• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5371 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ آذر

دعوت فدراسيون جهاني صعودهاي ورزشي از دختر سنگ‌نورد ايران

الناز ركابي در كلاس ‌بين‌المللي مربيگري

فدراسيون جهاني صعودهاي ورزشي، الناز ركابي را براي حضور در برنامه افزايش مربيان زن در بازي‌هاي المپيك انتخاب كرد.
الناز ركابي يكي از نمايندگان ايران در مسابقات سنگ‌نوردي قهرماني آسيا بود كه با رتبه چهارمي به كار خود پايان داد. اتفاقات رخ‌داده در اين رقابت‌ها سبب شد شايعاتي پيرامون او شكل بگيرد اما سنگنورد ايراني اعلام كرد قصد خداحافظي ندارد.
ركابي در ادامه با وزير ورزش و جوانان ديدار كرد. چندي بعد ماركو اسكولاريس رييس فدراسيون جهاني صعودهاي ورزشي از محمود خسروي وفا رييس كميته ملي المپيك ايران خواست هرچه زودتر زمينه تمرينات اين ورزشكار را به منظور حضور در رقابت‌هاي كسب سهميه المپيك پاريس ۲۰۲۴ مهيا سازد تا او با آمادگي كامل در مسابقات جهاني آينده حضور داشته باشد.
خسروي وفا هم از وضعيت خوب الناز ركابي پس از بازگشت از مسابقات خبر داد و تاكيد كرد كميته ملي المپيك تلاش مي‌كند تا الناز ركابي ورزشكار شايسته صخره‌نوردي كشورمان در رقابت‌هاي جهاني پيش رو حضور داشته باشد.
حالا فدراسيون جهاني صعودهاي ورزشي در قالب برنامه‌اي موسوم به «آرزوها» از ركابي دعوت كرده همراه با سه ورزشكار ديگر در برنامه افزايش مربيان زن در بازي‌هاي المپيك شركت كند.
سايت فدراسيون جهاني صعودهاي ورزشي در گزارشي نوشت سومين گروه از مربيان از سراسر جهان به مسير زنان در ورزش با عملكرد بالا (WISH) ملحق شده‌اند. هدف اين برنامه، افزايش تعداد مربيان زن در بازي‌هاي المپيك است. در بخش سنگ‌نوردي، بئاتريكس چونگ از سنگاپور، استلا كراسيدو از يونان، مگان مك دونالد از امريكا و الناز ركابي از ايران؛ همگي براي شركت در اين برنامه كه توسط كميته بين‌المللي المپيك و همبستگي المپيك ايجاد شده، انتخاب شدند.
آنها به سومين گروه عمومي برنامه «WISH» مي‌پيوندند و برنامه «آجا رامسكار» اسلوونيايي را دنبال مي‌كنند كه آگوست ۲۰۲۲ (مردادماه ۱۴۰۱) به عنوان بخشي از برنامه دوم آغاز شده است. با حمايت انجمن فدراسيون‌هاي بين‌المللي المپيك تابستاني و فدراسيون بين‌المللي صعودهاي ورزشي (IFSC)، فضا براي مربيان زن كه پتانسيل و جاه‌طلبي براي موفقيت و كسب نقش در سطوح مربيگري نخبه در ورزش را ابراز مي‌كنند، باز است.
درخواست آنها اواسط نوامبر (آبان) توسط كميته‌هاي ملي المپيك سنگاپور، يونان و ايران تاييد و تصويب شد تا بتوانند برنامه را آغاز كنند؛ يعني درخواست ركابي بعد از اتفاقات مسابقات قهرماني آسيا توسط ايران تاييد و تصويب شده است.
هر چهار شركت‌كننده در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) در اولين جلسه آنلاين شركت كردند تا برنامه ۲۱ ماهه رهبري كنار بانوان ورزشكار ساير ورزش‌هاي المپيك را آغاز كنند.
گام بعدي در برنامه يادگيري تركيبي، يك جلسه اقامتي پنج روزه در انگليس در فوريه ۲۰۲۳ (بهمن) خواهد بود. سپس تركيبي از جلسات آنلاين، جلسات رهبري و جلسات مربي خاص ورزشي برگزار خواهد شد.
دبرا گاوريچ دبيركل IFSC در اين باره اظهار داشت: برنامه WISH يك فرصت فوق‌العاده براي مربيان زن ما است تا دانش و تجربه ضروري را به دست آورند. اين برنامه به آنها كمك مي‌كند با اعتماد به نفس و رهبري در آينده مربيگري خود توانمند شوند.
وي تصريح كرد: همه زنان در اوايل نشان دادند چقدر با برنامه‌اي اينچنيني سازگار هستند، چه دانش مربيگري خود را در حال حاضر گسترش دهند و چه پس از پايان دوران رقابتي سنگ‌نوردي خود فعاليت كنند. به‌طور منظم با همه شركت‌كنندگان خود صحبت مي‌كنيم و به حمايت از آنها در طول سفر ادامه خواهيم داد.
منبع: طرفداري

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون