• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5395 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۷ دي

گزارش اختصاصي اعتمادآنلاين از نقل‌وانتقالات زمستاني پرسپوليس و استقلال

عليپور گفته نمي‌آيم، سيامك خداحافظي مي‌كند و كاوه آبي‌پوش مي‌شود

روزبه دلاور

قطار ليگ به ايستگاه پانزدهم رسيد و تيم‌هاي ليگ برتري براي حضور پر قدرت در ادامه ليگ وارد بازار نقل و انتقالات مي‌شوند. در ليگ كشورمان مثل ديگر ليگ‌هاي دنيا هميشه بازار نقل و انتقالات از جذابيت خاصي براي علاقه‌مندان به فوتبال برخوردار است اما اين‌بار شرايط به خصوص براي دو تيم پرهوادار پرسپوليس و استقلال متفاوت به نظر مي‌رسد. رشد بي‌سابقه نرخ ارز باعث شده كمتر تيمي سراغ بازيكنان خارجي برود و به همين علت مديران باشگاه‌ها در حفظ ستارگان داخلي هنر مديريت خود را به خرج خواهند داد و پيش‌بيني مي‌شود زمستان امسال خبري از تركاندن بمب و خروج و ورود هيجاني ‌نخواهد بود!

در گزارش امروز «اعتمادآنلاين» به اخبار پيرامون نقل و انتقالات استقلال و پرسپوليس پرداختيم، دو باشگاه پرطرفدار كه در رقابت براي كسب عنوان قهرماني در كورس قرار دارند. ذكر اين نكته ضروري است كه در فوتبال اما و اگرهاي فراواني وجود دارد و بازيكنان اين رشته پردرآمد ممكن است هر لحظه تصميم غيرقابل پيش‌بيني براي آينده فوتبالي خود بگيرند.

پرسپوليسي‌ها مهاجم مي‌خواهند و نيم‌نگاهي به جذب مدافع چپ دارند
پرسپوليسي‌ها با جدايي قريب‌الوقوع لوكاديا و مصدوميت‌هاي پي در پي دياباته در خط حمله با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌كنند. بيراه نيست اگر بگوييم يحيي گل‌محمدي در دوسال گذشته در خط حمله كمبود بازيكن داشته است و گويا اين معضل، دست‌بردار تيمش نيست! يحيي كه تا قبل از دربي يكي از بهترين مهاجمان خارجي تاريخ ليگ برتر را داشت با از دست دادن لوكاديا به دنبال جذب مهاجم است، اما اين مربي محجوب خوب مي‌داند در شرايط فعلي كشورمان، جذب مهاجمي در حد و اندازه‌هاي لوكا تا حدود زيادي غيرقابل تصور و تقريبا ناممكن است؛ با اين حال وي در حال بررسي مهره‌هايي است كه توانايي كشيدن جور خط حمله تيمش را داشته باشند. اما يكي ديگر از خطوطي كه در طول فصل جاري ذهن سرمربي پرسپوليس را مشغول كرده سمت چپ خط دفاعي اين تيم است. اميري كه با كمبود مهره در خط حمله بيشتر مي‌تواند در زمين رقبا موثر باشد، احمدي كه يك مهره جوان و كم‌تجربه است و علي نعمتي كه پست تخصصي‌اش مثل وحيد اميري مدافع چپ نيست با اين حال همان‌طوركه در اول مطلب اشاره شد جذب بازيكن كارآمد در نيمه راه به هيچ عنوان آسان نيست و شايد گل‌محمدي راضي شده باشد با همين‌ موجود در سمت چپ خط دفاعي ليگ را به پايان برساند.

منشا پرسپوليسي مي‌شود؟ او مشكل گرفتن رضايتنامه ندارد
تا اين لحظه چند بازيكن خارجي به سرمربي پرسپوليس معرفي شده كه با نرخ ارز فعلي بعيد است مهاجمي در حد و اندازه‌هاي اين تيم پيدا شود، با اين حال يحيي مشغول بررسي گزينه‌هاي پيشنهادي است . گادوين منشا يكي از مهاجماني است كه از ابتداي فصل دوست داشت بازهم پيراهن پرسپوليس را بر تن كند اما سرمربي سرخ‌ها در حال بررسي شرايط اين مهاجم است، اتفاق مهمي كه مي‌تواند اين مهاجم آفريقايي را به پرسپوليس برساند، اين است كه او مشكلي براي گرفتن رضايتنامه از مس ندارد و تيم رفسنجاني حاضر شده رضايتنامه گادوين را براي هرتيمي كه خواهانش است، صادر كند.

مغانلو و نورافكن پرسپوليسي نمي‌شوند مثل عليپور!
اما اين روزها شايعات زيادي به وجود آمده كه به احتمال بسيار شهريار مغانلو و اميد نورافكن در نيم فصل پرسپوليسي خواهند شد اما با اطلاعاتي كه خبرنگار  اعتمادآنلاين به دست آورده حضور اين دو بازيكن در نيم‌فصل به تهران صحت ندارد از اين جهت كه آنها تحت قرارداد با سپاهان هستند و مديران سپاهاني رضايت نمي‌دهند دو ستاره تيم‌شان را به رقيب بفروشند. علي عليپور، مهاجم‌ سابق قرمزها هم يكي از بازيكناني بود كه نامش به عنوان گزينه پرسپوليسي شدن مطرح شد اما اين مهاجم در تماس با خانبان، مربي پرسپوليس گفت تيمش اجازه خروج به او نمي‌دهد.

يك سهميه خالي بيشتر مي‌شود؟
در ليست پرسپوليس يك جاي خالي وجود دارد كه به احتمال بسيار زياد با جذب يك مهاجم پر مي‌شود اما چند بازيكن در اين تيم هستند كه زمزمه‌هايي از نارضايتي‌شان از نيمكت‌نشيني به گوش رسيد. طبق اطلاعات به دست آمده اين بازيكنان در نيم‌فصل دوست دارند پيراهن تيم ديگري را بر تن كنند. ابوالفضل سليماني و علي جودكي دو بازيكن پرسپوليس از جمله اين نفرات هستند. در اين زمينه صحبت‌هايي مطرح شده كه احتمالا اين دو به عنوان بازيكن قرضي به تيم ديگري خواهند پيوست اما بازيكناني مثل سيامك نعمتي و مهدي عبدي و حامد پاكدل هم از نيمكت‌نشيني در پرسپوليس دل خوشي ندارند و اگر پيشنهاد خوبي داشته باشند بعيد نيست اين تيم را ترك كنند.

استقلال به دنبال مهاجم تراكتور و چند مهره ديگر
وضعيت نقل‌وانتقالاتي استقلال با پرسپوليس متفاوت است و ساپينتو در ميانه فصل نمي‌خواهد چند بازيكن تيمش را حفظ كند. البته در استقلال هم مثل پرسپوليس خبري از بريز و بپاش و تركاندن بمب‌هاي معروف فتح‌الله‌زاده نخواهد بود. مديران استقلال بيشتر چشم به بازگشت ستارگان سابق تيم‌شان دارند و مهره‌هاي اصلي را حفظ خواهند كرد.

كاوه مي‌آيد و شهباززاده رفتني است؟
انتخاب اول استقلال در خط حمله، كاوه رضايي خواهد بود. مهاجم‌ محبوب هواداران استقلال كه در نيم‌فصل و به دليل اشتباه مديران وقت اين تيم سر از تراكتور درآورد و با شروع نيم فصل دوم جاي خالي براي او باز خواهد شد. با بازگشت كاوه رضايي به احتمال فراوان سجاد شهباززاده تيم ديگري را براي ادامه فوتبالش انتخاب مي‌كند.

علي كريمي مي‌آيد يا يك هافبك بازي‌ساز؟
مديران استقلال مذاكراتي را با علي كريمي بازيكن ملي‌پوش سابق اين تيم داشتند اما احتمال اينكه كريمي قيد بازي در ليگ تركيه را بزند و به تهران بازگردد خيلي زياد نيست. همچنين ساپيتنو از باشگاه ‌خواسته ‌مقدمات حضور يك بازيكن بازي‌ساز خارجي را فراهم كند كه بايد ديد اين اتفاق رخ خواهد داد يا خير.

زواري، رمضاني، نيك‌نفس و آمانوف خروجي‌هاي احتمالي
از محمدحسين زواري و آرمان رمضاني و محمدزبير نيك‌نفس به عنوان خروجي‌هاي احتمالي استقلال نام مي‌برند اما چنانچه كريمي يا يك هافبك بازي‌ساز خارجي به استقلال اضافه شوند نام آمانوف به عنوان اسمي‌ترين بازيكني كه در نيم‌فصل استقلال را ترك كرده به ثبت خواهد رسيد. هرچند در شرايط عادي هم هافبك ازبكي به دليل نيمكت‌نشيني‌هاي متوالي، تمايلي به ادامه همراهي با استقلال را ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون