• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5364 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۹ آذر

رييس سازمان هواپيمايي كشوري:

براي خريد هواپيما و هلي‌كوپتر از رهبري 23 اختيار ويژه گرفتيم

ناوگان هوايي ايران به نوسازي نياز دارد و به گفته رييس سازمان هواپيمايي كشوري، اكنون با اخذ ۲۳ اختيار ويژه از مقام معظم رهبري، خريد هواپيما، هلي‌كوپتر، ترخيص قطعات و ارز تسهيل شده است. به اذعان مسوولان حوزه هوايي كشور، در حال حاضر حدود ۲۰۰ هواپيماي كشور غير فعال است؛ اگرچه تلاش‌هايي براي ساخت هواپيما هم انجام شده، اما هنوز در اين زمينه كمبود وجود دارد زيرا نياز فعلي ما ۵۵۰ فروند هواپيماي فعال است. در حالي كه با شركت‌هاي هواپيمايي فعلي كه به دلايل مديريت‌هاي اشتباه در سنوات گذشته به بهانه‌هايي از جمله تحريم، عدم مديريت مالي و جريان‌هاي نقدي صحيح و مصرف آن در خارج از مولفه‌هاي اقتصادي حمل‌ونقل هوايي، زيان انباشته توليد كرده‌اند، امكان بهسازي ناوگان براي آينده وجود ندارد.  در اين راستا محمد محمدي‌بخش، رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه اين سازمان امروز تسهيلگر و شتاب‌دهنده است، گفت: با اخذ ۲۳ اختيار ويژه از مقام معظم رهبري امروز خريد هواپيما، هلي‌كوپتر، ترخيص قطعات و ارز تسهيل شده است بنابراين پيشنهاد مي‌كنيم در مبارزه با تحريم از اين اختيارات بهره‌مند شويد و از ظرفيت‌هاي ساير بخش‌هاي صنعت استفاده شود. وي با بيان اينكه صنعت حمل‌ونقل هوايي با استفاده از اسناد بالادستي جزو معدود بخش‌هايي است كه از ظرفيت‌هاي ساير بخش‌هاي نظامي نيز استفاده مي‌كند، خواستار هم‌افزايي بخش‌هاي بالگردي متناسب با اهداف در نظر گرفته شده در برنامه هفتم و برنامه‌هاي ۱۰ساله شد تا با تجميع نظرات موافق و مخالف در حوزه برنامه‌ريزي به برنامه‌اي هدفمند و داراي زمان و مكان مشخص دست يابيم.
نياز  جدي كشور  در  حوزه  غيرنظامي
 ۷۰۰  فروند  بالگرد  است
به گزارش ايسنا، رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه نياز جدي كشور در حوزه غيرنظامي ۷۰۰ فروند بالگرد است، اظهار كرد: در كارگروهي كه بدين منظور در سازمان هواپيمايي كشوري تشكيل شده است، از تمامي ظرفيت‌ها، بازيگران و نقش‌آفرينان اين حوزه استفاده خواهد شد و پس از تدوين برنامه اجازه عدول و خروج از برنامه به‌صورت سليقه‌اي و شخصي به كسي داده نخواهد شد. محمدي‌بخش با تاكيد بر اداره كردن اين بخش به صورت علمي و اقتصادي اضافه كرد: در اداره صنعت متدهاي جديد جايگزين متدهاي قديمي شود چرا كه ديگر نمي‌توان به سبك گذشته صنعت را اداره كرد. بنابراين استفاده از شركت‌هاي دانش‌بنيان راهبردي اساسي براي عبور از تحريم‌هاست.

بازار هلي‌كوپتري ايران اشباع نشده است
رييس سازمان هواپيمايي كشوري به استفاده از ظرفيت‌هاي ايجاد شده مطابق با تبصره ۱۸ براي شركت‌هاي دانش‌بنيان اشاره كرد و گفت: بازار هلي‌كوپتري ايران اشباع نشده است، بنابراين پيشنهاد مي‌كنم رقابت غيرمفيد را كنار بگذاريد و از اين ظرفيت ايجاد شده استفاده كنيد و مطمئن باشيد جايي كه هدفمندي ايجاد شده است سازمان هواپيمايي كشوري ديگر معافيت صادر نمي‌كند، پس باهم مشاركت كرده و از زنجيره تامين و توانمندي‌هاي بخش‌هاي ديگر به خوبي استفاده كنيد.
محمدي‌بخش با بيان اينكه توسعه در اين بخش نامتوازن است خواستار ريل‌گذاري براي ساخت هواپيما و بالگرد شد و افزود: بخش بالگردي ايران از كارنامه درخشاني برخوردار است بر همين اساس بايد براي گنجاندن اين بخش در برنامه هفتم اقدامات كارشناسي و نيازسنجي صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون