• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5364 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۹ آذر

«چه كسي از هنر معاصر مي‌ترسد؟» منتشر شد

كتاب «چه كسي از هنر معاصر مي‌ترسد؟» نوشته كيونگ آن و جسيكا سراسي با ترجمه افرا صفا از سوي نشر نظر به پيشخوان كتابفروشي‌ها رسيد.
بيان اين گفته كه بسياري از مردم جهان امروزه با هنر معاصر بيگانه هستند و تلقي درستي از هنر معاصر ندارند، گزافه نيست. بسياري از مردم تصور مي‌كنند تنها افرادي خاص مي‌توانند به موزه يا گالري بروند و با اين تصور بيگانگي خود را با هنر معاصر بيان مي‌كنند. شايد بخشي از اين تصور ناشي از ترس از عدم ارتباط با آثار هنري معاصر و درك و دريافت پيام آنها است كه موجب مي‌شود كه اين گروه حتي جسارت اين را نداشته باشند كه خود را در مواجهه با آثار هنري معاصر قرار بدهند.
كيونگ آن و جسيكا سراسي در كتاب چه كسي از هنر معاصر مي‌ترسد؛ تلاش مي‌كنند كه ترس مردم عادي از هنر معاصر بريزد و بتوانند با آنچه به عنوان هنر معاصر در موزه‌ها و نمايشگاه‌ها نمايش داده مي‌شود ارتباط برقرار كنند. همچنين سعي دارند هنر معاصر را براي مخاطبان خود، از امري غريب و درك‌نشدني به چيزي ملموس و آشنا بدل كنند. بي‌شك بخشي از ترس‌هاي ما ريشه در ناآگاهي و عدم شناخت دارد.
كتاب «چه كسي از هنر معاصر مي‌ترسد؟» از ماهيت هنر معاصر و نسبت آن با اجتماع و جهان امروز مي‌گويد و همچنين هنر معاصر را در چشم‌اندازي از تاريخ هنر معرفي مي‌كند.
در اين كتاب تلاش شده با طرح پرسش و پاسخ‌هايي مخاطب را با ترس‌هايش روبه‌رو كند. «هنر، اصلا چرا؟»، «در جريان همه‌چيز باشيد»، «معاصر»، «آكادمي روياها»، «لباس جديد امپراتور»، «هياهوي لحظه‌اي»، «خوره‌هاي فناوري»، «تاريخ»، «انديشه است كه اهميت دارد»، «پيوستن نقطه‌ها»، «مخاطبتان را بشناسيد»، «عاشقان و بيزاران»، «پول پول پول»، «نام بزرگ بعدي»، «واي بگو اين كار را نكردي!»، «عزيزِ پيكاسو»، «سنجش كيفيت»، «بيدار كردن وجدان‌ها»، «حضور در صحنه»، «تيمار نرم و عاشقانه»، «در دست تعمير»، «مخاطب توانمند»، «اين ديگر چه كوفتي است!»، «مقصود همين جاست»، «ديروز امروز و فردا» و «خواب غفلت» سرفصل‌هاي اين كتاب هستند.
كتاب «چه كسي از هنر معاصر مي‌ترسد؟» ۱۸۴ صفحه و ۵۰ هزار تومان قيمت دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون