• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5378 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۶ آذر

اخبار اميدبخشي كه نبايد از چشم‌مان دور بماند

الياس حضرتي

در اين يادداشت تلاش مي‌كنم تا معدود و اندك اتفاقات خوب و اميدبخش را با هدف انگيزش مسوولان و باز نگه داشتن منفذ اميد‌ مردم براي اصلاح امور يادآوري كنم. پرواضح است كه حال مردم خوب نيست و روزهاي سخت و تلخي را از سر مي‌گذرانيم. در روزهايي كه دشمنان ايران و رسانه‌هاي فارسي‌زبان خارج‌نشين اخبار خوب و اميدبخش را بايكوت مي‌كنند و پمپاژ نااميدي و البته فضاسازي براي بدتر و خشونت‌بار‌تر شدن شرايط را در دستور قرار داده‌اند، در اين روزگار شايد وجود چنين رويكردي بيش از پيش نياز باشد.
آزادي اميرحسين رحيمي خبر خوب هفته گذشته بود كه بعد از مدت‌ها لبخند را بر لبان مردم نشاند كه جاي تشكر از آقاي محسني‌اژه‌اي و دستگاه قضا دارد. چنين تصميمات درست و به موقعي مي‌تواند ما را از بحران خارج كند و آتش خشم را كم‌كم از بين ببرد. همچنين آزادي خانم شريفي در ايلام و چند جوان ديگر در زنجان هم قدم‌هاي بعدي در اين مسير خوب و تاثيرگذار بود.
اميدوارم كه جناب آقاي اژه‌اي باهوش و درايتي كه از خود نشان داده همين مسير اصلاحي را پيش ببرد و حتي‌الامكان از صدور احكام خشن بالاخص اعدام دوري كنند و آزادي هنرمندان و خبرنگاران بازداشتي هم در دستور كار دستگاه قضا قرار گيرد. همچنين مواضع اخير رييس عدليه در مورد جايگاه زن و اعلام تصميم به اصلاح امور هم در نوع خود به‌روز و منطبق با نياز امروز و مطالبه جامعه جوان ايران بوده و هست.
دو نكته مثبت ديگر در هفته گذشته به دولت مربوط است. سفر اخير آقاي رييسي به بجنورد و ديدار مردمي و ملاقات‌هاي رو‌در‌رو با اقشار مختلف اقدام مثبت ديگري بود. در يادداشت‌هاي قبلي‌ام هم اشاره كردم كه اقدامات اجرايي و گزارش‌هاي پي‌در‌پي از پيشرفت مصوبات رييس‌جمهور مي‌تواند اهميت و تاثير چنين سفرهايي را دوچندان كند. 
و در آخر اظهارات اخير وزير ارشاد در مورد فعاليت هنرمندان در نوع خود خوب و البته ناكافي بود. جناب آقاي اسماعيلي ضمن دعوت از هنرمندان، بايد در تصميمات اساسي و اصلاحي وزارتخانه نيز از نظرات كارشناسي آنها استفاده كرده و فضا را به سمت همدلي بيشتر برده و ترغيب به توليد هنر و انديشه و سرگرمي كند. تبديل اعتراض و انتقاد به توليد اثر فرهنگي و هنري مي‌تواند به يك جريان نو و مهم تبديل شود و قدم اول در اين موج جديد را بايد وزارت فرهنگ و ارشاد بردارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون