• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5434 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۶ اسفند

فدراسيون فوتبال از پنج مربي ايراني برنامه خواست

قلم قرمز روي نام مربي شايسته قرمزها

گروه ورزش

پس از مدت‌ها كش و قوس بر سر ماندن يا رفتن كي‌روش روي نيمكت تيم ملي پيرمرد پرتغالي سر از قطر درآورد تا فوتبال ملي ما باز هم در اوج بلاتكليفي باشد! در حالي كه مدت‌هاست از جام جهاني گذشته و تيم‌هاي ملي بزرگ در دنيا براي اهداف بلندمدت برنامه‌ريزي كردند غول فوتبال آسيا در به در به دنبال مربي مي‌گشت و در نهايت، فدراسيون‌نشين‌ها از ۵ گزينه ايراني درخواست برنامه كردند. فدراسيون در حالي از ۵ مربي ايراني درخواست برنامه كرده كه در كمال ناباوري خبري از يحيي گل‌محمدي مربي موفق پرسپوليس در بين كانديداها نيست! 

در گزارش امروز «اعتماد» به بررسي وضعيت ۵ نامزد نشستن روي نيمكت تيم ملي پرداختيم كه در ادامه مي‌خوانيد. 

امير قلعه‌نوعي 
مربي ۵۹ ساله به عنوان پرافتخار‌ترين مربي ليگ برتر شناخته مي‌شود و در حال حاضر هدايت گل‌گهر را بر عهده دارد. امير خان با اينكه همراه با تيم سيرجاني بد نتيجه نگرفته اما منتقدانش اعتقاد دارند او يك مربي سنتي است و در فوتبال مدرن امروزي جايگاهي ندارد! قلعه‌نوعي يك دوره هم هدايت تيم ملي را برعهده داشت و در جام ملت‌ها همراه با تيم ملي عملكرد قابل قبولي نداشت .

جواد نكونام 
پس از جدايي عجيب و غريب از فولاد خيلي‌ها مي‌گويند نكو مربي آينده تيم ملي است. نكونام يك مربي جوان است كه اگر آنگونه جدا شدن از فولاد را فاكتور بگيريم، مي‌توانيم در تعريف از او بگوييم يك مربي حرفه‌اي است كه با توجه به تجربه سال‌ها حضور در لاليگا و تيم ملي به عنوان بازيكن ،در مربيگري هم شروع بدي نداشته است. 

فرهاد مجيدي 
مربي جواني كه نتايج درخشاني كه در دو فصل اخير همراه با استقلال و الاتحاد كلبا به دست آورده. اين نتايج فدراسيون را مجاب كرد تا نامش را به عنوان يكي از كانديداها در فهرست نهايي قرار دهد. اوج افتخار فرهاد در مربيگري قهرماني با استقلال در فصل پيش بود. او تيمش را بدون شكست قهرمان و روند قهرماني‌هاي رقيب سنتي را متوقف كرد. 

مهدي تارتار 
حضور تارتار در بين ۵ گزينه نهايي فدراسيون عجيب است. مربي ۵۰ ساله هم‌اكنون هدايت ذوب‌آهن را برعهده دارد و با اينكه هنوز فرصت كار كردن با تيم‌هاي بزرگ را به دست نياورده اما در عرصه مربيگري بي‌تجربه نيست و سابقه مربيگري در تيم‌هاي راه‌آهن، داماش، پيكان، نفت مسجدسليمان، پارس جنوبي، گهر درود و صباي قم را در كارنامه دارد‌ . داماد فيروز كريمي يك سبك خاص را در فوتبال دنبال مي‌كند و به نوعي از مربيان صاحب سبك‌ فوتبال ما محسوب مي‌شود. 

حسين فركي
حسين فركي بعد از سال‌ها حضور روي نيمكت تيم ملي به همراه برانكو مدتي به عنوان نفر اول روي نيمكت فولاد و سپاهان نشست و با اين دو تيم قهرمان ايران شد. با اين حال بعد از اينكه مدت‌ها خبري از او در فوتبال نبود اما حالا نامش به عنوان گزينه سرمربيگري تيم ملي مطرح شده. براي بسياري از اهالي فوتبال قرار گرفتن نام فركي همچون تارتار در فهرست نهايي نيمكت تيم ملي تعجب‌برانگيز است! شايد تصميم‌گيرندگان فوتبال نكاتي را براي هدايت تيم ملي در نظر گرفتند كه منتقدان از آن بي‌اطلاع هستند!

قلم قرمز روي نام مربي شايسته قرمزها
هيچ منطق فوتبالي نمي‌تواند بپذيرد كه نام يحيي گل‌محمدي مربي ۵۲ ساله پرسپوليس در بين ۵ مربي برتر ايران حضور نداشته باشد. مربي كه به لحاظ تجربه و هم به لحاظ داشتن انگيزه در پختگي كامل قرار دارد‌. او به لحاظ فني فوتبال پرسپوليس را به يكي از بهترين‌هاي دورانش رسانده است. حال سوال اينجاست كه چطور مي‌توان پذيرفت مربي كه در ۳ سال اخير تيمش را دو بار قهرمان ايران كرده و به فينال آسيا رسانده جايي در فهرست نهايي براي هدايت تيم ملي ندارد؟ اين سوالي است كه مسوولان فوتبال و شايد مقامات بالاتر بايد پاسخ آن را دهند!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون