• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5359 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳ آذر

استارت فيناليست‌هاي ۲۰۱۸ در ۲۰۲۲

سنت‌شكني خروس‌ها قبل از توقف ياران مودريچ

فيناليست‌هاي جام جهاني ۲۰۱۸ سه‌شنبه شب و چهارشنبه ظهر بازي‌هاي خود را در قطر ۲۰۲۲ آغاز كردند. در اين دو مسابقه خروس‌ها نشان دادند احتمالا خبري از نفرين حذف در مرحله گروهي نيست اما كرواسي به مشكل خورد. 
بعد از حذف ۴ قهرمان جام جهاني در مرحله گروهي دور بعد در ۵ دوره برگزار شده مسابقات در قرن بيست‌ويكم فرانسوي‌ها با كمي استرس وارد زمين شدند. آنها در اولين بازي مقابل استراليا قرار گرفتند. شاگردان دشان خيلي زود مقابل كانگروها غافلگير شدند و در صحنه‌اي كه لوكاس هرناندز را از دست دادند يك گل هم از حريف عقب افتادند. مدافع بايرن مونيخ در تقابل با بازيكن استراليا به زمين خورد و طبق آخرين اخبار با مصدوميت رباط صليبي مواجه شد و جام جهاني را از دست داد. 
فرانسه در ادامه بر بازي مسلط شد و توانست در دقيقه ۲۷ توسط ربيو به گل تساوي برسد. بعد از اين گل مدافع عنوان قهرماني اعتماد به نفس كامل را پيدا كرد و بر بازي مسلط شد. آنها در ادامه با درخشش اليويه ژيرو كه دبل كرد و يك گل از امباپه حريف خود را چهارتايي كردند. ژيرو با دو گلي كه برابر استراليا به ثمر رساند علاوه بر اينكه خودش را به عنوان يكي از مدعيان آقاي گلي مسابقات معرفي كرد توانست به ركورد ۵۱ گل تيري هانري برسد. نكته جالب در مورد ژيرو اين است كه او در سن ۳۶ سالگي به اين ركورد رسيده در حالي كه تا ۲۵ سالگي اصلا به تيم ملي فرانسه دعوت نشده بود. 
دشان بعد از بازي با تمجيد از عملكرد تيمش گفت مي‌توانستند گل‌هاي بيشتري به ثمر برسانند. سرمربي خروس‌ها همچنين به عملكرد خوب امباپه اشاره كرد و گفت اين جام جهاني، جام جهاني امباپه است. دشان گفت: «من مي‌دانستم كه او بار ديگر براي جام جهاني آماده خواهد بود. اين رقابت متعلق به اوست و او به خوبي از اين موضوع آگاه است كه چطور مي‌تواند در زمين سرنوشت‌ساز ظاهر شود. او عضوي از اين تيم است و هميشه مي‌تواند نقش مهمي را در بازي تيمي ايفا كند، حتي با اينكه به عنوان انفرادي نيز بازيكن بسيار خوبي است. داشتن او براي ما عالي است. من مهاجمان بسياري دارم اما كيليان يكي از بهترين آنها است.»
فرانسه در گروه D مسابقات قرار دارد و با تيم‌هاي دانمارك و تونس هم‌گروه است. دو تيمي كه در اولين بازي خود در جام جهاني به نتيجه‌اي بهتر از تساوي بدون گل دست پيدا نكردند. 
اما هرقدر فرانسه در شروع عملكردي عالي داشت كرواسي نتوانست انتظارات را برآورده كند. شاگردان داليچ كه ظهر ديروز در گروه F مقابل مراكش به ميدان رفتند به نتيجه‌اي بهتر از تساوي بدون گل دست پيدا نكردند. در روزي كه كروات‌ها همه ستار‌ه‌هاي خود از جمله مودريچ، برزويچ، پريشيچ و كواچيچ را به خط كرده بودند، نتوانستند دروازه ياسين بونو را باز كنند. هر دو تيم در اين بازي موقعيت‌هاي خوبي را به دست آوردند اما درنهايت به نتيجه‌اي بهتر از تساوي بدون گل دست پيدا نكردند. در پايان بازي لوكا مودريچ بهترين بازيكن جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه توانست عنوان برترين بازيكن ميدان را در سن ۳۷ سالگي به دست آورد. 
با وجود اين تساوي كرواسي هنوز از شانس خوبي براي رسيدن به دور حذفي برخوردار است. آنها در ادامه بايد با كانادا و بلژيك بازي كنند. با تمام اين تفاسير خيلي بعيد است كه كرواسي بار ديگر بتواند خودش را تا رقابت پاياني مسابقات بالا بكشد. در جام جهاني روسيه علاوه بر بازي‌هاي عالي كروات‌ها چيدمان جدول مسابقات و اتفاقات هم در فيناليست‌ شدن آنها دخيل بود؛ مساله‌اي كه تكرار آن سخت به نظر مي‌رسد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون