• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5418 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۳ بهمن

تيم‌هاي فلزي بلاي جان يحيي

پرسپوليس صدر جدول را از دست داد

گروه ورزش

از هفته هجدهم رقابت‌هاي ليگ برتر عصر ديروز تيم فوتبال پرسپوليس در ورزشگاه آزادي با نتيجه تساوي بدون گل مقابل آلومينيوم متوقف شد و با توجه به برد پرگل سپاهان برابر گل‌گهر، شاگردان يحيي گل‌محمدي بعد از هفته‌ها صدرنشيني را از دست دادند. 

پرسپوليس در پايان هفته شانزدهم ليگ با 5 امتياز اختلاف نسبت به نزديك‌ترين تعقيب‌كننده‌اش يعني سپاهان در صدر جدول قرار داشت، اما دو بازي اين تيم مقابل تيم‌هاي فلزي ليگ يعني فولاد و آلومينيوم كه منجر به يك باخت و يك تساوي براي سرخ‌ها شد، اين تيم را از صدر پايين كشيد. در اين دو هفته سپاهان موفق شد 6 امتياز كامل را به دست آورد و حالا با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپوليس در جايگاه نخست ايستاده. 
شاگردان يحيي گل‌محمدي در روزي كه مهاجم برزيلي و جديد تيم از روي سكوها نظاره‌گر بازي بود برابر دومين تيم برتر از لحاظ خط دفاعي قرار گرفتند. پرسپوليس بعد از مدت‌ها با استفاده از مهاجم نوك ثابت وارد زمين شد. اين نشان داد كه يحيي به هر شكلي مي‌خواهد 3 امتياز اين بازي حساس را بگيرد. مقابل تنها تيمي كه توانسته در تاريخ ليگ برتر دو بار يحيي را در كسوت سرمربي پرسپوليس شكست دهد. 
سرخ‌ها بازي را خوب شروع كردند، اما در خلق موقعيت ناكام ماندند و موقعيت‌هاي نصفه و نيمه‌اي هم كه نصيب تيم مي‌شد با ناآمادگي دياباته از دست مي‌رفت. در دقيقه 42 و بعد از فشار بي‌امان پرسپوليس روي دروازه حريف، ميلاد فخرالديني از غفلت خط دفاعي پرسپوليس استفاده كرد و پشت مهاجمين با بيرانوند تك به تك شد. تكل گلر ملي‌پوش روي پاي مهاجم فولاد جنجالي‌ترين اتفاق بازي را رقم زد، چراكه داور با كارت قرمز مستقيم دروازه‌بان ميزبان را اخراج كرد. اخراج بيرو موجي از واكنش پرسپوليسي‌ها را به دنبال داشت. آنها علاوه بر اينكه اعتقاد داشتند بازيكن آلومينيوم در موقعيت آشكار گل نبوده، مي‌گفتند اين بازيكن از موقعيت آفسايد به سمت دروازه تيم‌شان روانه شده. 
ده نفره شدن پرسپوليس تمام برنامه‌هاي سرمربي تيم را به هم زد. او ابتدا عاليشاه را بيرون كشيد. يحيي در نيمه دوم عيسي آل‌كثير را بعد از مدت‌ها دوري از تركيب تيم كه همراه با خروج از ليست و ثبت قرارداد مجدد بود به زمين فرستاد.  در نيمه دوم آلومينيوم با توجه به ده نفره شدن ميزبان حملات بيشتري را در دستور كار قرار داد ولي باز هم اين سرخپوشان بودند كه نبض بازي را در اختيار داشتند، اما همچنان روي ضدحملات آسيب‌پذير به نظر مي‌رسيدند. در يكي از اين ضدحملات آلومينيوم صاحب بهترين موقعيت بازي شد كه ابتدا واكنش گوهري جانشين بيرانوند مانع ورود توپ به دروازه شد و در ادامه اعلام خطاي داور گل آلومينيوم را مردود اعلام كرد. 
در دقايق پاياني پرسپوليس هم صاحب يك موقعيت عالي شد كه اين‌بار حسين پورحميدي گلر آلومينيوم مانع از گلزني عيسي آل‌كثير شد. 
در نهايت اين بازي كه در مجموع بيش از 105 دقيقه به طول انجاميد با تساوي بدون گل پايان يافت. پرسپوليس با اين تك امتياز 38 امتيازي شد و به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به سپاهان بعد از هفته‌ها صدرنشيني به رده دوم رفت. 
سپاهان در اين هفته روز گذشته با نتيجه پرگل 4 بر 1 تيم قدرتمند گل‌گهر را شكست داد. اين دومين برد اصطلاحا 6 امتيازي شاگردان مورايس در اين هفته‌ها بود. زردپوشان در سه هفته گذشته مقابل دو رقيب مستقيم يعني گل‌گهر و استقلال موفق به كسب پيروزي شدند. اين نشان مي‌دهد تيم ديار نصف جهان بيشتر از هر زمان ديگري روي فرم است.
در يك ديدار حساس ديگر تراكتور در زمين خودي موفق شد با گل دقيقه 100 هادي محمدي روي پاس بهترين پاسور اين فصل يعني ريكاردو آلوز تيم فولاد را شكست دهد. به اين ترتيب دوئل مربيان لاليگايي ليگ برتر با برتري پاكو خمس به پايان رسيد. تراكتور با خمس در 4 بازي قبلي خود 10 امتياز كسب كرده است. 6 امتياز از اين 10 امتياز مقابل تيم‌هاي مدعي فولاد و استقلال به دست آمده. تراكتور با اين برد تا رده 5 جدول بالا آمد و با توجه به فاصله 7 امتيازي اين تيم با صدر، كم‌كم بايد اين تيم را هم در معادلات قهرماني جا داد. 
در آخرين بازي روز گذشته ملوان بعد از يك باخت پرگل مقابل استقلال در دربي شمال كشور توانست با يك گل از سد تيم نساجي عبور كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون