• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5367 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ آذر

كلاف سر درگم شايعات و بي‌تفاوتي مسوولان

در فدراسيون كشتي چه خبر است؟

حامد نيكدل

اين روزها حقيقتا از فدراسيون كشتي خبرهاي خوبي به بيرون درز پيدا نمي‌كند؛ كشتي ايران در حالي به پايان دوره اول رياست عليرضا دبير نزديك مي‌شود كه در ماه‌هاي اخير، حاشيه‌هايش بر ورزش ايران چنبره زده و گويي عزمي براي مديريت اين اوضاع نيست؛ بعد از مسابقات جهاني صربستان و نتايج ضعيف تيم ملي كشتي فرنگي و نتايج قابل بحث تيم ملي كشتي آزاد، انتقادات زيادي عليه مجموعه تحت هدايت عليرضا دبير شكل گرفت؛ از سوي ديگر كشتي نگرفتن اميرمحمد يزداني به دليل قرعه اسراييل هم سروصداي زيادي به پا كرد.  در ادامه حميد سوريان، يار غار دبير كه در زمان انتخابات كاملا پشت او بود و از ياران اصلي‌اش به حساب مي‌آمد، از سمت نايب‌رييسي استعفا داد و هر چه پا در مياني كردند، برنگشت تا دست قهرمان المپيك سيدني خالي از نفرات قوي باشد. در ادامه در مسابقات جهاني اميدها، ماجراي سجاد غلامي پيش آمد. كشتي‌گير وزن 86 كيلوگرم تيم آزاد ايران كه دچار افت فشار شده بود از پزشك تيم خواست به او سرم تزريق كند كه در همان سالن مسابقات اين اقدام صورت گرفت و بعد از آنكه خبر به گوش مسوولان اتحاديه جهاني رسيد، اين كشتي‌گير ديسكاليفه شد. 

اين در حالي بود كه مطمئنا در چنين اتفاقي سرپرست و سرمربي هم دخيل بودند و سهل‌انگاري آنها باعث چنين اقدامي شد، اما فدراسيون كشتي نه تنها به آنها كاري نداشت كه فقط كشتي‌گير را يك‌سال تعليق كرد. اما اين پايان حاشيه‌هاي كشتي نبود و در هفته‌هاي گذشته، ماجراي كشتي نگرفتن رحمان عموزاد در تيم بانك شهر در فينال ليگ كشتي خبرساز شد. 
پس از آنكه تيم بانك شهر رحمان عموزاد را در مرحله پاياني ليگ نداشت، مقابل تيم تاكستان در فينال شكست خورد و به نايب قهرماني رسيد تا پس از آن، مسوولان اين تيم از بدعهدي رحمان عموزاد سخن بگويند. پس از آن قهرمان جهان در سال 2022 در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه او تنها براي دو كشتي قرارداد داشته و هر دو كشتي خود را انجام داده و از طرفي مسوولان بانك شهر به او توهين كرده‌اند و...
در سوي مقابل مسعود نصيري، مربي بانك شهر در مصاحبه‌اي گفت كه عموزاد براي دو كشتي در مرحله نهايي قرارداد داشته، اما در مقدماتي يك كشتي گرفته كه آن هم براي كسب آمادگي و با هماهنگي خودش بوده؛ نكته مهم‌تر اما اين بود كه نصيري از اين سخن گفت كه برادر رحمان در اردوها مي‌گفته او تنها از سرمربي تيم ملي حرف‌شنوي دارد. از طرفي در مسابقات ليگ اين زمزمه كه پشت تيم تاكستان يكي از مسوولان تيم‌هاي ملي هست و او در تركيب و... دخالت مي‌كند، وجود داشت. همه اينها باعث شد كلاف كشتي بيشتر سردرگم شود. نكته مهم اين است كه فدراسيون كشتي نشان داده بعضي افراد به خصوص در تيم ملي كشتي آزاد، اختياراتي فراتر از مربي يا مدير تيم ملي دارند و در بخش‌هاي مختلف دخالت مي‌كنند كه همين باعث شد درباره ليگ كشتي هم همين حاشيه‌ها پيش بيايد. حاشيه‌هايي نظير اينكه افرادي از عموزاد خواسته‌اند كشتي نگيرد كه هرچند رحمان آنها را تكذيب كرد، اما اين شايعات همچنان به قوت خود باقي است؛ نكته مهم‌تر اما بي‌طرفي فدراسيون كشتي است. فدراسيوني كه بايد با داشتن يك كميته انضباطي مستقل به اين قبيل مسائل رسيدگي كند، اما تجربه نشان داده آنها حوصله‌اي براي رسيدگي به اين‌گونه مشكلات ندارند و همين‌ها هم شايعات دست داشتن برخي افراد پرنفوذ را تقويت كند؛ افرادي كه گويي قدرت‌شان فراتر از يك مربي يا مدير است و بر همه بخش‌هاي كشتي آزاد و تيم‌هاي ملي نظارت و دخالت دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون