• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5398 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۰ دي

رهبر انقلاب در ديدار جمعي از مردم قم:

راه برطرف كردن وسوسه تبليغاتي اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نيست

اغتشاش خياباني خيانت است، دستگاه‌هاي مسوول با خيانت برخورد جدي مي‌كنند

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح دوشنبه در سالروز قيام تاريخي مردم قم در ۱۹ دي ۱۳۵۶ در ديدار جمعي از مردم اين شهر، حوادث تحول‌آفرين تاريخ را در بر دارنده تجربيات بزرگِ درس‌آموز يا متضمن يك سنت الهي خواندند و با اشاره به نجات ايران از پنجه غارتگر و خونين امريكا با پيروزي انقلاب اسلامي گفتند: پس از دستور كارتر در ۴۳ سال قبل براي سرنگوني جمهوري اسلامي، امريكايي‌ها از هر وسيله‌اي به‌خصوص تبليغات و پروپاگاندا براي تحقق اين هدف استفاده كرده‌اند اما همچنانكه در اين اغتشاشات هم مشخص شد ناكام مانده‌اند و ملت بزرگ ايران و مسوولان كشور به فضل الهي، با همت به كارهاي بزرگ و تحولي، به رفع نقاط ضعف و شتاب بيشتر در مسير تحقق اهداف و خواسته‌ها ادامه مي‌دهند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي زنده نگه داشتن و درس‌آموزي از حادثه عظيم ۱۹ دي ۵۶ قم را ضروري برشمردند و گفتند: نهضت عظيمي كه به پرچمداري مردم مومن و انقلابي قم در سراسر كشور آغاز شد، سرنگوني رژيم ديكتاتوري، بيرون كشيدن ايران از هاضمه غرب و احياي هويت تاريخي و اسلامي كشور را دنبال مي‌كرد چرا كه ايرانِ زمان پهلوي در زير دست و پاي فرهنگ غلط و تسلط سياسي- نظامي امريكايي‌ها له شده بود.
ايشان كتمان يا كمرنگ كردن ايام‌الله و حوادث تاريخي را راهبرد جريان باطل دانستند و افزودند: برخلاف قرآن كه همه را به ياد و ذكر ايام‌الله و حوادث عظيم فرا مي‌خواند، جريان باطل مي‌خواهد از نورافشاني و هدايت‌بخشي اين‌گونه ايام جلوگيري كند كه تلاش براي كمرنگ كردن يا كتمان روزهايي مانند ۲۲ بهمن، ۲۹ بهمن، ۱۹ دي، ۹ دي، تشييع شهيد سليماني و تشييع شيهد حججي، نمونه‌هاي اين تلاش است.
رهبر انقلاب با اشاره به عكس‌العمل سريع مردم مومن و با اخلاص قم در ۱۷ دي ۵۶ يعني همان روز انتشار مقاله‌اي سخيف و موهن نسبت به امام خميني به دستور دربارِ پهلوي گفتند: اين حركت در روز ۱۸ دي ادامه يافت و در ۱۹ دي به قيامي فراگير تبديل شد و قمِ پُر افتخار اولين پرچم انقلاب را برافراشت و مسيري نوراني در كشور به وجود آورد.
ايشان سرعت در احساس تكليف، خطرپذيري در مقابل رژيم سنگدل و خونخوار طاغوت و حركت بهنگام و بدون ترديد را از جمله ويژگي‌هاي قيام ۱۹ دي مردم قم برشمردند و تاكيد كردند: هر حركتي كه از اين ويژگي‌ها برخوردار باشد حتما به اهداف مورد نظر مي‌رسد.
رهبر انقلاب، دفاع مقدس را نمونه درخشان نتيجه گرفتن ملت از احساس تكليف، ورود بهنگام و به جان خريدن خطرات برشمردند و گفتند: صدام ديوانه با امكانات فراوان و پشتيباني امريكا، شوروي، ناتو و كشورهاي مرتجع و با هدف تجزيه ايران حمله كرد اما ايران در اين جنگ احزاب پيروز شد و آنها هيچ غلطي نتوانستند بكنند و حتي يك وجب از خاك كشور جدا نشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پشت‌گرمي رژيم طاغوت به امريكا را علت بي‌عقلي و جسارت در چاپ مقاله موهن عليه امام خميني خواندند و گفتند: چند روز قبل از ۱۹ دي، كارتر در تهران و در حالت مستي، ايران را جزيره ثبات ناميده بود اما اين حمايت نتيجه‌اي نداد چرا كه به فرموده قرآن، نتيجه اتكا به نيروي كفر چيزي جز شكست نيست.
رهبر انقلاب با اشاره به نفوذ بسيار بالاي امريكا در رژيم پهلوي، مبارزه مردم با طاغوت را در واقع مبارزه با امريكا خواندند و افزودند: علت تبعيد امام در سال ۱۳۴۳، اعتراض ايشان به قانون كاپيتالاسيون بود كه به امريكايي در مقابل هر جنايتي در ايران مصونيت مي‌داد و مردم در مقابل چنين نفوذي قيام كردند و ايران را نجات دادند كه پايه دشمني امريكا با ملت شد.
ايشان نكته مهم ديگر حادثه ۱۹ دي قم را جلوگيري از نفوذ افراد پُر مدعا و بي‌ريشه در مسير نهضت اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: در مشروطه، نفوذ افراد ناباب موجب كج شدن راه نهضت به سمت سفارت انگليس شد اما در انقلاب اسلامي به علت حضور پر رنگ شخصيت‌هاي موجّه ديني در ميدان و پرچمداري علما در شهرهاي مختلف و همراه كردن دل‌هاي مردم با نهضت، همه حتي مخالفان و گروه‌هاي مختلف مانند كمونيست‌ها، مرعوب حركت عظيم مردمي و آن نهيب‌هاي امام بزرگوار شدند كه از نجف و در درس طلبگي خود دنيا را به لرزه مي‌انداخت و ما هنوز حتي امام و عظمت آن شخصيت را نيز به درستي نشناخته‌ايم.
رهبر انقلاب اسلامي، پيروزي انقلاب و نجات ايران از سلطه سنگين امريكا را علت اصلي دشمني با نظام اسلامي برشمردند و با اشاره به انتشار سندي طبقه‌بندي شده از يك مركز معتبر امريكايي مبني بر دستور كارتر رييس‌جمهور وقت براي سرنگوني جمهوري اسلامي، آن‌هم فقط ۱۰ ماه پس از پيروزي انقلاب، گفتند: براساس اين سند، كارتر به سازمان سيا دستور مي‌دهد كه جمهوري اسلامي را سرنگون كند و اولين راهبردي كه براي سرنگوني ذكر كرده، استفاده از ابزار تبليغات است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تلاش براي ضربه زدن به نظام اسلامي به وسيله مجموعه‌اي از اقدامات اعم از تهديد، تحريم، جاسوسي، نفوذ، فشار حداكثري، ايجاد اتحادهاي ضد ايراني، ايران‌ستيزي، اسلام‌ستيزي و شيعه‌ستيزي را تلاش مستمر امريكايي‌ها در طول ۴۳ سال گذشته خواندند و افزودند: در راس همه اين كارها، ضربه زدن به جمهوري اسلامي به وسيله تبليغات بوده است.
ايشان افزودند: البته معلوم است كه دشمن موفق به عملي كردن نيت شوم خود نشده و جمهوري اسلامي امروز با ريشه‌هاي مستحكم خود در داخل و حتي منطقه، قابل مقايسه با روز اول نيست اما آن كارها به كشور ضربه زد و ما مي‌توانستيم جلوتر از نقطه كنوني باشيم.
رهبر انقلاب، تمركز توان كشور بر مقابله با جنگ تحميلي هشت‌ساله و همچنين مقابله با فشارها و تحريم‌ها را موجب كند شدن پيشرفت كشور دانستند و خاطرنشان كردند: آن توان مي‌توانست به صورت كامل صرف سازندگي، پيشرفت و ريشه‌كني فقر شود.
ايشان جبران و برطرف كردن كندي‌هاي ناشي از دشمني‌ها را ممكن خواندند و افزودند: با كار بيشتر، ايمان و اعتقاد و مجاهدت خستگي‌ناپذير و شبانه‌روزي مي‌توانيم در همه بخش‌ها ضعف‌ها را برطرف كنيم همچنانكه در حوزه‌هاي علمي، دفاعي و بخش‌هايي از توليد، كارها و جبران‌هاي خوبي انجام شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان‌شان به تحليل هدف طراحان اغتشاشات اخير پرداختند و گفتند: دست دشمن خارجي در اين حوادث كاملا عيان بود و اينكه تا گفته مي‌شود دخالت دشمن خارجي، عده‌اي آن را انكار مي‌كنند و مي‌گويند اين حوادث تقصير شماست، صحيح نيست.
ايشان با اشاره به نقش‌آفريني آشكار و غيرقابل اغماض امريكايي‌ها و اروپايي‌ها در حوادث اخير خاطرنشان كردند: مهم‌ترين وسيله دشمن در اين اغتشاشات كار تبليغاتي و وسوسه از طريق فضاي مجازي و رسانه‌هاي غربي، عربي و عبري بود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: عده‌اي اين‌طور وانمود مي‌كردند كه افراد حاضر در اغتشاشات مخالف ضعف‌هاي مديريتي و اقتصادي كشور هستند، در حالي كه برعكس، هدف آنها برطرف كردن ضعف‌ها نبود بلكه هدف‌شان از بين بردن نقاط قوت كشور بود.
ايشان در تبيين اين مساله به هدف قرار دادن نقاط قوتي همچون امنيت كشور، متوقف كردن پيشرفت علمي از طريق به تعطيلي كشاندن مراكز تحصيلي و علمي، متوقف كردن رشد توليد داخلي و همچنين متوقف كردن مسائل در حال رونق‌گيري مانند گردشگري اشاره كردند و افزودند: البته در اينكه مشكل اقتصادي و معيشتي وجود دارد شكي نيست اما آيا اين مشكل با آتش‌زدن سطل زباله و اغتشاش خياباني حل مي‌شود؟ بدون ترديد اين كارها خيانت است و دستگاه‌هاي مسوول نيز با خيانت، برخورد جدي و عادلانه مي‌كنند.
ايشان در بخش پاياني سخنان‌شان به دو مساله ديگر نيز اشاره كردند. مساله اول تاكيد مجدد بر «جهاد تبيين» بود كه در اين زمينه گفتند: در راس نقشه‌هاي بدخواهان، تبليغات و به قول خودشان پروپاگانداست كه علاج آن، تبيين صحيح حقايق از زبان‌هاي مختلف و با ابتكار و نوآوري است، چرا كه راه برطرف كردن وسوسه تبليغاتي اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نيست بلكه تبيين و روشنگري است.
نكته پاياني رهبر انقلاب، تاكيد بر انجام شدن كارهاي بزرگ و تحولي بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اصل انقلاب اسلامي را تحولي بزرگ و عبور‌دهنده كشور از گردنه‌هاي سخت خواندند و افزودند: در ادامه راه نيز در زمينه‌هاي مختلف همچون اقتصاد، فرهنگ، امنيت و علم نيازمند كارهاي بزرگ و تحولي هستيم و اين تحول مبتكرانه با وجود مسوولان و جوانان پر تلاش در دانشگاه‌ها و بخش‌هاي ديگر، ممكن و شدني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون