• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5411 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۵ بهمن

فتح‌الله‌زاده آرزو دارد ساپينتو را بركنار كند اما...

معماي فرهاد!

سامان زماني

تيم فوتبال استقلال در حالي ليگ بيست‌ودوم فوتبال ايران را سپري مي‌كند كه از نظر كسب نتيجه ضعيف‌تر از پارسال كار كرده است. استقلالي‌ها فصل قبل با فرهاد مجيدي روند خوبي را طي كردند و در نهايت بالاتر از رقبا به قهرماني رسيدند، اما حالا بعد از 16 هفته با 27 امتياز و اختلاف 8 امتيازي نسبت به پرسپوليس صدرنشين، در جايگاه چهارم جدول قرار دارند. استقلال در ابتداي فصل زماني كه فرهاد مجيدي از اين تيم جدا شد، گزينه‌هاي مختلفي را بررسي كرد و در نهايت بعد از مذاكره با چند گزينه ايراني نظير جواد نكونام، سراغ ريكاردو ساپينتوي پرتغالي رفت تا روي نيمكت آبي‌ها بنشيند.

استقلال ساپينتو حالا 7 برد به دست آورده و در سه ديدار هم متحمل شكست شده كه اين موضوع باعث نگراني هواداران تيم آبي‌پوش تهراني شده است.
در هفته‌هاي اخير شايعاتي درباره قطع همكاري ساپينتو با استقلال مطرح شد و درباره اين موضوع هيات‌مديره آبي‌ها تشكيل جلسه داد و راي در نهايت گفته شد كه استقلالي‌ها از ساپينتو حمايت مي‌كنند با اين حال شكست دو بر يك برابر سپاهان باعث شد دوباره بحث بركناري ساپينتو در فضاي مجازي مطرح شود و حتي نام‌هايي براي جانشيني او به ميان بيايد. علي فتح‌الله‌زاده كه با جدايي آجورلو مديرعامل استقلال شد، اين روزها بيشتر به دنبال حل مشكلات مالي آبي‌هاست تا در قدم بعد بتواند پرونده‌هاي خارجي اين باشگاه را ببندد. البته او جدال رسانه‌اي هم با آجورلو داشت و حالا به نظر مي‌رسد بايد فكري هم به حال نتايج نگران‌كننده تيمش كند. فتح‌الله‌زاده مديري است كه علاقه خاصي به بمب تركاندن دارد و در اين سال‌ها نشان داده براي جلب نظر هواداران بازيكنان مورد علاقه آنها را آبي‌پوش مي‌كند. حالا با اين سابقه هواداران استقلال اميدوارند كاري براي تيم‌شان كند تا از كورس قهرماني عقب نمانند. در اين ميان شايد بهترين تصور اين باشد كه فتح‌الله‌زاده كه رابطه خوبي هم با فرهاد مجيدي دارد، ساپينتو را كنار گذاشته و مربي محبوب هواداران استقلال را به تيم بياورد.بررسي‌ها نشان مي‌دهد مديرعامل استقلال علاقه خاصي به فرهاد مجيدي دارد و از محبوبيت او نزد هواداران استقلال هم به خوبي آگاه است و اينكه علاقه داشته باشد مجيدي را روي نيمكت استقلال بنشاند دور از ذهن نيست، اما مشكلاتي بر سر راه او قرار دارد كه به خاطر آن احتمالا فعلا چنين تصميمي نگيرد.  مهم‌ترين مشكل بر سر راه بازگشت فرهاد مجيدي روي نيمكت استقلال، قرارداد سنگين او با باشگاه الاتحاد كلباي امارات است. او كه بعد از جدايي از استقلال با قراردادي به ارزش 2 ميليون و 500 هزار دلار براي دو فصل به اين باشگاه اماراتي پيوست، حالا بعيد است از اين پول بگذرد و با قراردادي به مراتب كمتر به استقلال برگردد. او تا به حال با اين تيم اماراتي از 13 بازي، 20 امتياز به دست آورده و در رده هشتم جدول ليگ برتر امارات قرار دارد.
از طرف ديگر، مشكلات فسخ قرارداد ساپينتو با استقلال هم موضوعي است كه فتح‌الله‌زاده علاقه ندارد به استقبال آن برود. اگر قرار باشد استقلال ساپينتو را اخراج كند بايد تمام مبلغ قرارداد او را بپردازد كه در اين شرايط مالي اين موضوع براي استقلالي‌ها امري غيرممكن است. به همين خاطر است كه احتمالا فتح‌الله‌زاده فعلا قصدي براي بركناري ساپينتو نداشته باشد.
از باشگاه استقلال خبر مي‌رسد آنها در روزهاي اخير مذاكراتي را هم با امير قلعه‌نويي و جواد نكونام انجام داده‌اند، اما از آنجايي كه گفته مي‌شود قلعه‌نويي گزينه ايراني تيم ملي است، پيشنهاد استقلال را رد كرده و جواد نكونام هم علاقه‌اي ندارد در اين شرايط به استقلال بيايد. نكونام در مقاطع مختلف به عنوان گزينه باشگاه استقلال مطرح بوده ولي هر بار به دليل شرايط خاص باشگاه استقلال تصميم گرفته قيد همكاري را بزند. امير قلعه‌نويي نيز از روزي كه استقلال را ترك كرد همواره به عنوان آلترناتيو نيمكت آبي‌ها مطرح بوده ولي هواداران چندان روي خوشي به آمدن او نشان نداد‌ه‌اند.  حالا با اين شرايط به نظر مي‌رسد راهي جز ادامه دادن با ساپينتو روبه‌روي پاي استقلال و فتح‌الله‌زاده نيست. شايد نتايج اين روزها آن‌طور كه انتظار مي‌رفت براي استقلال پيش نرفته اما شرايط مالي باشگاه و قرارداد سنگين فرهاد مجيدي با باشگاه اماراتي راه‌هاي ايجاد تغييرات در استقلال را با بن‌بست روبه‌رو كرده است. تيم فوتبال استقلال در سه هفته پيش‌رو، بايد برابر ملوان، مس كرمان و نفت مسجدسليماني بازي كند كه در انتهاي جدول قرار دارند و از اين نظر اين بازي‌ها براي ساپينتو بازي‌هاي ساده‌اي محسوب مي‌شود. ساپينتو مي‌تواند با كسب حداكثر امتيازات از اين 3 بازي وضعيت خودش را بهبود ببخشد و تيم را هم به كورس قهرماني بازگرداند. اين درحالي است كه سرمربي پرتغالي استقلال فعلا سياوش يزداني مدافع ثابت تيمش را كنار گذاشته و حالا براي اين بازي‌ها خط دفاعي تيمش را بايد با آرايش جديدي وارد زمين كند. با اين شرايط بايد ديد در نهايت آينده ساپينتو با استقلال به كجا مي‌رسد، آيا مربي پرتغالي بهار ايران را مي‌بيند؟ مربي كه در روز معارفه قول چندين قهرماني با استقلال را به هواداران داده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون