• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5398 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۰ دي

از ابتداي سال 1401 چراغ سالن‌هاي تئاتر بار ديگر روشن شد

واكنش وزارت ارشاد به گزارش «اعتماد»

اعتماد| به دنبال انتشار گزارشي كه روز گذشته با عنوان «تحقق ناممكن‌ها در عالم خيال» در صفحه هنر و ادبيات «اعتماد» منتشر شد، روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي متني را به عنوان پاسخ به روزنامه ارسال كرده كه عينا منتشر مي‌شود. 
- امسال، جشنواره منطقه‌اي فجر با رويكرد عدالت فرهنگي به عنوان پيشاني رفتارهاي دولت مردمي در حوزه فرهنگ و هنر پس از هفت سال تعطيلي، احيا شده است كه اين مهم هم‌اكنون تحت عنوان بيست و هفتمين جشنواره مناطق كشور در مناطق چهارگانه شامل كرمانشاه با ميزباني ۱۶ تا ۱۸ گروه از ۹ استان، بوشهر با ميزباني ۱۶ تا ۱۸ گروه از ۸ استان، استان فارس با ميزباني ۱۶ تا ۱۸ گروه از ۸ استان و مازندران با ميزباني ۱۶ تا ۱۸ گروه از ۹ استان با استقبال بسيار خوب هنرمندان و حضور پرشور مردم در حال برگزاري است. 
- در اين جشنواره 69 نمايش برگزيده جشنواره‌هاي استاني فجر، يك‌بار ديگر در مرحله منطقه‌اي محك خوردند تا اين امر علاوه بر توجه به استعدادهاي تئاتري سراسر كشور به عنوان وجه برتري اين رويداد نسبت به دوره‌هاي قبل مورد توجه قرار گيرد، اما در گزارش منتشر شده گويا نگارنده اطلاع نداشته‌اند كه چهل و يكمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، مجموعه‌اي از برگزاري 34 جشنواره استاني فجر، چهار جشنواره منطقه‌اي فجر و مرحله نهايي است كه بهمن امسال برگزار خواهد شد و شامل بخش‌هاي صحنه‌اي، نمايشنامه‌خواني، نمايش‌هاي خياباني، نمايش‌هاي راديو، پژوهش، بين‌الملل و برگزيدگان استاني خواهد بود.
- براساس آمار و اطلاعات موجود كه قابل ارايه و انتشار در آن روزنامه است هم‌اكنون ۵۸۴ اثردر بخش صحنه‌اي، ۳۲۰ اثر در بخش نمايش‌خواني، ۱۱۵ اثر در بخش خياباني، ۸۲ اثر در بخش مسابقه راديويي و ۳۲ اثر در بخش پژوهش، ۱۸۰ اثر در بخش بين‌الملل و ۷۶۳ اثر در بخش استاني در مهلت مقرر آثار خود را به دبيرخانه اين رويداد ارايه كرده‌اند كه در مجموع بيش از ۱۰۰۰ اثر را در برمي‌گيرد كه وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي به آن استناد كرده‌اند.
- چهل و يكمين جشنواره فجر، پس از دو سال همه‌گيري كرونا، به‌طور كامل حضوري برگزار خواهد شد و براي همين مورد استقبال بيشتر هنرمندان قرار گرفته است.يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي جشنواره چهل و يكم فجر، اين است كه به جاي تكيه بر مرور اجراهاي سال گذشته، به سمت توليد و به صحنه بردن نمايش‌هاي تازه رفته است. همين رويكرد، بسياري از هنرمندان را برآن داشته تا براي حضور در بزرگ‌ترين رويداد هنرهاي نمايشي كشور، دست به توليد بزنند.
- در سال‌هاي 1399 و 1400، اجراهاي عمومي تئاتر كشور به دليل همه‌گيري كرونا تعطيل شده بود و پس از واكسيناسيون سراسري، از ابتداي سال 1401، چراغ سالن‌هاي تئاتر بار ديگر روشن گرديد و همين باعث شد اين هنر، جامه رخوت را از تن خود درآورد و يكي از عوامل استقبال از جشنواره امسال لقب گيرد.
- در پايان خاطرنشان مي‌شود مطمئنا بي‌اطلاعي و عدم درخواست اطلاعات صحيح دليل موجهي براي انتشار گزارشي درخصوص يك رويداد بزرگ ملي در هيچ رسانه‌اي نخواهد بود، ضمن سپاس از انعكاس اخبار حوزه فرهنگ و هنر در آن رسانه سپاسگزار خواهد شد؛ زين پس اخبار و گزارش‌ها بر پايه مستندات و نه براساس گمانه‌ها و حدسيات منتشر شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون