• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5364 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۹ آذر

روز گذشته و قبل از بازي با امريكا اتفاق افتاد

مدافع و دروازه‌بان تيم ملي آزاد شدند

بعد از سه روز انتشار و تكذيب خبر آزادي وريا غفوري مدافع سابق تيم ملي و باشگاه استقلال و بازيكن فعلي فولاد خوزستان اين بازيكن صبح روز گذشته با قرار وثيقه آزاد شد. 
در همين رابطه صبح ديروز روابط عمومي قوه قضاييه نوشت: «وريا غفوري با اعزام از زندان به دادسرا و انجام آخرين تحقيقات قضايي از زندان آزاد شد.» در اين خبر آمده بود «با بررسي پرونده، انجام آخرين تحقيقات قضايي، نظر دادستان تهران و بازپرس پرونده، وريا غفوري پس از حضور در دادسراي تهران با سپردن وثيقه مناسب از زندان آزاد شد.» وريا غفوري بعد از پايان دوران بازداشت خود در گفت‌وگويي كوتاه بيان كرد:« از همه عزيزاني كه طي روزهاي گذشته پيگير وضعيت من بودند، تشكر مي‌كنم. خانواده‌ام، دوستانم و نزديكانم به من گفتند كه چه افرادي تماس گرفتند تا اقدامات عملي انجام دهند. از آنها ممنونم و براي‌شان آرزوي سلامتي دارم.» كاپيتان سابق استقلال با اشاره به تماس برخي بازيكنان سابق تيم ملي با نزديكانش گفت: «از بازيكنان تيم ملي هم ممنونم كه پيگير شرايط من بودند. براي تيم ملي فوتبال در بازي امشب مقابل امريكا آرزوي موفقيت مي‌كنم. اميدوارم بازيكنان تيم ملي بتوانند بهترين بازي خود را انجام بدهند و سربلند از زمين خارج شوند.»
اين اتفاق باعث واكنش مثبت مردم و مخصوصا اهالي فوتبال در روزي بود كه ايران مي‌خواست به مصاف امريكا برود. محمد علي ابطحي در واكنش به آزادي وريا غفوري در توييتي نوشت: «آزادي وريا در روز بازي كار هوشمندانه‌ و قابل تقديري از سوي قوه قضاييه بود. قول مشهدي‌ها به اين سوي چراغ، بقيه دستگيرشده‌هاي اعتراضات را هم آزاد كنيد»
واكنش بيشتر كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي هم چيزي شبيه به توييت ابطحي بود. آنها كه با ابراز خوشحالي از آزادي وريا غفوري نوشتند كاش ساير زندانيان هم آزاد شوند. بسياري از كاربران هم با توجه به در پيش بودن بازي ايران و امريكا و اينكه يكي از بازيكنان تيم ملي در بازي تاريخي ۲۴ سال پيش هنوز در بازداشت به سر مي‌برد خواستار آزادي پرويز برومند هم شدند. تعدادي از بازيكنان سابق تيم ملي از جمله سهراب بختياري‌زاده گلزن ايران در جام جهاني ۲۰۰۶ و عليرضا حقيقي گلر ايران در جام جهاني ۲۰۱۴ هم صبح روز گذشته در استوري‌هايي خواهان حل شدن مساله دروازه‌بان اسبق تيم ملي بودند. اتفاقي كه بعد از ظهر روز گذشته رخ داد. 
طبق اعلام قوه قضاييه روز گذشته احمدرضا عابدزاده، كريم باقري و علي فتح‌الله‌زاده با حضور در دفتر دادستان تهران در پيگيري پرونده پرويز برومند دروازه‌بان اسبق تيم استقلال خواهان مساعدت قانوني و بررسي مجدد اين پرونده شدند و دادستان تهران ضمن توضيح ابعاد پرونده و بررسي تصميمات قانوني، قرار بازداشت برومند را تبديل و دستور آزادي وي را با قرار وثيقه صادر كرد. به اين ترتيب پرويز برومند كه روز ۲۵ آبان بازداشت شده بود آزاد شد.خبرگزاري قوه قضاييه در توضيح آزادي تعداد ديگري از بازداشتي نوشت: «پس از پيروزي غرورانگيز ملي‌پوشان فوتبال كشورمان، حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي رييس قوه قضاييه ضمن تبريك اين پيروزي بزرگ به ملت بزرگ ايران دستور ويژه‎‌اي را صادر كرد. رييس قوه قضاييه به مراجع و مراكز ذيربط قضايي دستور داد به شكرانه عنايت پروردگار و مسرت و سرور ملي حاصل از ظفرمندي تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران، نسبت به آن دسته از زندانيان كه شرايط بهره‌مندي از ارفاقات قانوني را دارا هستند، نهايت مساعدت و معاضدت انجام گيرد و مقدمات آزادي و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌هاي‌شان در اولين فرصت ممكن فراهم شود. پس از اين دستور ويژه مقامات قضايي استان‌هاي كشور اقدامات لازم جهت اجرايي شدن دستور رييس قوه قضاييه را در دستور كار قرار دادند و تعدادي از زندانيان كه در زندان‌هاي كشور كه واجد شرايط بودند، يا آزاد شدند يا اينكه از تسهيلات و ارفاقات قانوني برخودار شدند. در ميان افرادي كه براساس دستور رييس قوه قضاييه، از ارفاقات قانوني برخوردار شدند، بازداشت‌شدگان وقايع اخير كشور كه واجد شرايط قانوني بودند، نيز حضور دارند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون