• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5385 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۴ دي

گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با برادر مقتول كه توسط كارگر مغازه‌اش به قتل رسيد

به خاطر يك مشت دلار

فيلم ضبط شده توسط دوربين‌هاي مداربسته نشان مي‌دهد قاتل همدست ايراني داشته و با پرايد سفيد اطراف مغازه كشيك مي‌داده است

بهاره شبانكارئيان

چهارشنبه 30 آذر ماه سال جاري كشف جسد مرد ميانسالي در مغازه‌‌اش در مركز تهران توسط يك مشتري به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد كه با اعلام اين خبر تيمي زبده از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، متخصصان پزشكي قانوني و تيم تشخيص هويت به همراه محمدحسين زارعي؛ بازپرس ويژه قتل شعبه اول دادسراي امور جنايي راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي به محض حضور در مغازه برنج‌فروشي با جسد مردي حدودا 50 ساله مواجه شدند كه روي صورت به زمين افتاده و قاتل بيش از 10 ضربه چاقو از ناحيه سر و بدن به او وارد كرده بود. تحقيقات ابتدايي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي حكايت از آن داشت كه مقتول با انگيزه نامشخص ازسوي شاگرد مغازه‌اش هدف ضربات مهلك چاقو قرار گرفته و كشته شده كه مرد جنايتكار پس از ارتكاب قتل از صحنه جرم بلافاصله گريخته است. كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي به دنبال دريافت اين اطلاعات مهم دوربين‌هاي مداربسته را اطراف صحنه جرم براي شناسايي محل اختفاي قاتل هدف بازبيني قرار دادند و اقدامات اطلاعاتي را كليد زدند. با دستور محمد‌حسين زارعي؛ بازپرس ويژه قتل شعبه اول دادسراي امور جنايي، جسد مقتول براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در رابطه با دستگيري مرد جنايتكار ادامه دارد. در بررسي‌هاي اوليه متخصصان پزشكي قانوني علت مرگ را اصابت ميله آهني اعلام كردند.  در بازبيني دوربين‌هاي مداربسته اطراف محل جنايت كه توسط كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي صورت گرفت، تصوير عامل جنايت به دست آمد. متهم كارگر افغانستاني مقتول بود كه به عنوان باربر و تخليه گوني‌هاي برنج براي مقتول كار مي‌كرده است. دوربين‌ها كارگر افغانستاني را نشان مي‌داد كه وارد مغازه شده و پس از جنايت لحظاتي بعد در حالي كه كيف دستي مقتول را همراه داشت، از مغازه خارج شده است. حالا خبرنگار «اعتماد» طي مصاحبه‌اي كه با برادر مقتول داشته است، جزييات روز حادثه را موشكافي مي‌كند.

اتفاقا برادرم خيلي به افغان‌ها اعتماد داشت
«محمد.ه» برادر مقتول در‌خصوص روز حادثه به «اعتماد» مي‌گويد: «ظهر چهارشنبه اين اتفاق افتاد. برادر من در مغازه برنج‌فروشي‌اش دو كارگر افغاني داشت، اتفاقا به افغاني‌ها هم خيلي اعتماد داشت. همان روز چهارشنبه برادرم مهمان داشت و خيلي هم اصرار كرده بود كه ناهار را پيش او باشد اما مهمانش قبول نمي‌كند و مي‌گويد كه كار دارد و مي‌رود. وقتي مهمان برادرم مغازه را ترك مي‌كند يكي از كارگران افغاني برادرم كه حدود بيست روز بود براي كار در مغازه برادرم آمده بود به كارگر ديگر برادرم كه مدت طولاني بود در مغازه او كار مي‌كرد مي‌گويد كه برو براي ناهار نان بخر. وقتي كارگر قديمي برادرم براي خريد نان مغازه را ترك مي‌كند اين كارگر به طمع دلارهايي كه برادرم خريده بود و در كيفش داشت با چاقو به سمت محسن حمله مي‌كند و او را به قتل مي‌رساند، چون از روبه‌رو حريف برادرم نمي‌شد تمام ضربات چاقو را از پشت سر به او وارد كرده بود. در مورد نحوه قتل بيشتر از اين نمي‌توانم صحبت كنم چون شرايط روحي خوبي ندارم كه آن لحظات را مرور كنم.» برادر مقتول در پاسخ به چند سوال آخر به شرح زير جواب مي‌دهد.
   برادرتان متاهل بود يا مجرد؟ 
متاهل بود و دو فرزند دارد.
   برادرتان در كدام محل برنج‌فروش بود؟
برادرم در منطقه نواب به كار عمده‌فروشي برنج مشغول بود.
   آيا قاتل دستگير شده است؟ 
قاتل همان لحظه فرار كرده و كيف دلار را با خود برده. حتي موبايل برادرم را هم با خودش برده و فعلا هم دستگير نشده است. فيلم‌ها را ما نداريم و آگاهي تمام آنها را با خود برده است. 
   از مشخصات ظاهري قاتل مي‌توانيد بگوييد و اينكه چند سال داشت؟
درشت‌هيكل بود و ريش داشت. حدود بيست و شش، هفت سال دارد. نمي‌دانم متاهل بود يا مجرد چون تازه براي كار به مغازه برادرم آمده بود ولي كارگر ديگر برادرم مدت طولاني‌تري بود كه در مغازه او كار مي‌كرد. اين دو كارگر از همان ابتدا ميانه خوبي با هم نداشتند.
   چه كسي و چگونه از اين ماجرا به شما اطلاع داد؟
يكي از دوستانم كه همان روز سمت مغازه برادرم كار داشت به من اطلاع داد كه حاج محسن با يك نفر درگير شده خودت را زودتر برسان. من هم خودم را سريع رساندم اما ديگر دير شده بود. وقتي رسيدم نمي‌دانم برادرم قصد داشته به كدام سمت برود حالا يا سمت اتاق يا روشويي، ولي وقتي خودش را به آن سمت مي‌كشاند همان‌جا هم مي‌افتد و ديگر نمي‌تواند جلوتر برود.
   آيا برادرتان را به بيمارستان منتقل كرديد؟
خير. همان موقع با اورژانس تماس گرفتيم. اورژانس هم آمد اما برادرم تمام كرده بود. روز پنجشنبه هم مراسم خاكسپاري برادرم بود.
و اما خبرنگار «اعتماد» ديروز در آخرين تماسي كه با برادر مقتول در رابطه با دستگيري قاتل داشت مشخص شد كه قاتل يك همدست ايراني نيز داشته است. برادر مقتول در اين باره گفت: «در بازبيني فيلم‌هايي كه توسط دوربين مداربسته مغازه ثبت و ضبط شده است، معلوم شده كه قاتل يك همدست ايراني داشته و قبل از اين حادثه او با يك پرايد سفيد كمي آن طرف‌تر از مغازه كشيك مي‌داده است.»

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون