• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5431 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲ اسفند

تلاش تاج براي فرار از پرونده ويلموتس با كمك يك بحريني!

ماجراي رايزني وزير ورزش با قوه قضاييه چيست؟

اعتماد‌آنلاين|مهدي تاج رييس فدراسيون فوتبال براي رهايي از تبعات پيگيري قضايي پرونده ويلموتس، دست به دامان رييس بحريني كنفدراسيون فوتبال آسيا، وزير ورزش و قوه قضاييه شده است.
اواخر دي‌ماه بود كه سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد «پرونده مهدي تاج با اتهام تضييع وجوه بيت‌المال به دادگاه مي‌رود.» اين مساله نشان داد وضعيت مهدي تاج همچنان شكننده است و هر آن ممكن است رييس فدراسيون دچار مشكل شود.
سال 97 مهدي تاج، مارك ويلموتس بلژيكي را به عنوان سرمربي تيم ملي ايران برگزيد اما اين مربي بعد از چند ماه ايران را ترك و بابت پرداخت نشدن مطالباتش از فدراسيون فوتبال شكايت كرد. شكايتي كه در نهايت غرامتي چند صد ميلياردي به فوتبال ايران تحميل كرد. به خاطر همين مساله نهادهاي نظارتي پرونده‌اي عليه مهدي تاج و همكارانش تشكيل دادند كه همچنان در حال رسيدگي است.
حال طبق شنيده‌هاي خبرنگار اعتمادآنلاين، رييس فدراسيون فوتبال براي رهايي از اين پرونده دست به دامان رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا و حميد سجادي شده است.
شنيده‌ها حاكي از آن است كه رييس فدراسيون فوتبال ايران نامه‌اي از شيخ سلمان براي وزير ورزش ايران گرفته است. گويا برنامه از اين قرار است كه حميد سجادي بر اساس مفاد اين نامه با رياست قوه قضاييه براي حل كردن پرونده ويلموتس رايزني كند. گفته شده بخشي از محتويات نامه به تهديد تحريم فوتبال ايران مربوط مي‌شود. در واقع قرار است اين‌طور القا شود كه اگر پرونده مهدي تاج در رابطه با قرارداد ويلموتس به صدور حكم قضايي برسد، فوتبال ايران تعليق مي‌شود! گويا مهدي تاج از وزير ورزش انتظار دارد تا به نوعي قوه قضاييه را با كليدواژه‌هاي «تعليق»، «به صلاح نبودن تعليق فوتبال در شرايط فعلي» و چيزهايي از اين دست قانع كند.
شيخ سلمان و مهدي تاج كه رابطه صميمانه‌اي با هم دارند اخيرا در انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا شركت كردند و در سمت‌هاي خود يعني رييس و نايب رييس ابقا شدند. مهدي تاج پيش از اين و در دوران نخست رياستش بر فدراسيون فوتبال با استفاده از چماق تحريم قوانين مربوط به بازنشستگي را به نوعي دور زده بود. در آن مقطع مجلس فشار زيادي روي رييس فدراسيون فوتبال وارد كرد تا به خاطر بازنشستگي استعفا بدهد اما درست در همان روزها، رييس فدراسيون فوتبال جياني اينفانتينو رييس فيفا را به تهران دعوت كرد. تاج چنين وانمود كرد كه اگر با فشار مجلس بركنار شود فيفا ايران را تعليق مي‌كند.
موفقيت آن پروژه احتمالا انگيزه خوبي براي مهدي تاج است تا به اين شكل بتواند خودش را از شر پرونده چند صد ميلياردي ويلموتس خلاص كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون