشار روي بازيكنان را افشا كرد. سروش گفت: «از حسين ماهيني دفاع مي‌كنيم صد بار زنگ مي‌زنيد و ما را مي‌خواهيد و شب قبل از بازي سراغ‌مان مي‌آييد اما يك نفر هر چه دلش مي‌خواهد به ناموس ما بگويد و هيچي به هيچي؟» هافبك سرخ‌ها در ادامه خطاب به عباسي گفت: «فوتباليست‌ها از بدبختي و كف جامعه به اينجا رسيدند. وجودش را داري درباره زن و بچه سياستمدارها كه آن سر دنيا هستند و هر طور دوست دارند زندگي مي‌كنند صحبت كني؟»
با توجه به صحبت‌هاي گل محمدي و سروش رفيعي مشخص شد فشارها از سوي نهادهايي خارج از مجموعه فوتبال روي بازيكنان پرسپوليس وجود داشته و همين مساله تمركز بازيكنان تيم را بر هم زده . 
دقايقي بعد از پايان بازي اخبار تاييد نشده ديگري در رابطه با احضار بازيكنان پرسپوليس براي اداي پاره‌اي از توضيحات، بازداشت برخي ورزشكاران و احضار چند ورزشكار بازنشسته منتشر شد. در اين رابطه گفته شد كه كريم باقري مربي پرسپوليس به همراه سروش رفيعي و برخي بازيكنان تيم به دليل اظهارات در شبكه‌هاي فضاي مجازي و حمايت از علي كريمي احضار شده‌اند. در ساعات بعدي هيچ ارگاني اين خبر را تاييد يا تكذيب نكرد. همزمان خبر بازداشت وريا غفوري نيز براي بار چندم اين دفعه از منابعي محلي منتشر شد و در حالي كه به نظر مي‌رسيد اين‌بار راست باشد شاهين صمدپور خبرنگار حوزه اجتماعي اعلام كرد با وريا شخصا صحبت كرده و اين مساله صحت ندارد. ديگر خبري كه در اين زمينه منتشر شد، احضار جواد كاظميان براي اداي پاره‌اي از توضيحات بود كه اين خبر هم واكنش خاصي از سوي مقامات ذي‌ربط در پي نداشت. در نهايت برخي منابع گزارش دادند تكتم حسين‌زاده ملي پوش سابق قايقراني بازداشت شده. اين خبر هم نه تاييد شد نه تكذيب. 
آن‌طور كه به نظر مي‌رسد وضعيت فوتبال ايران به هيچ عنوان شرايط مساعدي براي برگزاري رقابت‌هاي فوتبال ندارد. اين جمله را سروش رفيعي در پايان اظهاراتش خطاب به خبرنگاران گفت كه «ول كنين فوتبالو».

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون