• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5357 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱ آذر

مدافع عنوان قهرماني امشب استارت مي‌زند

خروس‌ها و ترس از نفرين جام جهاني

تيم ملي فرانسه مدافع عنوان قهرماني جام جهاني از امروز رقابتش را در جام جهاني قطر آغاز مي‌كند. تيمي كه روي كاغذ يكي از سه شانس اصلي كسب عنوان قهرماني است. حتي با وجود اينكه آنها يك روز مانده به شروع مسابقات كريم بنزما برنده توپ طلاي امسال را به دليل آسيب‌ديدگي از دست دادند. 
خروس‌ها امروز و از ساعت ۲۲:30 به وقت تهران مقابل استراليا قرار مي‌گيرند. بازي اين دو تيم از گروه چهارم مسابقات است. جايي كه دو تيم تونس و دانمارك هم در آن حضور دارند. اصلي‌ترين سوال قبل از شروع بازي اين است كه آيا دشان و شاگردانش دچار سندروم حذف تيم قهرمان در مرحله گروهي مي‌شوند يا نه؟
در جام‌هاي جهاني برگزار شده در قرن بيست‌ويك تنها يك بار مدافع عنوان قهرماني توانسته از مرحله گروهي بالا برود و در چهار دوره ديگر مدافع عنوان قهرماني در دور گروهي حذف شده! در جام جهاني ۲۰۰۲ فرانسه به عنوان قهرمان جام جهاني ۱۹۹۸ در مرحله گروهي در حالي كه با تيم‌هاي سنگال و اروگوئه و دانمارك هم‌گروه بود بدون كسب حتي يك پيروزي و حتي يك گل زده از جام جهاني حذف شد. جالب اينكه فرانسه امسال هم مجددا با دانمارك هم‌گروه است. در جام جهاني ۲۰۰۶ برزيل به عنوان قهرمان جام جهاني ۲۰۰۲ از گروهش صعود كرد ولي در جام جهاني ۲۰۱۰ مدافع عنوان قهرماني يعني ايتاليا نتوانست از گروهي كه در تيم‌هاي پاراگوئه، اسلواكي و نيوزيلند حضور داشتند صعود كند! ايتاليا در اين جام حتي از پس شكست دادن نيوزيلند هم برنيامد و در گروهش آخر شد. در جام جهاني ۲۰۱۴ سرنوشت شوم حذف تيم‌هاي قهرمان گريبان اسپانيا را گرفت. لاروخا در گروهي كه هلند و شيلي و استراليا در آن قرار داشتند، سوم شد. اين تيم در بازي نخست با نتيجه ۵ بر يك به هلند باخت و بعد از آن با باخت مقابل شيلي اميدهايش را براي صعود از دست داد. 
در جام جهاني ۲۰۱۸ ديگر كسي تصور نمي‌كرد چنين اتفاقي رخ بدهد. چرا كه قهرمان دوره قبل آلمان بود و هيچگاه در مرحله گروهي حذف نشده بود. همه مي‌گفتند امكان ندارد آلمان در جام جهاني روسيه آن هم با وجود رقبايي مثل سوئد و كره‌جنوبي و مكزيك در دور گروهي كنار برود. اما در كمال شگفتي اين اتفاق رقم خورد. يعني سندروم حذف تيم قهرمان در مرحله گروهي آن قدر قوي بود كه حتي تاريخ را هم دگرگون كرد. تيم يواخيم لو در روز آخر مرحله گروهي به كره جنوبي باخت و به آلمان برگشت. 
فرانسه در ماه‌هاي منتهي به جام جهاني شرايط خوبي را تجربه نكرد. آنها در مسابقات ليگ ملت‌ها عملكرد قابل قبولي نداشتند اما دشان و بازيكنان فرانسه به هواداران اطمينان دادند كه جاي نگراني نيست. با اين حال چند مصدوميت باعث شد خروس‌ها كمي دچار تنش شوند. وقتي خبر مصدوميت بنزما رسيد همه ذهن‌ها به سمت امكان بروز يك اتفاق غير قابل تصور رفت. اينكه آيا ممكن است فرانسه براي دومين بار به عنوان مدافع عنوان قهرماني در مرحله گروهي حذف شود؟ اتفاقي كه مي‌تواند يك فاجعه تمام عيار باشد و حتي همه را متقاعد كند كه واقعا نفريني عليه تيم‌هاي قهرمان وجود دارد. امشب نتيجه بازي استراليا و فرانسه در نخستين گام مي‌تواند ادامه مسير را تا حد زيادي روشن كند. چرا كه عدم نتيجه‌گيري در بازي نخست فصل مشترك همه قهرمان‌هاي حذف شده در دور گروهي به حساب مي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون