• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5317 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر

ارلينگ هالند يونايتد را به آتش كشيد

بازي كردن اين بچه غول نامردي است!

اگر فوتبال ليگ برتر انگليس مثل زماني بود كه بچه‌ها دور هم توي كوچه بازي مي‌كردند امروز وقتش رسيده بود كه همه يكصدا بگويند بايد ارلينگ هالند از تيم منچسترسيتي برود، چون بودنش در تيم «نامردي» است. ولي چنين چيزي در فوتبال حرفه‌اي وجود ندارد و منچسترسيتي هم به همراه غول نروژي دارد يكي‌يكي تيم‌ها را تحقير مي‌كند. 
يكشنبه دربي منچستر برگزار شد و سيتيزن‌ها در خانه با نتيجه پرگل 6 بر 3 يونايتد را در هم كوبيدند. باختي كه باعث عصبانيت هواداران شياطين سرخ و پيشكسوتان اين باشگاه شد. به شكلي كه كارشناسان نزديك به باشگاه گفتند قرمزپوشان بايد از خودشان خجالت بكشند. 
در اين بازي هالند و فودن هر دو با ثبت يك هت‌تريك حريف را 6 تايي كردند. ارلينگ هالند در اين بازي دو پاس گل هم داد تا بتوان به جرات گفت خريد جديد گوارديولا يك تنه يونايتد را نابود كرد. 
ارلينگ هالند در اين فصل تمام استانداردهاي ليگ برتر انگليس و شايد فوتبال اروپا را عوض كرده است. خريد جديد منچسترسيتي در 8 بازي 14 گل به ثمر رسانده. نفر دوم جدول گلزني كه اگر هالند نبود مي‌شد گفت عملكردي خيره‌كننده داشته هري كين است. او در 8 بازي 7 گل زده است.
هالند همچنين موفق به ثبت سه هت‌تريك شده است. جالب است بدانيد رونالدو در 223 بازي موفق به ثبت سه هت‌تريك شده و پيش از هالند هيچ بازيكني موفق نشده بود در تعداد بازي يك رقمي سه بار هت‌تريك كند. هيچ بازيكني با تعداد بازي كمتر از 50 بازي موفق نشده بود سه بار در ليگ برتر هت‌تريك كند. 
در فصول پيش منچسترسيتي بدون حضور هالند تقريبا با تعداد گل بالا همه بازي‌هايش را پشت سر مي‌گذاشت. كلا تيم‌هاي تحت هدايت گوارديولا توانايي فوق‌العاده‌اي در خلق موقعيت دارند. از آن طرف هالند هم كه در محوطه جريمه يك قاتل بالفطره نشان داده. بنابراين همكاري اين دو با هم شرايطي را به وجود آورده كه واقعا تيم‌ها به سختي مي‌توانند مقابل آبي‌هاي شهر منچستر مقاومت كنند. هالند ،سيتي را به سطحي انتقال داده كه با ساير تيم‌هاي ليگ برتر انگليس قابل مقايسه نيست. 
اگر فوتبال شكل سنتي خودش را داشت و از قوانين فوتبال توي كوچه‌ها پيروي مي‌كرد تيم‌هاي ليگ برتر بايد جمع مي‌شدند و نسبت به حضور هالند اعتراض مي‌كردند. بايد مي‌گفتند كه حضور او بازي را خراب مي‌كند و اصلا اجازه شكل‌گيري هيچ رقابتي را نمي‌دهد. اين بازيكن با حمايت انديشه‌هاي طلايي گوارديولا و بازيكناني با كيفيت نظير ديبروينه و سيلوا و سايرين شبيه يك ترميناتور عمل مي‌كند. 
اما چنين چيزي در فوتبال روز دنيا وجود ندارد. سيتي هالند را به موقع خريده و حالا دارد ثمره اين سرمايه‌گذاري و دست دست كردن و تعلل برخي رقبا را با لذت مي‌چشد. غول نروژي در صورتي كه اتفاق خاصي برايش رخ ندهد يا با مصدوميتي روبه‌رو نشود، مي‌تواند در اين فصل ركوردهايي را به جا بگذارد كه تا سال‌هاي سال پا برجا بماند. او همين حالا هم صاحب ركوردهايي شده كه بعيد است كسي بتواند آنها را بشكند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون