• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5359 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳ آذر

بازي‌هاي رواني كي‌روش ادامه دارد

انتقاد از رسانه‌ها به خاطر لو رفتن تركيب!

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران مي‌گويد، شكست تيمش مقابل انگليس آموزنده است. او با گلايه از لو رفتن تركيب تيم ملي مقابل انگليس در صبح روز بازي گفت، تبريك مي‌گويم شما كارتان را خوب انجام داديد.
كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در حاشيه تمرين امروز (چهارشنبه) ملي‌پوشان پس از شكست مقابل انگليس در جمع خبرنگاران اظهار كرد: به خاطر حمايت‌هاي شما مجددا تشكر مي‌كنم. ما هيچ‌وقت دوست نداريم داخل زمين باشيم وقتي نمي‌توانيم براي هواداران افتخار كسب كنيم. نتيجه‌اي كه به دست آمد، باعث مي‌شود ما از آن ياد بگيريم.
او ادامه داد: ما در مقابل تيمي قرار گرفتيم كه يكي از نامزدهاي كسب جام است. با رفتار مناسب و يك روند مناسب روحي و ذهني، بايد درون زمين باشيم و خودمان باشيم. طي پيامي كه فرستادم، بازيكنان تيم ملي دشمنان ما نيستند. به كساني كه مي‌خواهند بازيكنان را تبديل به دشمنان كشور كنند، مي‌خواهم تبريك بگويم چون كارشان را درست انجام دادند. مطمئن هستم كه اكثر مردم مي‌دانند كه اين بازيكنان طي سال‌هاي طولاني باعث شادي و افتخار مردم شدند.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران خاطرنشان كرد: من مي‌خواهم اين ايده كه بازيكنان تيم ملي، دشمنان ما هستند را تخريب كنم و بگويم كه دشمنان ما كساني هستند كه تلاش كردند تمركز ما را بر هم بزنند. كساني كه فكر مي‌كنند انجام بازي جام جهاني مقابل تيم‌هاي انگليس، پرتغال و تيم‌هاي اين‌گونه مثل بازي در پلي‌استيشن است، بايد بگويم كه اين مسووليت بزرگي روي دوش ما است. به افرادي كه اين كار را انجام دادند، تبريك مي‌گويم و بايد از خودشان خوشحال باشند.
وي افزود: نمي‌توانم صحبت‌هايم را تمام كنم بدون اينكه به «ورزش 3» تبريك بگويم. شما كارتان را خوب انجام داديد. در اين قسمت خبرنگار اين سايت از كي‌روش پرسيد چرا؟ و سرمربي تيم ملي جواب داد: چون تركيب را صبح اول وقت قبل از آغاز بازي اعلام كرديد. اين به ما كمك مي‌كند كه مي‌دانيم يك نفر داخل تيم است كه با شما صحبت مي‌كند. همه رسانه‌هاي ايراني اينجا هستند و شما اين كار را انجام داديد. شما يك قهرمان بزرگ هستيد.
اتهام كي‌روش به سايت ورزش ۳ البته بي‌پاسخ نماند. اين سايت در واكنش به ادعاي كي‌روش نوشت: «لازم به ذكر است كه ورزش سه به عنوان مرجع اخبار ورزشي همواره پيش از بازي تركيب تيم‌ها را اطلاع‌رساني مي‌كند. همچنين ورزش سه تركيب احتمالي انگليس را هم به صورت كاملا درست به نقل از ديلي ميل روز بازي تيم ملي با اين تيم منتشر كرده بود.»
يكي ديگر از اقدامات كي‌روش در روز گذشته انتشار پست ديگري در صفحه اينستاگرامش بود. سرمربي تيم ملي در اينستاگرامش نوشت: «بچه‌ها! در فوتبال نمي‌توانيم وقت‌مان را با بهانه‌جويي يا سرزنش ديگران صرف كنيم. ما بايد مسووليت‌هاي خود را بپذيريم، متواضع و قدرتمند باشيم تا با هم در مقابل ناكامي‌ها و اشتباهات خود ايستادگي كنيم.
در فوتبال وظيفه ما اين است كه بازي كنيم، براي حاميان خود نتيجه بگيريم و لذت، شادي و افتخار را براي تيم و هواداران به ارمغان بياوريم. ما نمي‌توانيم جذب يا نگرانِ محبوبيت آسان (بادآورده) شويم. به محبوبيت ساختگي و پوشالي اهميت ندهيد. براي اينكه قهرماني بزرگ و واقعي باشيد و نقش رهبري داشته باشيد، هزينه زيادي لازم است. در دام قهرمان بودن با قيمت ارزان نيفتيد. خدا اين فرصت را به شما داده تا با استعداد و كار در فوتبال آن را انجام دهيد. فقط انجامش بده! استفاده نكردن از اين هديه جرم است. متعهد و درگير آبروي خود باشيد كه قهرماني واقعي و الگوي جامعه باشيد كه باعث مي‌شود مردم، خانواده و دوستان‌تان به شما افتخار كنند. در فوتبال، ساير مسائل به خاطر شكست و حسادت است.»
به نظر مي‌رسد كي‌روش در اين روزها بيشتر از هر چيز مشغول كار رواني روي بازيكنان باشد و يكي از اهداف او به راه انداختن جنگ‌هاي زرگري است تا با استفاده از اين حربه بتواند خودش و بازيكنان را تهييج كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون