• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5445 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند

تحليل پيشكسوت سرخ‌ها از شكست پرسپوليس در ال‌كلاسيكو در گفت‌وگو با «اعتماد»:

پريرا اسمش برزيلي است ولي اندازه بنگلادشي‌هاست!

يحيي از بازيكن خارجي خيري نديده است

روزبه دلاور

در يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي فصل جاري ليگ برتر سپاهان موفق شد در آخرين دقيقه از وقت‌هاي تلف شده بازي پرسپوليس را شكست دهد و گامي بلند به سوي قهرماني بردارد. سپاهاني‌ها در نيمه اول بازي بهتري را نسبت به پرسپوليس به نمايش گذاشتند و با اخراج يك بازيكن از تيم ميزبان شرايط براي آنها بهتر شد و در نيمه دوم با تعداد نفرات بيشتري روي دروازه قرمزپوشان حمله كردند، اما هر بار با سد محكمي به نام بيرانوند متوقف شدند. با اين حال در واپسين دقايق بازي روي همكاري مغانلو و كريمي سپاهان دست پر از تهران خارج شد. براي بررسي نكات فني اين مسابقه با مرتضي كرماني‌مقدم، بازيكن اسبق پرسپوليس و تيم ملي صحبت كرديم. كرماني‌مقدم كه از سبك بازي پريرا ناراحت و متعجب بود در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي «اعتماد» در خصوص عملكرد اين بازيكن گفت: اگر من درون زمين بودم عملكرد بهتري نسبت به اين بازيكن داشتم! اين چه فوتباليستي است؟ 

او ادامه داد: به نظر من پرسپوليس در نيمه دوم با 10 بازيكن بهتر كار كرد‌، چون پريرا درون زمين نبود. اين بازيكن فوق‌العاده ضعيف كار كرد و از يحيي بعيد بود اين بازيكن را در تركيب قرار دهد و به جاي او بايد از ابتدا از آل‌كثير استفاده مي‌كرد. عيسي با دوندگي زياد و پرس از جلو خيلي مي‌توانست بيشتر به پرسپوليس كمك كند. بازيكن برزيلي يك بي‌غيرت بود كه در حد ليگ دو هم نيست. او باعث شد پرسپوليس در يكي از حساس‌ترين بازي فصلش 10 نفره شود. 
كرماني‌مقدم علت باخت پرسپوليس را مهاجم برزيلي دانست و افزود: علت 90 درصد باخت پرسپوليس همين مهاجم خارجي بي‌تعصب بود كه تيم را 10 نفره كرد.پرسپوليس در نيمه دوم با وجود يك يار كمتر خيلي خوب كار و موقعيت گل هم ايجاد كرد كه با بدشانسي از دست رفت.
پيشكسوت فوتبال ايران در خصوص نيمه اول بازي گفت: در پرسپوليس اشتباهات فردي زياد بود و آن جلو بازيكني نبود كه به خوبي پرس انجام بدهد و در عوض سپاهان نسبت به جام حذفي كه در مقابل پرسپوليس حرفي براي گفتن نداشت با تمركز بيشتري بازي كرد و از 10 نفره شدن ميزبان نهايت استفاده را  برد. 
وي درباره نيمه دوم بازي گفت: در بين دو نيمه تعويض‌هاي يحيي شجاعانه بود و با اينكه تيمش 10 نفره بود براي برد به ميدان آمد. پرسپوليسي‌ها در نيمه دوم خيلي جنگيدند و تلاش كردند، اما روي بدشانسي دقيقه آخر يك گل خوردند و بازي را باختند. 
كرماني‌مقدم برنده اين بازي را قهرمان ليگ نمي‌داند: هنوز اتفاقي نيفتاده و هر اتفاقي ممكن است رخ دهد.‌ با اينكه بازي‌هاي پرسپوليس روي كاغذ نسبت به سپاهان سخت‌تر است و دربي را پيش‌رو دارد، اما معتقدم اين تيم مي‌تواند قهرمان شود و سپاهان و استقلال هم از شانس‌هاي قهرماني هستند.
كرماني‌مقدم درخصوص حضور هواداران پرسپوليس در ورزشگاه آزادي پس از مدت‌ها گفت: در فوتبال ما هميشه مي‌شود و نمي‌شود وجود دارد و هيچ چيز سر جايش نيست. گوشت را مقابل خر گذاشتند و علف را در مقابل سگ! بي‌احترامي شد به هواداران پرسپوليس.در شهرستان‌ها بازي‌ها با اكثريت هوادار برگزار مي‌شود، اما نمي‌دانم چرا شرايط براي پرسپوليس اين‌طور است.
كرماني‌مقدم در ادامه باز هم در خصوص بازي حساس پرسپوليس و سپاهان اشاره كرد و ادامه داد: نكته‌اي كه نبايد از ياد برد، غيبت بعضي از نفرات پرسپوليس بود. دو مدافع وسط پرسپوليس كه در دفاع و حتي خط حمله عملكرد خوبي دارند و غيبت‌شان در بازي به چشم آمد. البته نعمتي كه به جاي پورعلي‌گنجي آمد خوب كار كرد، اما روحيه تيم را به هم ريخت و بچه‌هاي پرسپوليس در نيمه اول استرس داشتند.
كرماني‌مقدم با انتقاد از عملكرد داوران در اين فصل، در خصوص داوري بازي كه با بيانيه سپاهاني‌ها در نيمه اول بازي همراه شد، گفت: در اين مدت داوري‌ها براي پرسپوليس مشكل‌ساز شد. در همين بازي سپاهاني‌هاي بيشتري مي‌توانستند كارت بگيرند يا در صحنه اخراج داور مي‌توانست كارت ندهد. البته تحليل بيشتر برعهده كارشناسان داور است.  كرماني‌مقدم درباره مصدوميت‌هاي پي در پي شيخ دياباته و دست خالي يحيي روي نيمكت هم نظر جالبي داد: اين بازيكن آمده تهران براي تعطيلات! آمده آب و هوا عوض كند! يحيي از بازيكن خارجي خير و شانسي نديده است. در بازي با سپاهان روي نيمكت دو تيم را نگاه مي‌كرديد متوجه دست خالي يحيي مي‌شديد. پرسپوليس برعكس سپاهان واقعا بازيكني روي نيمكت نداشت. كرماني‌مقدم در پايان گفت‌وگوي خود با «اعتماد» گفت: فقط مي‌خواهم بگويم يك بازيكن تا چه حد تاثير دارد. خدا را شاهد مي‌گيرم اگر توي زمين بودم بهتر از اين خارجي بودم. اين بازيكن اسمش برزيلي است وگرنه در اندازه بنگلادشي‌ها بود! او بايد شرايط تيمش را درك مي‌كرد و پرسپوليس را دچار دردسر نمي‌كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون