• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5359 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳ آذر

انتقال مذاكرات تهران و رياض از مرحله امنيتي به مرحله ديپلماتيك

احمد الصحاف، سخنگوي وزارت خارجه عراق با اشاره به تداوم مذاكرات ايران و عربستان تحت نظارت بغداد گفت كه اين مذاكرات از مرحله امنيتي به مرحله ديپلماتيك رسيده است. به گزارش ايسنا و به نقل از خبرگزاري رسمي عراق (واع)، احمد الصحاف در اظهاراتي گفت كه اين وزارت در راستاي شراكت‌هاي راهبردي متعدد و ايجاد ثبات و امنيت در منطقه تلاش مي‌كند. او همچنين بر لزوم تقويت روند گفت‌وگوها ميان طرف‌هاي مختلف منطقه‌اي تاكيد كرده و افزود: گفت‌وگوهاي ايراني- سعودي از مرحله امنيتي به مرحله ديپلماتيك رسيد و اهميت اين گام نزديك كردن رويكردها و حل اختلافات ميان دو طرف است كه در راستاي منافع دو كشور و تمام منطقه است. عراق براي ايجاد فضاي مثبت و نزديك كردن رويكردها تلاش مي‌كند و آخرين نشست ايران و عربستان در بغداد و تحت نظارت وزارت خارجه برگزار شد. ما همچنان ميان دو طرف هماهنگي ايجاد مي‌كنيم تا امكان برگزاري نشست‌هاي آتي و رسيدن به توافقات بيشتر فراهم شود.
پيش از اين عبدالرحمن الجمعه، نماينده دايم عربستان در اتحاديه عرب در حاشيه نشست اين اتحاديه در كشور الجزاير در گفت‌وگو با شبكه الشرق گفت كه ايران همسايه ماست و عربستان همواره براي رسيدن به توافق با ايران دستش به سوي اين كشور دراز است؛ توافقي كه به موجب آن، آنچه اقدامات بي‌ثبات‌كننده ايران در كشورهاي عربي خواند، متوقف شود.
پيش‌تر محمد شياع السوداني، نخست‌وزير جديد عراق در اولين نشست خبري خود گفته بود كه اميدوار به تداوم ميزباني از گفت‌وگوهاي ايران و عربستان در بغداد در دوره نخست‌وزيري‌اش است. ايران و عربستان تاكنون پنج دور مذاكرات در بغداد برگزار كردند و قرار است دور ششم نيز برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون