• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5317 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر

از سري مجموعه «كتاب‌هاي طلايي» نشر نو

«شاهزاده و گدا» و «اسپارتاكوس» منتشر شدند

كتاب‌هاي «سفيدبرفي و گل سرخ»، «شاهزاده و گدا»، «اسپارتاكوس» و «خياط كوچولو » در قالب مجموعه «كتاب‌هاي طلايي» توسط نشر نو منتشر و راهي بازار نشر  شدند.
به گزارش مهر، اين‌ كتاب‌ها در قالب مجموعه «كتاب‌هاي طلايي» اين ناشر منتشر شد‌ند. «اردك سحرآميز»، «كفش بلورين»، «نهنگ سفيد»، «فندق‌شكن»، «پشه بيني‌دراز»، «آرتورشاه و دلاوران ميزگرد»، «سندباد بحري»، «اوليس و غول يك‌چشم»، «سفرهاي ماركوپولو»، «جزيره گنج»، «هايدي» و «شاهزاده‌هاي پرنده» عناوين دوازده‌كتابي هستند كه پيش‌تر در قالب بازنشر اين‌مجموعه منتشر و راهي بازار نشر شدند.
محمدرضا جعفري در دهه ۴۰ به عنوان مترجم، كتاب‌هاي طلايي را براي گروه سني نوجوان ترجمه كرد كه در داستان‌هايش، مطالب آموزنده درباره زندگي نهفته بود. حالا پس از گذشت بيش از ۵۰ سال، اين‌كتاب‌ها دوباره چاپ شده‌اند. جعفري پس از آموختن زبان انگليسي، داستان‌هاي «كتاب‌هاي طلايي» را ترجمه كرد و در توضيح درباره اين‌كتاب‌ها مي‌گويد نظير برخي از اين‌قصه‌ها، بين قصه‌هاي ايراني هم ديده مي‌شود و نويسندگان قصه‌ها، انشاي خود را با معلومات كودكان در سنين مختلف منطبق كرده‌اند.
مقدمه و توضيحي كه جعفري براي اين‌مجموعه نوشته مربوط به فروردين سال ۴۲ است كه در نسخه بازچاپ اين‌مجموعه هم چاپ شده است. مجموعه كتاب‌هاي طلايي بناست ۶۶ عنوان قصه را در بر بگيرد. جعفري در مقدمه جديدي كه سال ۹۸ براي اين‌مجموعه نوشته مي‌گويد كتاب‌هاي آن، مطالب آموزنده‌اي درباره زندگي دارند و به همين‌دليل هيچ‌وقت نمي‌ميرند. داستان براي بچه‌ها نوشته‌اي بي‌جان نيست بلكه در خيال آنها جان مي‌گيرد و با آنها زندگي مي‌كند. «سفيدبرفي و گل سرخ»، سيزدهمين عنوان «كتاب‌هاي طلايي» است كه با ترجمه محمدرضا جعفري عرضه شده و ۳ داستان يا افسانه اروپايي «سفيدبرفي و گل سرخ»، «تولد غم‌انگيز» و «پشم زرين» را در بر مي‌گيرد. اين‌كتاب با ۳۲ صفحه‌مصور به قيمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.
كتاب بعدي داستان معروف «شاهزاده و گدا» اثر مارك تواين نويسنده امريكايي است كه اين‌اثر هم توسط محمدرضا جعفري ترجمه شده است. اين‌قصه، داستان گدايي است كه براي چندروز شاهزاده مي‌شود و داستان شاهزاده‌اي است كه براي چند روز گدا مي‌شود. در نتيجه شاهزاده با درد و رنج‌هاي رعايايش از نزديك آشنا مي‌شود و گدا هم كه فكر مي‌كرد زندگي ثروتمندان و توانگران بدون رنج و ناراحتي است، با واقعيت‌هاي اين‌نوع زندگي آشنا مي‌شود. اين‌كتاب هم با ۴۰ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قيمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است. پانزدهمين كتاب مجموعه «كتاب‌هاي طلايي»، «اسپارتاكوس» با ترجمه محمدرضا جعفري است كه براساس فيلم سينمايي «اسپارتاكوس» با كارگرداني استنلي كوبريك نوشته شده است. «شورش آغاز مي‌شود»، «حمله به كاروان»، «محاصره سپاه اسپارتاكوس»، «آغاز حمله لژيونرها»، «حمله متقابل»، «بازگشت به اردوگاه»، «حمله دوباره»، «اسپارتاكوس جست‌وجو مي‌كند»، «نقشه اسپارتاكوس چه بود؟»، «اجراي نقشه»، «سناي روم دستور مي‌دهد»، «اوضاع تغيير مي‌كند»، «معامله با دزدان دريايي»، «رم فكر چاره قطعي مي‌كند» و «پايان و سرنوشت» عناوين بخش‌هاي مختلف اين‌داستان هستند. اين‌كتاب با ۳۱ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قيمت ۳۰ هزار تومان به بازار آمده است. شانزدهمين‌كتابي هم كه در قالب «كتاب‌هاي طلايي» چاپ شده، داستان «خياط كوچولو» با ترجمه هومان قشقايي است. اين‌كتاب هم با ۳۲ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قيمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون