• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5402 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ دي

اخبار ايران و جهان

حكم مرگ براي عامل جنايت در بازار
متهم مي‌گويد به دليل ابتلا به بيماري رواني مرد دستفروش را كشته است

اعتماد آنلاين| مرد دستفروش كه مدعي است دچار بيماري رواني است به اتهام قتل به قصاص محكوم شد. اين مرد ادعا مي‌كند سال‌هاست بيماري رواني دارد و چند باري هم در بيمارستان بستري شده است. اين پرونده سال ۹۷ باز شد و براساس مدارك موجود در پرونده مردي به نام صمد با وارد آوردن ضرباتي جان مرد ديگري به نام مهران را گرفته است. مردم جسم نيمه‌جان مهران را به بيمارستان منتقل كردند و وقتي پليس در محل حاضر شد دريافت مهران به خاطر شدت خونريزي جان باخته است.با مرگ مرد جوان كه دستفروش بود تحقيقات وارد مرحله تازه‌اي شد و ماموران دريافتند او ساعتي قبل در ناآرامي‌ها و اعتصابات بازار با مرد دستفروش ديگري به نام صمد ۴۸ساله درگير بوده است.با افشاي اين ماجرا ماموران به رديابي متهم پرداختند و صمد را در خانه‌اش حوالي شرق تهران شناسايي و بازداشت كردند.در بررسي‌ها روشن شد صمد چند سابقه درگيري دارد و چند بار نيز به خاطر مشكل رواني در بيمارستان بستري شده است.اين مرد تحت بازجويي قرار گرفت و به قتل مرد دستفروش اعتراف كرد. او گفت: سال‌هاست به بيماري رواني مبتلا هستم و چند بار بستري شده‌ام. آخرين بار ماه گذشته بود كه از بيمارستان مرخص شدم و براي اينكه سرگرم باشم و درآمدي داشته باشم تصميم گرفتم حوالي بازار دستفروشي كنم. آن روز بازار به بهانه اعتصاب ناآرام بود. من به ناآرامي‌ها اهميتي ندادم و مشغول دستفروشي بودم كه يك‌باره چند مرد غريبه نزديك شدند و از من خواستند بساطم را جمع كنم. آنها خواستند همراه‌شان باشم اما قبول نكردم. اصرار مي‌كردند دست از كار بكشم اما وقتي بي‌اعتنايي مرا ديدند به سمتم حمله كردند و مرا كتك زدند و بساط دستفروشي‌ام را به‌هم ريختند.متهم ادامه داد: خيلي عصباني شده بودم اما سكوت كردم. مهران كمي ‌آن‌طرف‌تر بساط كرده بود و او هم دستفروشي مي‌كرد كه شروع به مسخره كردن من كرد و خنديد. من كه كنترلم را از دست داده بودم با چاقو به سمتش رفتم و اعتراض كردم؛ اما در يك لحظه به خاطر شدت عصبانيت چاقو را به شكمش زدم و فرار كردم.به دنبال اظهارات اين مرد و بازسازي صحنه جرم براي او كيفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.در جلسه دادگاه نماينده دادستان متن كيفرخواست را خواند و مادر قرباني كه تنها ولي‌دم بود درخواست قصاص كرد.سپس متهم در جايگاه ويژه ايستاد و گفت: چندبار در بيمارستان رواني بستري و آخرين‌بار هم به تازگي از بيمارستان ترخيص شده بودم كه اين ماجرا رخ داد. وقتي مردان غريبه به من حمله كردند و بساطم را به‌هم ريختند نتوانستم خودم را كنترل كنم. به همين خاطر وقتي ديدم مهران مرا مسخره مي‌كند نتوانستم خودم را كنترل كنم و با چاقو به او ضربه زدم. من واقعا قصد كشتن او را نداشتم. حالا پشيمانم و از دادگاه و مادر مقتول درخواست گذشت دارم.در پايان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارك موجود در پرونده، صمد را به قصاص محكوم كردند.


9 كشته بر اثر توفاني در امريكا
وقوع توفان در ايالات آلاباما و جورجياي امريكا دست‌كم ۹ كشته برجاي گذاشته است. همچنين وقوع توفان در اين دو ايالت امريكا خسارات گسترده‌اي نيز به دنبال داشته است. روز جمعه نيروهاي امدادي ايالتي در تلاش براي نجات افرادي بودند كه زير آوار ناشي از تخريب‌ها گير افتاده بودند.توفان منجر به سقوط درختان و تيربرق شده و يك قطار باري را نيز از ريل خارج كرده است. همچنين خانه‌هاي سيار در اين حادثه تخريب شده‌اند. براساس گزارش‌ها، توفان به خانه‌هاي مسكوني و واحدهاي تجاري آسيب‌هاي زيادي وارد كرده و سبب قطع برق ده‌ها هزار نفر نيز شده است. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، مقامات امريكا اعلام كردند كه خسارات ناشي از توفان در دست‌كم ۱۴ منطقه از ايالت آلاباما و ۱۴ منطقه از ايالت جورجيا گزارش شده است.


يك كشته در پي حمله مسلحانه در مركز استانبول

رسانه‌هاي تركيه ديروز گزارش دادند كه يك خودرو در پل شاخ طلايي در مركز استانبول مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و يك نفر كشته شد.اسپوتنيك نوشت: «اين حمله صبح روز شنبه عليه خودرويي كه دو نفر داخل آن بودند صورت گرفت.»به گزارش خبرگزاري IHA تركيه، هم قرباني و هم مهاجمان هنوز شناسايي نشده‌اند.پليس صحنه را محاصره كرده و ترافيك پل و بزرگراه E5 در جهت ادرنه را مسدود كرده است.


پدر كرمانشاهي پسر جوانش را با ضربات چاقو كشت
جانشين فرمانده انتظامي استان كرمانشاه از دستگيري پدر 55 ساله‌اي در كرمانشاه خبر داد كه پسر 23 ساله خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.جانشين فرمانده انتظامي استان كرمانشاه از دستگيري پدر 55 ساله‌اي در كرمانشاه خبر داد كه پسر 23 ساله خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.سردار جمال سلماني گفت: «پس از وقوع درگيري خانوادگي منجر به قتل جواني 23 ساله در محله باريكه كرمانشاه، رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت.» او گفت: «پس از حضور ماموران كلانتري 27 ابوذر در محل، زن ميانسالي به آنها مراجعه و عنوان كرد بين همسر و پسرش درگيري رخ داده كه طي آن فرزند 23 ساله‌اش با ضربات چاقو به‌شدت زخمي شده است.»جانشين فرمانده انتظامي استان كرمانشاه گفت: «ماموران در ادامه با مشاهده جوان زخمي متوجه شدند او به علت شدت جراحات وارده جانش را ازدست داده كه متعاقب آن نسبت به دستگيري پدر مقتول اقدام كردند.» سلماني گفت: «فرد دستگير شده نيز در بازجويي‌ها به ارتكاب قتل پسرش اعتراف و عنوان كرد پس از درگيري مقتول با مادر خود كه به خاطر دريافت پول بوده، دچار خشم شده و با چاقو ضرباتي به او وارد كرده است.» او در پايان از معرفي قاتل دستگير شده به دستگاه قضايي جهت سير مراحل قانوني خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون