• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5385 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۴ دي

پاسخ مركز پژوهش‌هاي مجلس به يك گزارش:

پيشنهادي براي گران كردن نان نداديم

مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان توضيحاتي به خبر خلاف واقع از گزارش اين مركز در خصوص «بررسي طرح اصلاح نظام پرداخت يارانه نان ازسوي دولت سيزدهم در سال 1401» مبني بر افزايش قيمت نان، پاسخ داد. به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، در روز پاياني آذرماه و پس از انتشار گزارش اين مركز با عنوان «بررسي طرح اصلاح نظام پرداخت يارانه نان ازسوي دولت سيزدهم در سال 1401»، خبرهايي خلاف واقع درخصوص اين گزارش در برخي رسانه‌ها منتشر شد كه به منظور تنوير اذهان و افكار عمومي، نكات و توضيحاتي به شرح ذيل عنوان مي‌شود. 
1- پس از اجراي طرح اصلاح نظام پرداخت يارانه نان توسط دولت محترم سيزدهم، مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، بنا به رسالت خود نسبت به بررسي و آسيب‌شناسي شيوه اجراي اين طرح اقدام نمود. در اين گزارش ضمن بيان كاركردهاي مثبت طرح اصلاح شيوه پرداخت يارانه نان، با هدف كمك به دولت محترم مشكلاتي احصا شد كه با مرتفع نمودن آن، اثربخشي طرح حاضر افزايش خواهد يافت.
2- برخي رسانه‌‏ها متاسفانه با زيرپاگذاشتن اخلاق حرفه‌اي و با شيطنت و تحريف واقعيت گزارش، نسبت به انعكاس خلاف واقع و مغرضانه مطالب آن اقدام كرده و مدعي شدند كه گران كردن نان پيشنهادي است كه مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي براي بهبود وضعيت موجود ارايه داده است. عنواني كه مورد توجه شبكه‌هاي معاند هم قرار گرفت. اين در حالي است كه در گزارش مورد بحث، هيچ‌گونه پيشنهادي مبني‌بر گران كردن قيمت نان داده نشده است؛ بلكه در مقابل، به‌طور مكرر و در بخش‌هاي مختلف گزارش بر نظارت و كنترل قيمت نان تاكيد شده است. همچنين به راهكارهايي اشاره شده كه در صورت اجرا، مصرف‌كنندگان و نانوايان از آن منتفع خواهند شد.
3- همچنين جهت تبيين واقعيت‌ها، جمع‌بندي و نتيجه‌گيري‌هاي پاياني گزارش مذكور به خوبي بيان‌كننده پيشنهادهاي مركز پژوهش‌هاي مجلس بوده است كه در هيچ‌كدام از آنها، حتي اشاره‌اي به گران كردن نان نشده است.
4- پرداختن به موضوعات مهم و حساسي كه در ارتباط مستقيم با زندگي و معيشت مردم قرار دارد، نيازمند توجه دقيق است، از همين رو انتظار مي‌رود تا باز نشر اخباري كه برخلاف واقعيت و برداشت‌هاي ناصواب تهيه مي‌شود، با رجوع به منبع اصلي آن مورد دقت قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون