• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5421 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۸ بهمن

دادنامه سهروردي

سي‌ونهمين نشست از مجموعه درس‌گفتارهايي درباره‌ سهروردي به «دادنامه‌ سهروردي» اختصاص دارد كه روز چهارشنبه، ۱۹ بهمن از ساعت ۱۵ برگزار مي‌شود.
در خبر برگزاري اين نشست آمده است: «تاريخ قضا و داوري به درازاي تاريخ بشر است. ولي نحوه رسيدگي و راي صادره قضات همواره نشان‌دهنده شخصيت فردي دادرسان و حاكمان وقت و ميزان اجراي عدالت در فضاي حاكم بر جوامع بوده است. آراي صادره در قرون وسطا توسط قضات وابسته به كليسا و اعدام و سوزاندن يا به سياه‌چال زندان افكندن چهره‌هاي زيادي از مفاخر علم و دانش و معترضين به جنايات حاكمان تحت پوشش دين هرگز از هاضمه تاريخ محو نخواهد شد.
محاكمه چند چهره درخشان در پوشش دين و سرانجام ريختن خون آنان به نحو فجيع لكه ننگي است بر چهره تمدن اسلامي. سهروردي حكيم ايراني و بنيان‌گذار حكمت اشراقي از قربانيان اين مقوله است. اتهام او چه بود؟ وباي ذنب قتل؟ و چگونه او را محكوم كردند؟ مطالبي كه قضات آنها را كفر تشخيص مي‌دادند چه بود و مراد حكيم چه بود؟» 
علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهر كتاب به نشاني ketabofarhang، كانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ اين مركز در سايت آپارات پيگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها