• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5354 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۸ آبان

روي موج خبر

مسوولان به خواسته «معترضان» توجه و مشكلات آنها را حل كنند
حوزه نيوز| آيت‌الله حسين نوري همداني در پيامي در پي حوادث ايذه و اصفهان نوشت: امروز حل مشكل معيشت مردم در اولويت كار مسوولان باشد و با وحدت و اتحاد، خدمت به اين مردم را سرعت بخشند و زمينه را براي نفوذ دشمن مسدود كنند. بخشي از پيام تسليت و محكوميت آيت‌الله حسين نوري همداني از مراجع معظم تقليد در پي حوادث ايذه و اصفهان، به شرح زير است: بسم‌الله الرحمن الرحيم، با كمال تاسف در اين روزهاي اخير شاهد حوادث ناگوار و به شهادت رسيدن عده‌اي از هموطنان ما توسط ايادي استكبار هستيم. هوشياري و بصيرت ملت عزيز و شجاع مثل هميشه اين توطئه را خنثي خواهد نمود و اين انقلاب كه ثمره خون هزاران شهيد است را محافظت خواهند كرد و از آرمان‌هاي امام راحل رحمت‌الله عليه دفاع خواهند نمود و سخن امام را كه حفظ اين انقلاب را واجب مي‌دانستند توجه خواهند كرد. بر مسوولان لازم است با تفكيك بين معترضان و اغتشاشگران به خواسته معترضان توجه و مشكلات آنها را حل كنند و با كساني كه اغتشاش مي‌كنند و زمينه را براي تروريست‌ها و كساني كه امنيت مردم را به خطر مي‌اندازند برخورد قاطع كنند. امروز حل مشكل معيشت مردم در اولويت كار مسوولان باشد و با وحدت و اتحاد، خدمت به اين مردم را سرعت بخشند و زمينه را براي نفوذ دشمن مسدود كنند. اينجانب ضمن محكوم كردن حوادث تروريستي اخير به خانواده اين شهدا تسليت مي‌گويم و توفيق همگان را از خداوند متعال خواهانم. حسين نوري همداني27/8/1401


 مسوول اطلاعات سپاه شهرستان «صحنه» ‌به شهادت رسيد
تسنيم| اطلاعات سپاه استان كرمانشاه اعلام كرد: مسوول اطلاعات سپاه شهرستان صحنه به شهادت رسيد. اطلاعات سپاه استان كرمانشاه اعلام كرد: سرهنگ پاسدار نادر بيرامي، مسوول اطلاعات سپاه شهرستان صحنه توسط آشوبگران و اغتشاشگران در حين ماموريت به شهادت رسيد. بنابر اين گزارش، مسوول اطلاعات سپاه شهرستان صحنه در درگيري با اغتشاشگران به شهادت رسيد.


پيام تسليت رييس فرهنگستان علوم در پي درگذشت ناصر تكميل‌همايون
اعتماد| رضا داوري اردكاني، رييس فرهنگستان علوم در پيامي درگذشت ناصر تكميل‌همايون را تسليت گفت.  به گزارش روابط عمومي فرهنگستان علوم، در متن اين پيام تسليت آمده است؛ جناب آقاي دكتر نادر تكميل‌همايون، با تاثر و تاسف بسيار درگذشت پدر بزرگوارتان دانشمند گرانمايه حضرت استاد دكتر ناصر تكميل همايون را كه براي من نيز دوستي عزيز بود و خاطرات و انس و صحبت دوران دانشكده با ايشان را از ياد نمي‌برم به شما و خانواده گرامي و همه بازماندگان تسليت عرض مي‌كنم. خداوند اين عزيز گرانمايه را كه فقدانش براي دانش كشور يك ضايعه است رحمت فرمايد و به بازماندگان و دوستان‌شان شكيبايي و تندرستي عطا كند.


هشدار ابوطالبي: كشور زير سايه جنگ قرار گرفته است
فرارو| حميد ابوطالبي، مشاور سياسي رييس‌جمهور سابق در تازه‌ترين رشته توييت خود درباره تنش در روابط ايران و غرب نسبت به قرار گرفتن ايران ذيل فصل هفتم منشور سازمان ملل، بازگشت تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران و قرار گرفتن كشور زير سايه جنگ هشدار داد. حميد ابوطالبي نوشت: تنش در روابط ايران و غرب - شامل هسته‌اي، منطقه و حقوق‌بشر - روزبه‌روز بيشتر و بيشتر مي‌شود؛ تا بدانجا كه اينك بحران ديپلماتيك فيمابين به سطح سران كشور‌هاي اروپايي و موضع‌گيري‌هاي تند آنان رسيده و ديپلماسي ناكارآمدِ ايران هم قادر به حل‌و‌فصل آن نيست. در اين روند تنش‌هاي رو به افزايش ايران توسط EU۳ به عنوان اعضاي 1+5، رسما به نقض سيستماتيك تقريبا تمام مفاد توافق هسته‌اي برجام و عدم پايبندي به تعهداتش نسبت به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي متهم شده است؛ لذا آنان قطع هرگونه مذاكره هسته‌اي با ايران را اعلام كرده‌اند. از ضرورت چارچوبِ جديدي براي مذاكره هسته‌اي با ايران سخن گفته‌اند كه مي‌تواند به معناي پايانِ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و سال‌ها مذاكره دوباره و بلاتكليفي و تداوم تحريم‌ها و فشار‌ها باشد؛ مساله هسته‌اي ايران را مجددا تهديد امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي و بسيار خطرناك خوانده‌اند.


واكنش تند خطيب جمعه تهران  به شعار «مرگ بر ديكتاتور»
ايسنا| امام جمعه موقت تهران گفت: تضعيف نظام اسلامي حرام است، تهمت به يك فرد حرام است، تهمت به يك نظام حرام نيست؟ سيد احمد خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران گفت: اينكه برخي بگويند فساد در نظام اسلامي نهادينه شده است دروغ و تهمت است. اين تهمت به نظام اسلامي نمي‌چسبد، اين بي‌تقوايي است كه يك نظام رو سفيد را به عنوان نظام مساله‌دار معرفي كنند. وي ادامه داد: اينكه كساني اصرار دارند اغتشاش را اعتراض نام نهند، مغلطه سياسي است. از دل اين اغتشاش ترور زاييده شد. آنچه در ايذه و اصفهان شد، ترور بود و شما اغتشاشگران زمينه اين كار را فراهم كرديد و «مرگ بر اغتشاشگر» لايق شماست. مي‌گويند نگوييد اينها را، لج مي‌كنند. غلط مي‌كنند پس قانون كجا نشسته كه اين جنايتكاران را سر جاي خود بنشاند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون