• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5364 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۹ آذر

ويژه

مصرف گاز طبيعي در استان مركزي ۲۱ درصد افزايش يافت

مديرعامل شركت گاز استان مركزي گفت: مصرف گاز طبيعي به دليل كاهش دماي هوا در اين استان نسبت به ماه‌هاي گرم ۲۱ درصد افزايش يافت. 
«محمدرضا سميعي» افزود: بيشترين افزايش مصرف گاز طبيعي در استان مركزي مربوط به بخش خانگي است به‌طوري‌كه مصرف گاز در اين بخش با كاهش هوا نسبت به ماه‌هاي گرم سال ۳۱درصد افزايش داشته است.
وي ادامه داد: تامين گاز بخش خانگي در فصل سرما از برنامه‌هاي اولويت‌دار شركت گاز است و در صورت اُفت جريان از ميزان گاز صنايع كاسته و به بخش خانگي اختصاص مي‌يابد.
مديرعامل شركت گاز استان مركزي از شهروندان خواست در راستاي صرفه‌جويي از مصرف گاز و تامين انرژي مورد نياز صنايع در فصل سرماي سال، بهره‌گيري از درزگير براي پنجره‌ها، عايق‌بندي لوله‌ها و مخزن موتورخانه‌ها و خاموش كردن بخاري در اتاق‌هاي بدون استفاده را در دستور كار خود قرار دهند.
سميعي گفت: حذف استفاده از شومينه به دليل مصرف بالاي انرژي و بازدهي كم، استفاده از پرده‌هاي ضخيم و تنظيم درجه حرارت خانه بين ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتيگراد از ديگر راهكارهاي مهم براي صرفه‌جويي در مصرف گاز در روزهاي سرد سال است. 

ظرفيت آبرساني به همدان افزايش مي‌يابد

استاندار همدان گفت: تصفيه‌خانه طرح آبرساني به همدان تا چند ماه آينده به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد كه در فاز نخست يك هزار و ۲۰۰ ليتر در ثانيه و در فاز بعدي يك هزار و ۸۰۰ ليتر در ثانيه آب از طريق آن تصفيه و به شبكه آبرساني شهر همدان متصل مي‌شود.
عليرضا قاسمي فرزاد در حاشيه بازديد از روند ساخت تصفيه خانه (مهاجران) پروژه آبرساني بلندمدت به همدان، بيان كرد: با پيگيري‌هاي صورت‌گرفته توسط وزارت نيرو و افزايش تعداد نيروهاي اجرايي پيمانكار، سرعت ساخت تصفيه‌خانه طرح آبرساني بلندمدت به همدان افزايش مي‌يابد.
وي اظهار كرد: با افزايش سرعت اجرايي ساخت تصفيه‌خانه مهاجران، پيش‌بيني مي‌شود تا چند ماه آينده اين تصفيه خانه وارد مدار بهره‌برداري شود.
استاندار همدان با قدرداني از تلاش‌هاي انجام‌شده در راستاي آبرساني به همدان، تصريح كرد: مهم‌ترين مساله اين ابرپروژه، انتقال آب از فاصله يكصد و ۴۵ كيلومتري به شهر همدان بود كه چند ماه پيش با موفقيت به ثمر نشست.
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان همدان نيز در اين بازديد گفت: پروژه آبرساني بلندمدت به همدان در مدار بهره‌برداري قرار دارد و هم اينك به استفاده از آن، ششصد ليتر در ثانيه آب وارد شبكه آبرساني شهر همدان مي‌شود.
محمد ضروري افزود: اين آب از طريق خط انتقال يكصد و ۴۵ كيلومتري، طي ماه‌هاي گذشته به همدان رسيده است و از طريق خط ۱۶.۸ كيلومتري باي پس به مخزن سد آبشينه و پس از آن به تصفيه‌خانه شهيد بهشتي منتقل مي‌شود.
وي اظهار كرد: هم‌اينك آب اين طرح از طريق تصفيه‌خانه شهيد بهشتي به‌طور بهداشتي تصفيه مي‌شود و بخشي از آب مورد نياز شهر همدان را تامين مي‌كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون